Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Klart "sinnessjukhusen" måste komma tillbaka. En del människor klarar sig inte på egen hand pga svår psykisk sjukdom etc och då är ändå det bästa att de tas om hand på en institution där man har koll på dem och kan medicinera rätt och ge rätt övrig vård.
Problemet här verkar vara att det är kriminellt att vara sjuk, så först måste man bli frisk för att få vård.
Ett byråkraternas paradis uppbackat av politiker som vill ta billiga poäng.
Här är det inte tal om att någon kan ha blivit "orättvist" behandlad, som när feministmaffian står på barrikaderna och gråter floder av tårar över flyktingmän, som gjort allt för att lura systemet.
DÅ måste det till lagändringar retroaktivt och omedelbums, annars är det inhumant och omoraliskt !