2018-11-08, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanto
Hej gott folk nu har jag fått höra och fått det bekräftat från säkra källor hur det gick till. Och varför det gick till som det gjorde.

HA- west rock city och HA gäster från Polen var på fest hos den lokal mc klubben det hade funnits en dispyt om någon och några på båda sidor angående en lokal händelse gällande vissa personer på båda sidor.

Ett samtal gjordes från någon från den lokala mc klubben till 435 gänget. De bestämde sig för att träffas och göra upp eller prata om saken.

OBS : vet ej om de skulle göra upp eller prata

435 anlände på plats 2-3 personer. När de va på plats blev de omringade av flera västklädda personer av olika storlekar på mc-gängets territorium. Dessa var mellan 10-15 personer beväpnade med basebollträ, knivar,påkar och andra slags vapen.

435 gänget blev attackerade och en av dom drog sitt skjutvapen och avlossade sina skott på angriparna som blev skottskadade.

Samtidigt blev dom attackerade och antagligen kniv stuckna eller blåslagna av dylikt vapen som förövarna kom med.

Skytten försvarade sig själv och dens kumpaner och dom förvarade sig själv med de medel de kunde.

Alla samtliga skottskadade knivstuckna och misshandlade personer låg kvar till polis kom till plats några han att fly och söka upp sjukhus eller hålla dig borta från att bli gripna.

Vad som var rätt eller fel e upp till var o en att ta ställning till. Men min mening är att leker man leken så får man själv leken tåla. Dessa grabbar försvarade sig bara precis som jag , du och dom hade gjort i alla dagar.

Det är kanske därför samtliga är släppta pga att händelseförloppet ser ut som det gör.

Det var eller verkat ha varit självförsvar från 435 gänget när de blev attackerade av västklädda men.

HELLS ANGELS MC - ÅKTE PÅ NERKÖP kan man konstatera och om dom ska utgöra hämnd eller inte är upp till dom. Det är deras rykte på spel och 435 gänget leder och kommer att leda detta slaget tills vi får höra eller veta när hämnd utkrävs eller inte.

OBS: HELLS ANGELS MC ÅKTE PÅ NERKÖP

Stämmer inte 435 åkte till BB för att klippa BB killar dom viste inte att HA va på plats... och detta va för att dom tidigare samma kväll åkte på stryk nere i centrum.... detta är killar från 435’s egna ord..
Citera
2018-11-08, 15:08
Medlem
Citat:
.. [edit] ..

HELLS ANGELS MC - ÅKTE PÅ NERKÖP kan man konstatera och om dom ska utgöra hämnd eller inte är upp till dom. Det är deras rykte på spel och 435 gänget leder och kommer att leda detta slaget tills vi får höra eller veta när hämnd utkrävs eller inte.

"Hells Angels MC åkte på nerköp" .. vad betyder det? Är det någon slags primitiv förortslingo som en boknörd som mig inte förstår .. som sagt, förklara gärna vad det betyder.
Citera
2018-11-08, 15:08
Medlem
Citat:
Detta e vad jag hört och vad säkra källor berättat. Dessa källor blev gripna och förhörda ang kvällen.

Tänker inte svara på mer frågor, nu har ni fått En bild av vad dom hände. Vi låter tiden avgöra och dom inblandade avgöra om det är sant eller falskt.

Men det här är säkra källor och jag ser inget med att dom ska ljuga.

Din information och dina källor, kommer dom möjligtvis från 435 själva?

Hört talas om källkritik?
Citera
2018-11-08, 15:10
Medlem
Citat:
Detta e vad jag hört och vad säkra källor berättat. Dessa källor blev gripna och förhörda ang kvällen.

Tänker inte svara på mer frågor, nu har ni fått En bild av vad dom hände. Vi låter tiden avgöra och dom inblandade avgöra om det är sant eller falskt.

Men det här är säkra källor och jag ser inget med att dom ska ljuga.

