2018-11-08, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnieWithRPG
Lite grann så. Att kapaciteteten finns vet alla, men hur f-n är det med viljan egentligen?

HA har mer och mer börjat bli bekväma weekendwarriors.
Exakt. HA är en trög koloss, hyfsat lätt att jävlas med. Alla vet att HA har våldskapital så länge kriget förs på deras villkor, ungefär som USA när de skulle rensa i Vietnam. Det vet alla hur det slutade. Hur ska HA skilja fiende från neutral när det enda kännetecknet är Adidasbyxor? Själva går de omkring med en måltavla på ryggen och gärna några förklarande patchar som förklarar vem av dem som måste hanteras först. HA är historia. 😄
Citera
2018-11-08, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SickSickSick
Exakt. HA är en trög koloss, hyfsat lätt att jävlas med. Alla vet att HA har våldskapital så länge kriget förs på deras villkor, ungefär som USA när de skulle rensa i Vietnam. Det vet alla hur det slutade. Hur ska HA skilja fiende från neutral när det enda kännetecknet är Adidasbyxor? Själva går de omkring med en måltavla på ryggen och gärna några förklarande patchar som förklarar vem av dem som måste hanteras först. HA är historia. 😄

Har ju utv. till ett random serviceföretag numera, allt otrevligt outsoursas neråt i organisationen till drogpåverkade ungdomar som knappt satt sin fot i klubbhusen.

Skulle tippa att de flesta höjdarna inte ens vart i ett slagsmål dom senaste 10-15 åren, dom är enbart affärsmän som slirar med cashen (ungefär som ett byggföretag) sen tar dom frugans Audi till jobbet som alla andra.
Senast redigerad av SkinnieWithRPG 2018-11-08 kl. 13:19.
Citera
2018-11-08, 13:22
Medlem
Hej gott folk nu har jag fått höra och fått det bekräftat från säkra källor hur det gick till. Och varför det gick till som det gjorde.

HA- west rock city och HA gäster från Polen var på fest hos den lokal mc klubben det hade funnits en dispyt om någon och några på båda sidor angående en lokal händelse gällande vissa personer på båda sidor.

Ett samtal gjordes från någon från den lokala mc klubben till 435 gänget. De bestämde sig för att träffas och göra upp eller prata om saken.

OBS : vet ej om de skulle göra upp eller prata

435 anlände på plats 2-3 personer. När de va på plats blev de omringade av flera västklädda personer av olika storlekar på mc-gängets territorium. Dessa var mellan 10-15 personer beväpnade med basebollträ, knivar,påkar och andra slags vapen.

435 gänget blev attackerade och en av dom drog sitt skjutvapen och avlossade sina skott på angriparna som blev skottskadade.

Samtidigt blev dom attackerade och antagligen kniv stuckna eller blåslagna av dylikt vapen som förövarna kom med.

Skytten försvarade sig själv och dens kumpaner och dom förvarade sig själv med de medel de kunde.

Alla samtliga skottskadade knivstuckna och misshandlade personer låg kvar till polis kom till plats några han att fly och söka upp sjukhus eller hålla dig borta från att bli gripna.

Vad som var rätt eller fel e upp till var o en att ta ställning till. Men min mening är att leker man leken så får man själv leken tåla. Dessa grabbar försvarade sig bara precis som jag , du och dom hade gjort i alla dagar.

Det är kanske därför samtliga är släppta pga att händelseförloppet ser ut som det gör.

Det var eller verkat ha varit självförsvar från 435 gänget när de blev attackerade av västklädda men.

HELLS ANGELS MC - ÅKTE PÅ NERKÖP kan man konstatera och om dom ska utgöra hämnd eller inte är upp till dom. Det är deras rykte på spel och 435 gänget leder och kommer att leda detta slaget tills vi får höra eller veta när hämnd utkrävs eller inte.

OBS: HELLS ANGELS MC ÅKTE PÅ NERKÖP
Senast redigerad av vanto 2018-11-08 kl. 13:36.
Citera
2018-11-08, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanto
Hej gott folk nu har jag fått höra och fått det bekräftat från säkra källor hur det gick till. Och varför det gick till som det gjorde.

HA- west rock city och HA gäster från Polen var på fest hos den lokal mc klubben det hade funnits en dispyt om någon och några på båda sidor angående en lokal händelse gällande vissa personer på båda sidor.

Ett samtal gjordes från någon från den lokala mc klubben till 435 gänget. De bestämde sig för att träffas och göra upp eller prata om saken.

435 anlände på plats 2-3 personer. När de va på plats blev de omringade av flera västklädda personer av olika storlekar på mc-gängets territorium. Dessa var mellan 10-15 personer beväpnade med basebollträ, knivar,påkar och andra slags vapen.

435 gänget blev attackerade och en av dom drog sitt skjutvapen och avlossade sina skott på angriparna som blev skottskadade.

Samtidigt blev dom attackerade och antagligen kniv stuckna eller blåslagna av dylikt vapen som förövarna kom med.

Skytten försvarade sig själv och dens kumpaner och dom förvarade sig själv med de medel de kunde.

Alla samtliga skottskadade knivstuckna och misshandlade personer låg kvar till polis kom till plats några han att fly och söka upp sjukhus eller hålla dig borta från att bli gripna.

Vad som var rätt eller fel e upp till var o en att ta ställning till. Men min mening är att leker man leken så får man själv leken tåla. Dessa grabbar försvarade sig bara precis som jag , du och dom hade gjort i alla dagar.

