2018-11-07, 21:24
Medlem
JulietsBleedings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Nu blev det intressant!

Edit: Oddsen på att det är en valkampanj sjönk drastiskt iaf. Ska bli intressant att se hur detta utspelar sig! Finns inte många alternativ till spin som jag kan tänka mig fungerar. ”Trust session” var en central fras också vilket gör det ännu svårare.

Det skulle kunna vara så att frasen "trust Sessions" var för att övertyga/lugna motståndare.
Q har ju skrivit att disinfo är nödvändigt.
Nu blev det mer spännande.
Citera
2018-11-07, 21:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nu blev det intressant!

Edit: Oddsen på att det är en valkampanj sjönk drastiskt iaf. Ska bli intressant att se hur detta utspelar sig! Finns inte många alternativ till spin som jag kan tänka mig fungerar. ”Trust session” var en central fras också vilket gör det ännu svårare.

Hur kunde det minska?

Trump är antingen livrädd för Mueller och gör något drastiskt eller så är han inte rädd för att bli impeched längre då senatorvalet nu är över.

Det kommer inte direkt från ingenstans utan det är något som alla som har haft koll på Trumps retorik kunde lista ut, att det skulle ske för eller senare
Citera
2018-11-07, 21:49
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulietsBleeding
Det skulle kunna vara så att frasen "trust Sessions" var för att övertyga/lugna motståndare.

Ja det är en av de spins som kan fungera, men om Q är rädd om monentum så bör det smälla rejält ganska omgående.
Citera
2018-11-07, 22:58
Medlem
BushwickBills avatar
Whitaker, som ersätter Session så länge, är en en riktig Clintonhatare.

Schumer sa idag på en presskonferens att om detta är början på att Muellerutredningen läggs ner konmer USA få en ”konstitutionell kris”, jag förstår inte riktigt, Mueller presenterar väl allt han har om någon dag bara?
Citera
2018-11-07, 23:05
Medlem
JulietsBleedings avatar
Tvä inlägg försvann just spårlöst från qanon.pub. Q skrev att the board is under attack.
Citera
2018-11-07, 23:11
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Tvä inlägg försvann just spårlöst från qanon.pub. Q skrev att the board is under attack.

8ch går knappt att använda för mig, får konstant bad gateway.

Whitaker verkar inspirerats av 4ch och 8ch i alla fall, han vill utreda Clinton grundligt och tycker Mueller är en ”witch hunt” som borde läggas ned omgående, ”stealth bomber”?

Edit: vägrar Whitaker att recusa är han ansvarig för Mueller, Q säger ”no recusal” . Rosenstein ryktas avgå inom 48h.
Senast redigerad av BushwickBill 2018-11-07 kl. 23:16.
Citera
2018-11-07, 23:22
Medlem
JulietsBleedings avatar
Citat:
8ch går knappt att använda för mig, får konstant bad gateway.

Whitaker verkar inspirerats av 4ch och 8ch i alla fall, han vill utreda Clinton grundligt och tycker Mueller är en ”witch hunt” som borde läggas ned omgående, ”stealth bomber”?

Edit: vägrar Whitaker att recusa är han ansvarig för Mueller, Q säger ”no recusal” . Rosenstein ryktas avgå inom 48h.