Du är så ute och cyklar Det var en uppgörelse tidigare, där 435 fick smörj. Sedan åkte dom väl hem och tände på, skaffade mod och for tillbaka med vapen. Dom hade ingen aning om att det fanns fullvärdiga medlemmar på plats. Och när dom åkte tillbaka var dom betydligt fler än 2-3 st. Du får nog kolla upp dina säkra källor lite bättre
Citera
2018-11-08, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Svenska tjejer konkurrerar bra i den världen. Hucklekärringarna däremot får sitta hemma med barnen och svärmor och leva på äran. Trösta sig med att de är rena och ärbara tråkmånsar. Gäller latinotjejer också.
Om HA, så är de riktigt fega. Deras stora nöje är att ge sig på kvinnor och barn. I områdena så är de innerligt hatade för att de anses vara rasister. Vilket de inte är.
De är vita men det betyder inte att de är svenskar som direkt härstammar ifrån vikingarna.
Nu skrattas det åt HA och i områdena så njuter man av deras förnedring. Speciellt ungdomar har kul åt spektaklet. Alla förstår att MC tjockisarna nu måste slå till mycket hårt och därmed förlora pengar, eller helt tappa respekten. Finns inget däremellan.
Som i Rinkeby där en kille sköts rakt av på pizzerian och de inte ens drog sig för att plundra liket samt fota hans nydöda kropp och publicera på nätet. Problemet är att HA nu måste komma upp med någonting ännu värre än Pizzeria mordet, och snabbt.
Tror inte jag de kommer att göra.
Nä, som en annan i tråden skrev, detta kommer kosta dem 435 i pengar och ägodelar i en lång tid framöver..
Citera
2018-11-08, 15:27
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Hej gott folk nu har jag fått höra och fått det bekräftat från säkra källor hur det gick till. Och varför det gick till som det gjorde.

HA- west rock city och HA gäster från Polen var på fest hos den lokal mc klubben det hade funnits en dispyt om någon och några på båda sidor angående en lokal händelse gällande vissa personer på båda sidor.

Ett samtal gjordes från någon från den lokala mc klubben till 435 gänget. De bestämde sig för att träffas och göra upp eller prata om saken.

OBS : vet ej om de skulle göra upp eller prata

435 anlände på plats 2-3 personer. När de va på plats blev de omringade av flera västklädda personer av olika storlekar på mc-gängets territorium. Dessa var mellan 10-15 personer beväpnade med basebollträ, knivar,påkar och andra slags vapen.

435 gänget blev attackerade och en av dom drog sitt skjutvapen och avlossade sina skott på angriparna som blev skottskadade.

Samtidigt blev dom attackerade och antagligen kniv stuckna eller blåslagna av dylikt vapen som förövarna kom med.

Skytten försvarade sig själv och dens kumpaner och dom förvarade sig själv med de medel de kunde.

Alla samtliga skottskadade knivstuckna och misshandlade personer låg kvar till polis kom till plats några han att fly och söka upp sjukhus eller hålla dig borta från att bli gripna.

Vad som var rätt eller fel e upp till var o en att ta ställning till. Men min mening är att leker man leken så får man själv leken tåla. Dessa grabbar försvarade sig bara precis som jag , du och dom hade gjort i alla dagar.

Det är kanske därför samtliga är släppta pga att händelseförloppet ser ut som det gör.

Det var eller verkat ha varit självförsvar från 435 gänget när de blev attackerade av västklädda men.

Jävligt intressant pistol som sätter 14 kulor i en snubbe och träffar 5 andra samtidigt som han är omringad av 15 pers med knivar och basebollträn. Sluta nu snacka bullshit för fan vato.
Senast redigerad av HeadOfBoo 2018-11-08 kl. 15:29.
Citera
2018-11-08, 15:32
Medlem
Pungs avatar
Det vore intressant om någon med kunskap om gängmentalitet ville berätta lite om hur den här saken tas emot av folk i den kriminella sfären. Behöver inte vara att man hört något om just specifikt det här, utan bara hur personer med gäng-tänk kan antas reagera på nyheten utifrån de definitioner av respekt etc som råder.

Anses det till exempel fegt om HA var 15 mot 3? Varför spelar det roll? Det relevanta är väl vem som vinner, kan ena sidan samla fler så kul för dem liksom. Eller finns det någon slags fair fight moral?

Är HA verkligen bortgjorda bara för att en fiende tog med sig vapen till en uppgörelse? Räcker det inte bara med att svara tillbaka?

