2018-11-08, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dasspojken
Lyssna inte på vanto han snqckar om kopplingar till bandidos osv han har noll koll. Finns en anledning till att pojkarna i det här gänget nu har gått under jorden rädda små jävlar inte så tuffa nu längre när de insett vilka de faktiskt sköt. Vanto är en tönt som hejar på ett gäng som folk hejar på fotbollslag fast han inte har någon koppling alls till något utav gängen eller känner någon. Flashbacktroll.

2 av 3 är väl kvar på sjukhuset. Dom behöver nog inte gömma sig någon som vet hur många som var med att attackera Beer brothers ?
Citera
2018-11-08, 15:54
Medlem
Relativt ny här på FB.

Det stämmer att några av grabbarna fick smisk på byn vilket tydligen var så pass förnedrande att dom valde att gå hem och tända på för att sen beväpnade bege sig till BB's lokal. Grabbarna hade ingen vetskap om att HA fanns närvarande i lokalen utan det blev en suprise. Att dom sedan började veva och skjuta får nog ses som tillfällig flödderpsykos.
Jag har ingen större koll på HA men personligen skulle jag ej vilja vara i 435 grabbarnas kläder.

Väldigt många tangentbords gangsters här som munbajsar dynga om både 435 och HA.
Vore skoj att se er yttra samma dynga face to face!
Citera
2018-11-08, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mynameisnotyours
Relativt ny här på FB.
....
Väldigt många tangentbords gangsters här som munbajsar dynga om både 435 och HA.
Du låter som om du inte är precis lika anonym som alla andra. Vad är poängen med ett anonymt forum om man inte får vara anonym? Seriös fråga.
Citera
2018-11-08, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanji
2 av 3 är väl kvar på sjukhuset. Dom behöver nog inte gömma sig någon som vet hur många som var med att attackera Beer brothers ?

Inga är kvar på sjukhuset, det va SM och EA som blev knivskurna/huggna.. men det har gått "bra" för dom och är på benen igen
Citera
2018-11-08, 16:35
Medlem
Citat:
Relativt ny här på FB.

Det stämmer att några av grabbarna fick smisk på byn vilket tydligen var så pass förnedrande att dom valde att gå hem och tända på för att sen beväpnade bege sig till BB's lokal. Grabbarna hade ingen vetskap om att HA fanns närvarande i lokalen utan det blev en suprise. Att dom sedan började veva och skjuta får nog ses som tillfällig flödderpsykos.
Jag har ingen större koll på HA men personligen skulle jag ej vilja vara i 435 grabbarnas kläder.

Skriv bara i ordalag som hur du själv vill bli bemött så får du hyfsade Svar på dina debattinlägg,men du kan lägga ner ditt "face to face" snack för det blir bara löjligt och ingen bryr sig
Citera
2018-11-08, 16:37
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Relativt ny här på FB.

Exakt så. Bakom det hela är en annan incident med ett tidigare inbrott och en konflikt i centrala Mölnlycke mellan några av 435-förmågorna och ett par BB-medlemmar, och följden blev vad du säger.

Är ju värt att tillägga att HA inte har blivit attackerade då BB inte är en HA-klubb, men man är en supporterklubb och med i GBK. Att det visade sig att det fanns HAMC-medlemmar från Polen och WRC på plats var nog helt enkelt bara sjukt dålig tajming från kidsens sida, och antagligen orsaken till paniken som utbröt och resulterade i lite för många skott på fel ställe.

Det finns alltså ingen direkt anledning för HAMC som organisation att agera, men personerna kan ju göra det, och inte minst BB om de vill upprätthålla sin supporterstatus och om de aspirerar på medlemsskap framöver.

I övrigt får nog framtiden utvisa vad som blir resultatet av det hela.
Citera
2018-11-08, 16:43
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanto
Hahaha nu helt plötsligt vet alla vad som hände. Men så bra då. Vi säger att ni har tätt och mina källor fel. Jag ska inte yttra mig mer men kan ni dela med er lite av vad som sker.

Kan ni berätta vilka HA medlemmar som fick skott hål i västen sin vilka som fick knivhugg. Och vad som händer nu och när och hur dom tänker sig nu.

Om vi säger så då att HA lägger sig i småglins bråk då får dom med småglin o göra och får småglins stryk.

Väldigt pinsamt att ska Gå och backa upp raggare som bröstat upp sig mot små pojkgangstrar som delar 1 pistol på 10 man och ändats har 14 skott.

Nu har dom en pistol men inga kulor.

Och som kör runt på mopeder och EU skotrar i 45 km i timmen. Hängandes i centrum med lättöl och frågar tanter om de kan köpa ut snus ,öl eller cigaretter till dom.

Med kepsen på sne och adidas byxor och en sliten iPhone med krokodil skal.

Dessa killar är HA i krig med 😂😂😭😭🔝
Fy vad pinsamt och dessa ska man ta med tyst het där dom ska försvinna i det tysta som om det var fulblods maffia gubbar.