Ja, verkar tjockna nu soppan. Men jag tvivlar inte på att det är planerat in i minsta detalj. Kanske Whitaker står i position att sätta igång utrensningen direkt. Om det inte går vägen så får den ordinarie sedan ett nytt försök.
Planen är nog synlig nu, för de insatta ,för msm och Dems gapar nu i högan sky, Underhållning på hög nivå!
Citera
2018-11-08, 07:17
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Det måste vara fantastiskt skönt att vara Q-anhängare.
Det spelar ingen som helst roll hur fel Q har, han har alltid rätt ändå.
Snacka om sekt-beteende.
Citera
2018-11-08, 07:18
Medlem
Citat:
itazon|65759738]Nja, vet inte om du överdriver med flit eller till stor del har missat vad FISA är. FISA är lagstiftning från 1978 (!) som reglerar signalspaning inom USAs gränser riktad mot icke amerikanska medborgare (formellt är formuleringen "foreign powers and agents of foreign powers", vilket idag tolkas som alla icke amerikanska medborgare oavsett var de är (dvs åk inte till USA om du inte är intresserad av att bli signalspanad på)). Det som väckt mycket kritik mot FISA och senare mot Patriot Act (en av de större amendments av FISA) är ett system av "skuggdomstolar" som kan agera till stor del under radar.
Ok, så här?
FISA warrant, den ficks ju på olagliga/felaktiga grunder, steele-dossier och allt det där och var en warrant för att spana på carter page(?). den misstanken som Trump sår är att det spanades direkt på honom. Full declas of FISA warrant skulle väl ge svart på vitt exakt vad det var?
UK/AUS inblandning skulle väl då vara att dom skötte själva spaningen?
Lite som när EU/Sverige inte fick spana på sina medborgare men dom tog gärna emot samma signalspaning som gjorts av USA för per definition hade dom inte utfört själva spaningen.
Citat:
Att det var någon i Trumps initiala kampanjteam som det signalspanades på är inte konstigt, då han har haft väldigt mycket samröre med "agents of foreign powers" (vilket ex Manafort klassas som och dömts för), det finns med säkerhet fler som det har signalspanats på inom andra kampanjteam med.
Japp
Citat:
Trump-familjen (inkl pappa Trump) har ett långt gående samarbete med äldre generationens mobsters på båda sidor plaskdammen, för att finansiera, tvätta pengar och undvika skatt kring fastighetsaffärer. Se exempelvis https://www.ft.com/trumptoronto (en välskriven FT-artikel som handlar både om fastighetsfinansiering och privata affärer). Vilket är ytterligare indicier på att undersöka en presidentkandidats oberoende.
Japp
Citat:
I skrivande stund är jag väldigt kritisk mot Q, det verkade vara något kul och intressant från början, men Q har de senaste månaderna mest tramsat runt och lekt politisk kommentator. Om Q var på riktigt hade Q snarare jobbat för att minska det federala underskottet, återställa maktbalanser, fixa till gerrymandering, kampanj-finansieringslagar, osv, inte dillat om färgen på lagtröjan.
Nu var jag nästan sist på bollen men att Sessions får foten är riktig dynamit för Q trovärdighet, Trust Sessions...
Citat:
USA håller på att förlora ledartröjan i världspolitiska sammanhang (i många fall redan förlorat den), och det finns många intressenter på att ta över efter USD:en som de facto handelsvaluta (se exempelvis hur Iran tar sig runt den USD-baserade handelsblockaden). Den som gräver en grop åt andra...
Jag är väl en av de få som tror att Trump kommer gå vinnande ur den lågkonjunktur som startade nu i Oktober. Han kommer ge svartepetter till Kina.
Det finns många större hot i världen just nu och jag anser inte att Trump är ett av dom, arabländernas utplåning av Israel, Kina hot mot Taiwan och i kinesiska havet, ryska iskanderrrobotar i Kaliningrad som når halva europa och stora slitningar inom EU.
Om USA drar sig tillbaka lite skulle inte skada anser jag så länge inte Kina eller Ryssland, eller en kombo, blir No.1 för då kommer dom inte längre stryka Europa medhårs gissar jag.

USA har ju trots allt fört krig med halva arabvärlden, och i massa andra länder, sedan mitten på 90-talet och PIIGS krisen var ju för iallafall greklands del direkt organiserad av Goldman Sachs. Hur mycket mer skada kan Trump egentligen göra?
Citera
2018-11-08, 07:26
Medlem
Citat:

Att Sessions fick sparken är tydligen rejäl dynamit för D, spontana demonstrationer planeras i detalj.
https://www.commondreams.org/news/2018/11/07/red-line-crossed-nationwide-protests-declared-thursday-5pm-after-jeff-sessions-fired?amp&__twitter_impression=true

Citat:
Imagine if the new acting AG now releases all previously 'blocked' doc requests by the House (including the [RR] secondary CLAS scope doc).
Stealth Bombers fly undetected.
The 'Red Line' months old 4am narrative should be updated.
Pain coming.
Q

Jag vet att det inte går men vi borde nästan ha en deadline för Q trovärdighet framlagd.
Nu är midterms avklarat, FISA declas skall komma, RR få foten, Mueller bli ingenting och sist men inte minst, HRC och BO skall skaka galler i guantanamo tillsammans med Podestas när sealaed indictments nu till sist börjar öppnas.

Först så har vi Q timeline som väl löper upp till 10-20 November, HRC imprisoned osv.
De första inläggen han gjorde för ett år sedan.

Sen ser iallafall inte jag några hinder att dra igång ångvälten och Mueller skall ju tydligen offentliggöra sin utredning snarast.

Kan vi ge det till slutet av året?
Citera
2018-11-08, 07:27
Medlem
JulietsBleedings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Det måste vara fantastiskt skönt att vara Q-anhängare.
Det spelar ingen som helst roll hur fel Q har, han har alltid rätt ändå.
Snacka om sekt-beteende.

Lägg av. Jag har inte ens bestämt vad jag tror, trots att ett år passerat.
För mig är det spännande och jag har tid att läsa,följa fundera.
Det har ju du med alldeles tydligt, som känner dig manad att lufta din lilla åsikt.
Citera
2018-11-08, 07:56
Medlem
JulietsBleedings avatar
[quote=Africanized|65767175]Att Sessions fick sparken är tydligen rejäl dynamit för D, spontana demonstrationer planeras i detalj.
https://www.commondreams.org/news/2018/11/07/red-line-crossed-nationwide-protests-declared-thursday-5pm-after-jeff-sessions-fired?amp&__twitter_impression=true

Det är just reaktionerna från msm och dems som gör att Q:s potentiella trovärdighet ökar imo.
Nu vann D huset och slickade sig om munnen i förväntan an en impeachment av Trump (helt grundlös?).
Deras planer verkar grusas och huvuden exploderar. Det är äkta underhållning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in