Hur lång tid har man på sig att göra vedergällning innan snackat börjar gå om att man fegar?

Är det verkligen aldrig några problem för ledaren att få sina underhuggare att utföra uppdrag? På flashback låter det ju som att alla gängmedlemmar bara tveklöst utför klubbens uppdrag. Men de är väl inga religiösa fanatiker som tror de får sin belöning i himlen? Man är väl med i ett gäng för att det är kul och man hoppas få leva det goda livet. Om man blir tillsagd att göra ett mord som man kommer åka dit på till exempel, så får man ju raka motsatsen till det var vill ha, ett tråkigt och inlåst liv. Händer det verkligen aldrig att medlemmar börjar slingra sig, precis som alla andra när man tycker lojalitet kanske kräva lite väl stora uppoffringar?
Citera
2018-11-08, 15:32
Medlem
Hahaha nu helt plötsligt vet alla vad som hände. Men så bra då. Vi säger att ni har tätt och mina källor fel. Jag ska inte yttra mig mer men kan ni dela med er lite av vad som sker.

Kan ni berätta vilka HA medlemmar som fick skott hål i västen sin vilka som fick knivhugg. Och vad som händer nu och när och hur dom tänker sig nu.

Om vi säger så då att HA lägger sig i småglins bråk då får dom med småglin o göra och får småglins stryk.

Väldigt pinsamt att ska Gå och backa upp raggare som bröstat upp sig mot små pojkgangstrar som delar 1 pistol på 10 man och ändats har 14 skott.

Nu har dom en pistol men inga kulor.

Och som kör runt på mopeder och EU skotrar i 45 km i timmen. Hängandes i centrum med lättöl och frågar tanter om de kan köpa ut snus ,öl eller cigaretter till dom.

Med kepsen på sne och adidas byxor och en sliten iPhone med krokodil skal.

Dessa killar är HA i krig med 😂😂😭😭🔝
Fy vad pinsamt och dessa ska man ta med tyst het där dom ska försvinna i det tysta som om det var fulblods maffia gubbar.

Herregud jag lider med er och med dom
Citera
2018-11-08, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Proprioception
"Hells Angels MC åkte på nerköp" .. vad betyder det? Är det någon slags primitiv förortslingo som en boknörd som mig inte förstår .. som sagt, förklara gärna vad det betyder.
Det betyder att HA blev knullade av pojkpenis, varken mer eller mindre.
Citera
2018-11-08, 15:46
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Områden? Som Lidingö, Limhamn och Örgryte? Eller du menar förorter?
Skulle tro att de skrattar lika mycket på Öfre Östermalm som här i småstads ghettot. Vad jag menar främst är alla områden som bebos av folk som har rötter i andra länder eller är svenskar med svag ekonomi. Kalla det utsatta områden eller vad du vill.
HA har skaffat sig ovänner lite var stans genom att trakassera kvinnor och orsaka bråk.
Ensamstående mammor har lidit svårt och fått sina barn omhändertagna av socialen. Många tjejer har förlorat sina lägenheter. HA killar har systematiskt givit sig på och utnyttjat ensamma tjejer med tragiska resultat. Att 81 killarna misshandlar sina kvinnor och slår sönder möbler när de inte bråkar och snor pengar hemma, det vet alla. Förutom dricker som svampar insvepta i moln av pulver.
Ryktet om de här männens övergrepp på tjejer och barn sprider sig och många fd barn till dessa tjejer är nu vuxna. En anledning till att folk glädjer sig åt HAs nederlag och förnedring.
Citera
2018-11-08, 15:47
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRinghals
Stämmer inte 435 åkte till BB för att klippa BB killar dom viste inte att HA va på plats... och detta va för att dom tidigare samma kväll åkte på stryk nere i centrum.... detta är killar från 435’s egna ord..

Just for the record: Vanto säger ingenstans att 435 visste att HA var på plats.
Citera
2018-11-08, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SickSickSick
Det betyder att HA blev knullade av pojkpenis, varken mer eller mindre.

Tack, jag lägger in det i min synonym ordbok: Hur man översätter Slödder till Svenska.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in