2018-11-08, 17:11
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackwolf38
EA är såpass rädd att han inaktiverar sin FB. Det är inte bara HA som är efter dessa killar. Har hört att det är väääldigt många som är efter dom. SM gömmer väl sig hos sin flickvän. inte konstigt att det inte har hänt något har ni själva insett hur mycket poliser det befinner sig i Härryda kommun?

Jag tror dom kommer försöka köpa sig fria🙊😂
Citera
2018-11-08, 17:17
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot

Det går ju i princip inte att göra. Dessa gäng brukar ju bara kräva mer och mer. Det är ju ingen mening att betala något från första början. Hade jag varit så genomkorkad att jag gav mig på HA eller BMC
på det sättet, så hade jag nog kutat iväg till polisstationen, tagit mitt straff och krävt skyddad identitet. Allt annat är bara meningslöst. Alternativet är i gå i krig med HA, men det kan inte dessa fjantar från Mölnlycke/Landvetter.

Hade dock varit intressant att se hur det hade blivit om det var ett större gäng från någon riktig förort som hade gjort samma sak mot HA, typ gårdstensalliansen/alikhan eller något liknande. Nu finns ju inte G-alliansen längre, men något liknande.
Senast redigerad av kungarolf 2018-11-08 kl. 17:25.
Citera
2018-11-08, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Det går ju i princip inte att göra. Dessa gäng brukar ju bara kräva mer och mer. Det är ju ingen mening att betala något från första början. Hade jag varit så genomkorkad att jag gav mig på HA eller BMC
på det sättet, så hade jag nog kutat iväg till polisstationen, tagit mitt straff och krävt skyddad identitet. Allt annat är bara meningslöst. Alternativet är i gå i krig med HA, men det kan inte dessa fjantar från Mölnlycke/Landvetter.
Landvetter/Mölnlycke är redan splittrat, folk tror att det är Mölnlycke/Landvetter i krig mot HA. Det är ett KOMPISGÄNG mot Hells angels och då snackar vi inte vad dom har för etnicitet etc."435" har trott att dom äger kommunen trott att dom kan göra vad dom vill utan konsekvenser, förens nu och nu försöker dom gömma sig Bara för det är folk som hänger på torget/centrum i landvetter/mölnlycke betyder de inte dom är med i "435" som sagt det är inte bara HA som vill klippa dom.
Citera
2018-11-08, 17:29
Avslutad
Läste du mitt svar till dig, herr anonym?
Citat:
Ursprungligen postat av Mynameisnotyours
Nej just på grund av att det numera blivit nåt av en trend på FB. Som jag skrev så är det lätt att sitta som anonym på ett forum & visa sig ball men en helt annan sak att vara det i verkliga livet. Tråkigt att man ej vågar stå för sina åsikter!
Citera
2018-11-08, 17:30
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Landvetter/Mölnlycke är redan splittrat, folk tror att det är Mölnlycke/Landvetter i krig mot HA. Det är ett KOMPISGÄNG mot Hells angels och då snackar vi inte vad dom har för etnicitet etc."435" har trott att dom äger kommunen trott att dom kan göra vad dom vill utan konsekvenser, förens nu och nu försöker dom gömma sig Bara för det är folk som hänger på torget/centrum i landvetter/mölnlycke betyder de inte dom är med i "435" som sagt det är inte bara HA som vill klippa dom.

Nä precis. Men att pröjsa stålar(om de ens har det) är ju helt meningslöst. Det bästa vore ju att ta kontakt med polisen och kräva skyddad ID, det borde ju kunna gå. Kanske inte är roligt, men bättre än alternativen.
Går ju inte att gömma sig från HA på det sättet, förr eller senare dyker de upp och slår in knäskålarna på en, och ska ha typ 200 000kr. När de sedan har fått pengarna så ska de har ännu mer.
Senast redigerad av kungarolf 2018-11-08 kl. 17:39.
Citera
2018-11-08, 17:36
Medlem
Citat:
Nä precis. Men att pröjsa stålar(om de ens har det) är ju helt meningslöst. Det bästa vore ju att ta kontakt med polisen och kräva skyddad ID, det borde ju kunna gå. Kanske inte är roligt, men bättre än alternativen.
Dom kommer knappast ha råd att betala "Priset" Mitt tips till 435 Fly landet. Eller så får dom ta kontakt med polisen men då är dom rena fisar. Dom får stå för sina handlingar.
Citera
2018-11-08, 17:45
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Dom kommer knappast ha råd att betala "Priset" Mitt tips till 435 Fly landet. Eller så får dom ta kontakt med polisen men då är dom rena fisar. Dom får stå för sina handlingar.

Hur gamla är dessa killar ens?
Citera
2018-11-08, 17:47
Medlem
Citat:
Hur gamla är dessa killar ens?
Dom alla är väl födda runt 91-95
Citera
2018-11-08, 17:51
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Dom alla är väl födda runt 91-95

Har ju hela liver framför sig. Jag skulle ha ringt polisen, bett de hämtat mig där jag befinner mig och krävt skyddad identitet.
Det är ju massvis med folk som gjort det tidigare inom MC världen. Tidigare medlemmar som själva vet att det inte är lönt att "betala" en viss summa pengar utan istället knallar in på polisstationen och ber om hjälp istället.
Citera
2018-11-08, 17:57
Medlem
Citat:
Har ju hela liver framför sig. Jag skulle ha ringt polisen, bett de hämtat mig där jag befinner mig och krävt skyddad identitet.
Det är ju massvis med folk som gjort det tidigare inom MC världen. Tidigare medlemmar som själva vet att det inte är lönt att "betala" en viss summa pengar utan istället knallar in på polisstationen och ber om hjälp istället.

Eller så får dom helt enkelt betala priset för vad dom har gjort. Att vara kriminell är ingen lek utan ger man sig in i det så får man leken tåla.

Hade jag varit dom, så hade jag gjort en bakgrundskontroll på vilka jag hade tänkt attackera men gissar på att dom inte vet vad konsekvenser är och att dom var påverkade av något när dom begick detta misstag.
Citera
2018-11-08, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Med vaddå?
Dom pengarna som är över efter dom sålt lite röka och köpt habbar till sig själva?
"Här HA har ni 1200 kr det var allt jag kunde skrapa ihop"..
Citera
2018-11-08, 18:00
Medlem
killerboots avatar
Citat:

Hade dock varit intressant att se hur det hade blivit om det var ett större gäng från någon riktig förort som hade gjort samma sak mot HA, typ gårdstensalliansen/alikhan eller något liknande. Nu finns ju inte G-alliansen längre, men något liknande.

Blir nog både och
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in