2018-11-07, 23:55
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Man har ett eget ansvar som hon inte bryr sig om. Det finns inte den hjälpen hon behöver att få så få får hon göra dom vi andra med samma problem. Lägga av!!!

Tycker som dig liksom. Finns mängder med ungdomar som behöver hjälp före ju. Många ensamkommande med bagage liksom. Som svensk och som kan samhällets normer typ får man skylla sig själv liksom om man inte följer regler. Alkisar och drogare bör liksom vräkas.
Citera
2018-11-08, 00:26
Medlem
Detta är vad svenska folket vill ha. END of story.

Svenska myndigheter och vårdinrättningar slaktar massor av folk, bara det att svensken tittar bort.
Citera
2018-11-08, 00:43
Medlem
Mycket tråkigt med missbruk. Så som granskningen visar så verkar det ju inte finnas tillräckligt många anstalter med kompetens för både missbruk och psykiska problem.

Bra att det sprids lite ljus på alla dessa problem som finns i vården.
Citera
2018-11-08, 01:14
Medlem
BigFatCones avatar
Jag vare sig vill eller kan gå in på detaljer, men jag har hört en del viskningar om hennes LVM-vistelse. Misshandel och våldtäkt är ord jag hörde viskas.

Jag är väl inte jätteförvånad då hela missbruksvården är ett rätt stort skämt.
Citera
2018-11-08, 02:03
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag vare sig vill eller kan gå in på detaljer, men jag har hört en del viskningar om hennes LVM-vistelse. Misshandel och våldtäkt är ord jag hörde viskas.

Vad är det för folk som jobbar på LVM-hem? Är det våldtäktpundare?
Citera
2018-11-08, 02:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vad är det för folk som jobbar på LVM-hem? Är det våldtäktpundare?
Jag vet verkligen inte. Plitar som plitar liksom.
Citera
2018-11-08, 05:04
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Man har ett eget ansvar som hon inte bryr sig om. Det finns inte den hjälpen hon behöver att få så få får hon göra dom vi andra med samma problem. Lägga av!!!
Det är ju lätt att säga. Människor har olika förutsättningar för att avsluta sitt missbruk. Det är inte bara rycka upp sig. Hon är ju på den absoluta botten, sönderknarkad, förnedrad, ständigt utnyttjad. Hur mycket viljestyrka tror du hon har efter allt elände hon varit med om?

Alla besparingar och korkade politiska beslut gällande vården leder till massor med onödigt lidande och ond bråd död. Det är fanimig helt ovärdigt ett rikt land som Sverige.
Citera
2018-11-08, 05:08
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Jag vet verkligen inte. Plitar som plitar liksom.
Eeh..ser du missbruksvårdens personal som plitar?
Citera
2018-11-08, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det är ju lätt att säga. Människor har olika förutsättningar för att avsluta sitt missbruk. Det är inte bara rycka upp sig. Hon är ju på den absoluta botten, sönderknarkad, förnedrad, ständigt utnyttjad. Hur mycket viljestyrka tror du hon har efter allt elände hon varit med om?

Alla besparingar och korkade politiska beslut gällande vården leder till massor med onödigt lidande och ond bråd död. Det är fanimig helt ovärdigt ett rikt land som Sverige.

Visst, men allt annat är ju sekundärt om hon fortsätter knarka. Vad hon än har för ursäkt till att knarka, och hur dåliga förutsättningar hon än har, måste hon sluta innan det går att åstadkomma något vettigt med andra hjälpinsatser.

Vill hon inte sluta knarka, vilket hon inte vill, då går det inte att göra så mycket. Jag vet inte vad UG har för briljant idé om hur vården borde hantera denna människa men jag ser inga solklara alternativ. Vi kan liksom inte låsa in alla knarkare på obestämd tid bara för att dom inte lyckas hålla sig ifrån knarket när dom är utanför.
Citera
2018-11-08, 06:49
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten

Ja, det är väldigt lätt att säga men så otroligt svårt att sluta. Nu har ju också hon permanenta hjärnskador eftersom hon ideligen börjar om. Men synd om henne är det inte. Inte ett dugg. Hon har sig själv och absolut ingen annan att skylla. Hon lät förövarna vinna och de vann stort.
Citera
2018-11-08, 06:53
Medlem
Man pekar ut den i hennes fall ineffektiva vården som den felande parten. Kanske är det sant, kanske inte. Det kan ju faktiskt också vara på det sättet att vården är fullgod men sjukdomen för svår.

Människor dör ofta av cancer trots stora sjukdomsinsatser med cellgifter, strålning och operationer. UG kritiserar inte cancerkliniker för det.

Psykiatrin har väl också patienter med motsvarande ”maligna” tillstånd.
Citera
2018-11-08, 07:23
Medlem
Citat:

Liksom den här tråden. Psykiatrireformen har inte misslyckats pga att det idag finns bättre mediciner samt att fungerande öppenvård, inte skulle kunna behandla människor utan pga att reformen aldrig inkluderat att kicka bort den gamla skolans förtryckare och/eller inkompetenta personalstyrka. Självklart kan det du säger stämma bra då det inte ingår i psykiatri och missbruksvård att kunna erbjuda personal utbildad för att behandla trauman efter våld och sexuella övergrepp, snarare så erbjöds kvinnor med största sannolikhet fler sexualförbrytare som personal istället eller befinner sig i utsatta lägen pga andra intagna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in