Det är kanske därför samtliga är släppta pga att händelseförloppet ser ut som det gör.

Det var eller verkat ha varit självförsvar från 435 gänget när de blev attackerade av västklädda men.

HELLS ANGELS MC - ÅKTE PÅ NERKÖP kan man konstatera och om dom ska utgöra hämnd eller inte är upp till dom. Det är deras rykte på spel och 435 gänget leder och kommer att leda detta slaget tills vi får höra eller veta när hämnd utkrävs eller inte.

Men då så. Hells Angels åkte helt enkelt på lite spö i en uppgörelse där några snubbar hade med sig pistol.

Bara bita i gräset och skämmas. 10-15 mot 3-4 är riktigt fegt.

Bra virke i 435. Inte illa att förnedra HA.

Är HA fega as? Gav dom sig inte på barnfamiljer på någon mc-träff?
Citera
2018-11-08, 14:01
Medlem
anna_83s avatar
Citat:

Vilka är dina källor? Varför ska vi tro på dig? Jag har hört att 435 åkte till BB MC för att göra upp efter att de tidigare hade fått motta några lavetter. Troligt att de inte heller kände till att Ha var på plats.
Citera
2018-11-08, 14:07
Medlem
Citat:

Mina källor säger att av dom svenska HA så var det någon profil från strippklubben Maxim som ska vars fullvärdig HA medlem.

Sen någon som kallas för Ko*ea och Ib** vet ej vilka av dessa som ska ha blivit skadade eller gripna men att de skulle ha varit på plats

Marti* , Blank*. Nämdes med sen om de stämde verkade personen mer tveksam med.

Polackerna vet jag ingen aning om vilka de är.
Citera
2018-11-08, 14:13
Medlem
Släktingar till 435 önskar dem kunde gå under jorden. Tror inte dem i 435 kommer knäppas. Men det kommer kosta dem allt dem äger i lååång tid. Dem ska ha tur dem sköt så illa. Hade någon dött så,,,
Citera
2018-11-08, 14:14
Medlem
är det någon från 435 som blev skadad? om nu HA hade med sig diverse grejer som Vanto skriver borde ju rimligen någon/några från 435 gänget oxo blivit skadade. finns det några officiella rapporter om det?
Citera
2018-11-08, 14:16
Medlem
Detta e vad jag hört och vad säkra källor berättat. Dessa källor blev gripna och förhörda ang kvällen.

Tänker inte svara på mer frågor, nu har ni fått En bild av vad dom hände. Vi låter tiden avgöra och dom inblandade avgöra om det är sant eller falskt.

Men det här är säkra källor och jag ser inget med att dom ska ljuga.
Citera
2018-11-08, 14:17
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Helt ärligt, först började jag tycka att du hade någorlunda vettig logik och kunde därmed hålla det sweet and short. Men detta?!

Allvarligt talat du är i helt fel tråd känner jag nu. Vad fan har den wall av tex att göra med SJÄLVA ÄMNET??

Indirekt ja, men absolut inget direkt som bidrar till tråden och dess ändamål.
Man kan alltid få in sin agenda i varje tråd om man vill, indirekt, men detta är ju bara löjligt. Orkade inte ens läsa 4 rader, du är ju helt besatt !

Skärpning!!

Jaja, det inlägget blev väl så där Jag läser heller aldrig inlägg som förvandlats till långa uppsatser. Men finns ingen orsak att recensera varje enskilt inlägg och börja leka moderator.

Jag ville bara analysera varför svenskar har svårt att konkurrera i just den kriminella världen och resonera kring hur det sammanflätas med skild religion, kultur, familj, uppfostran. Jag tycker det är relevant eftersom det faktum att några förortsblattar vågar ge sig på HA är väldigt symboliskt för det skiftet.
Senast redigerad av Pung 2018-11-08 kl. 14:41.
Citera
2018-11-08, 14:19
Medlem
låter mer troligt att ett gäng skjuter i självförsvar än faktist attackerar HA. oavsett hur gamla o trötta vissa anser HA vara så tror jag man behöver ha en jävla dödslängtan/ vara helt utom vett för att förklara krig mot en av världens största MC klubbar.
det talar ju faktist för att det Vanto säger typ stämmer. eller alla fall är en trolig förklaring.
Citera
2018-11-08, 14:47
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Svenska tjejer konkurrerar bra i den världen. Hucklekärringarna däremot får sitta hemma med barnen och svärmor och leva på äran. Trösta sig med att de är rena och ärbara tråkmånsar. Gäller latinotjejer också.
Om HA, så är de riktigt fega. Deras stora nöje är att ge sig på kvinnor och barn. I områdena så är de innerligt hatade för att de anses vara rasister. Vilket de inte är.
De är vita men det betyder inte att de är svenskar som direkt härstammar ifrån vikingarna.
Nu skrattas det åt HA och i områdena så njuter man av deras förnedring. Speciellt ungdomar har kul åt spektaklet. Alla förstår att MC tjockisarna nu måste slå till mycket hårt och därmed förlora pengar, eller helt tappa respekten. Finns inget däremellan.
Som i Rinkeby där en kille sköts rakt av på pizzerian och de inte ens drog sig för att plundra liket samt fota hans nydöda kropp och publicera på nätet. Problemet är att HA nu måste komma upp med någonting ännu värre än Pizzeria mordet, och snabbt.
Tror inte jag de kommer att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in