Citat:
Jag ska inte påstå att hans inlägg är lögn rakt av. Däremot är jag tveksam till att det just skulle vara KSI, jag tror i så fall att det är Säpo som agerat. Verkar dock väldigt konstigt att de skulle lägga ner sådana resurser för ett sådant ärende om det inte dykt upp något som föranlett en mer fördjupad spaning.Det finns alldeles för mycket fel, antaganden och logiska felaktigheter för att kunna ta ditt inlägg seriöst. Hur skulle du kunna veta att de som var aktiva i gruppen på Facebook var aktivister eller "ryska nättroll" vars existens ännu inte påvisats? Att polisen sedan skulle hyra en bostad av din granne för fysiskt spaning och dessutom i polisens namn låter aldeles för bra för att vara sant.
Därefter kommer den svenska 007 varianten, "han som bott i Öst och Väst", vilket är som kopierat från en amerikansk propagandafilm från 70-talet ökar inte trovärdigheten. Självklart för att det hela ska bli extra spännande talar även personen ryska vilket du självklart inte kan ha en aning om såvida du inte känner personen och själv talar ryska.
Riktigt dåligt inlägg och billigt försök till att få uppmärksamhet.
Därefter kommer den svenska 007 varianten, "han som bott i Öst och Väst", vilket är som kopierat från en amerikansk propagandafilm från 70-talet ökar inte trovärdigheten. Självklart för att det hela ska bli extra spännande talar även personen ryska vilket du självklart inte kan ha en aning om såvida du inte känner personen och själv talar ryska.
Riktigt dåligt inlägg och billigt försök till att få uppmärksamhet.
Jag har egna erfarenheter av hur den öppna polisen och säkerhetspolisen arbetar när de spanar, med öppna polisen avses NOA. Förvisso är mina kunskaper rätt gamla men jag tror inte så väldigt mycket har förändrats. Någon gång avser jag att skriva av mig på Flashback gällande detta, det var därför som jag skapade den här användaren. Jag lär inte kunna berätta något revolutionerande nytt eller spännande men jag ska försöka beskriva mer ingående senare, förhoppningsvis utan att röja mig själv. Jag ska också försöka skilja på sådant som jag har egna erfarenheter av (och därmed vet är sant) och egna spekulationer. Jag kommer även redogöra en del för spanarnas utbildning. Jag är inte jätteinitierad men jag är troligen mer insatt än de flesta som skrivit i ämnet på Flashback. Jag är rätt förvånad över att så lite framkommit i ämnet, varken på internet eller i litteratur.
På återhörande!