Herregud jag lider med er och med dom

Men bara lägg av, det är ju uppenbart en lögn. En pistol skulle skjuta alla dom (hade dom ens en pistol med 20 skott?) under tiden dom var omringade av basebollträn och 15 pers och klarade sig därifrån? Jag tror att du berättar här vad du hört av blattepolarna som känner en mamma som har en son som vid ett tillfälle varit hemma hos en som var kompis med en farsa till någon i 435. Slår vad om att småglinen har gått under jorden redan.
Citera
2018-11-08, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattzzz
Skriv bara i ordalag som hur du själv vill bli bemött så får du hyfsade Svar på dina debattinlägg,men du kan lägga ner ditt "face to face" snack för det blir bara löjligt och ingen bryr sig

Nej just på grund av att det numera blivit nåt av en trend på FB. Som jag skrev så är det lätt att sitta som anonym på ett forum & visa sig ball men en helt annan sak att vara det i verkliga livet. Tråkigt att man ej vågar stå för sina åsikter!
Citera
2018-11-08, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Exakt så. Bakom det hela är en annan incident med ett tidigare inbrott och en konflikt i centrala Mölnlycke mellan några av 435-förmågorna och ett par BB-medlemmar, och följden blev vad du säger.

Är ju värt att tillägga att HA inte har blivit attackerade då BB inte är en HA-klubb, men man är en supporterklubb och med i GBK. Att det visade sig att det fanns HAMC-medlemmar från Polen och WRC på plats var nog helt enkelt bara sjukt dålig tajming från kidsens sida, och antagligen orsaken till paniken som utbröt och resulterade i lite för många skott på fel ställe.

Det finns alltså ingen direkt anledning för HAMC som organisation att agera, men personerna kan ju göra det, och inte minst BB om de vill upprätthålla sin supporterstatus och om de aspirerar på medlemsskap framöver.

I övrigt får nog framtiden utvisa vad som blir resultatet av det hela.

Jag har ju som sagt ingen vidare insikt i mc världen men om en klubb ordnar en fest/förfest och bjuder in folk från HA så borde det väl vara festvärden och deras sgt at arms som står ansvarig för säkerheten på festen?
Således borde ju HA sätta tumskruvar på BB att det är deras problem att lösa problemet med 435 grabbarna? Endast en tanke..
Citera
2018-11-08, 17:03
Medlem
Finns det på allvar någon som tror att HA inte kommer tillämpa vedergällning framgent?

Herregud! Dessa smågangstrar som springer runt och gör alla lokala torg osäkra för oss vanliga människor, har just nu skrivit på sin dödsdom! Det inser alla, även ni som sympatiserar med dessa förortskids.

Och vet ni? Jag öppnar chipspåsen och njuter av det! Är så oerhört trött på alla kriminella avskum till förortskids som förpestar samhället numera. Var man än vänder röven så finns dom där, "bruscha, heder hit o dit, respekt" och alla annan skit som samhället har infekterats av.

Hoppas HA agerar. Ordentligt med! Förr fanns iaf någon form av heder, där man agerade i det dolda utan att blanda in obehöriga eller riskera att hamna i allmänhetens skottglugg, så att säga. På så sätt har jag betydligt mindre problem med falanger som HA. Dom skiter högaktningsfullt i vad som sker i samhället. Är du kriminell, får du med dom att göra.

Men i fallet med förortsgängen, så är det rena Chicago, med skjutningar, handgranater, hot, knivskurningar mm dagligen, i vanliga områden. Bland vanligt folk.

Jag vet vilka jag håller på! Därmed inte sagt att jag respekterar någon form av kriminalitet, men måste jag välja mellan pest eller kolera, väljer jag det senare!
Citera
2018-11-08, 17:07
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanto
Hahaha nu helt plötsligt vet alla vad som hände. Men så bra då. Vi säger att ni har tätt och mina källor fel. Jag ska inte yttra mig mer men kan ni dela med er lite av vad som sker.

Kan ni berätta vilka HA medlemmar som fick skott hål i västen sin vilka som fick knivhugg. Och vad som händer nu och när och hur dom tänker sig nu.

Om vi säger så då att HA lägger sig i småglins bråk då får dom med småglin o göra och får småglins stryk.

Väldigt pinsamt att ska Gå och backa upp raggare som bröstat upp sig mot små pojkgangstrar som delar 1 pistol på 10 man och ändats har 14 skott.

Nu har dom en pistol men inga kulor.

Och som kör runt på mopeder och EU skotrar i 45 km i timmen. Hängandes i centrum med lättöl och frågar tanter om de kan köpa ut snus ,öl eller cigaretter till dom.

Med kepsen på sne och adidas byxor och en sliten iPhone med krokodil skal.

Dessa killar är HA i krig med 😂😂😭😭🔝
Fy vad pinsamt och dessa ska man ta med tyst het där dom ska försvinna i det tysta som om det var fulblods maffia gubbar.

Herregud jag lider med er och med dom
Verkar som rimlig beskrivning av en part, men som sagt, personer som ser samma bilolycka ifrån olika vinklar lämnar ofta väldigt olika beskrivningar
Låter inte som något att skratta åt, trängda tonåringar som fick panik, och vem skulle inte få det i den situationen?
Min tanke är att, oturligt nog, så ökar kanske risken för vedergällning ju svagare tonåringarna är?
(Du beskriver dom inte som starka, 2-3 personer med ett vapen)
Citera
2018-11-08, 17:08
Medlem
EA är såpass rädd att han inaktiverar sin FB. Det är inte bara HA som är efter dessa killar. Har hört att det är väääldigt många som är efter dom. SM gömmer väl sig hos sin flickvän. inte konstigt att det inte har hänt något har ni själva insett hur mycket poliser det befinner sig i Härryda kommun?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in