2018-11-07, 17:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulietsBleeding
Ja.
Mannen hade dessutom fotograferats med presidenten. Vita Huset skickade bilden och på baksidan står där;

(((+)))

Detta har tolkats som Q plus och en del menar att Q+ är Trump själv.
Jag vet då inte.

Finns det källa på att bilden kom från Vita Huset?
Såhär skrev "VIP anon": I received the photo in the mail a few days earlier. I was shocked and not sure what to do with it. I can't vouch for if its really from Trump.
Citera
2018-11-07, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om du seriöst undrar det så borde du väl ställt frågan till lovematrix i sådant fall eftersom det var hans påstående...

Är du själv för censur av t.ex CNN?

ja det är jag faktiskt.
inte för att det gynnar "Trump" vad har jag med Republikaner / Demokrater att göra.

utan, när dem håller på och hjärntvättar folk med fejk nyheter så uppstår onödiga problem

varför ens göra så?
Citera
2018-11-07, 19:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
ja det är jag faktiskt.
inte för att det gynnar "Trump" vad har jag med Republikaner / Demokrater att göra.

utan, när dem håller på och hjärntvättar folk med fejk nyheter så uppstår onödiga problem

varför ens göra så?

Du tror inte det kan vara så enkelt som att de helt enkelt har en annan politisk övertygelse och vänder sig mot likasinnade, och att de lätt skulle kunna peka ut lika mycket vinklade nyheter och felaktigheter i t.ex Fox eller RT som du ser i deras rapportering?
Citera
2018-11-07, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Oerhört trist med kongressen men det finns ju inga andra alternativ än att kalla det en succe för varken Trump, Q eller de som läser Q.

Succé för varken Trump, Q eller de som läser Q? Förstår inte riktigt var du menar här, menar du att det var eller inte var succé för Trump, Q etc?
Senast redigerad av DanielDO 2018-11-07 kl. 19:24.
Citera
2018-11-07, 19:07
Medlem
Citat:
Du tror inte det kan vara så enkelt som att de helt enkelt har en annan politisk övertygelse och vänder sig mot likasinnade, och att de lätt skulle kunna peka ut lika mycket vinklade nyheter och felaktigheter i t.ex Fox eller RT som du ser i deras rapportering?

Jo, absolut!

men Fox är inte samma FOX som förr glöm inte det!
och jag hoppas verkligen allt det här tar slut snart det har gått allt för långt
Citera
2018-11-07, 19:58
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Succé för varken Trump, Q eller de som läser Q? Förstår inte riktigt var du menar här, menar du att det var eller inte var succé för Trump, Q etc?

Du kan lägga till övriga Republikaner också. När jag skrev det där så menade jag att det inte finns något annat att säga än att utropa seger rent taktiskt, det säger ingenting om huruvida det var en succe eller inte.

Efter att vi lagt ännu en dag under våra fötter så känns det ändå som ett starkt midterm även om jag hoppades på full majoritet i båda kammarna. Trump pulveriserade ju Obamas resultat i hans första mellanårsval och Trump körde Rally i stater som hade senatsval och ignorerade kongressvalet, antar att det finns något taktiskt skäl mer än att en senatorplats är mycket värdefullare än en kongressplats. Bland annat blev man av med McCaskill vilket var jävligt skönt och Beto blev förnedrad av ”Texas Ted”, Betos namn och tryne framkallar förövrigt en allergisk reaktion hos mig nuförtiden efter två tusen reportage om ”nya Obama” i svenska medier. Blir det han mot Trump 2020 då kommer jag supa mig genom valkampanjen.

Hoppas FISA bring down the house som plåster på såren.
Citera
2018-11-07, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Du kan lägga till övriga Republikaner också. När jag skrev det där så menade jag att det inte finns något annat att säga än att utropa seger rent taktiskt, det säger ingenting om huruvida det var en succe eller inte.

Efter att vi lagt ännu en dag under våra fötter så känns det ändå som ett starkt midterm även om jag hoppades på full majoritet i båda kammarna. Trump pulveriserade ju Obamas resultat i hans första mellanårsval och Trump körde Rally i stater som hade senatsval och ignorerade kongressvalet, antar att det finns något taktiskt skäl mer än att en senatorplats är mycket värdefullare än en kongressplats. Bland annat blev man av med McCaskill vilket var jävligt skönt och Beto blev förnedrad av ”Texas Ted”, Betos namn och tryne framkallar förövrigt en allergisk reaktion hos mig nuförtiden efter två tusen reportage om ”nya Obama” i svenska medier. Blir det han mot Trump 2020 då kommer jag supa mig genom valkampanjen.

Hoppas FISA bring down the house som plåster på såren.

Okej, då förstår jag vad du menar. Dock håller jag inte med Q om att förlora representanthuset kan räknas som en seger. Speciellt inte när man "kommer på" detta i efterhand.
Citera
2018-11-07, 20:17
Medlem
JulietsBleedings avatar
Citat:
Finns det källa på att bilden kom från Vita Huset?
Såhär skrev "VIP anon": I received the photo in the mail a few days earlier. I was shocked and not sure what to do with it. I can't vouch for if its really from Trump.
Nej,det kan man inte. Såg du bilderna på kuvertet etc? Jag vet inte.
Citera
2018-11-07, 20:19
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
ja det är jag faktiskt.

varför ens göra så?

Ja, vad skulle kunna gå fel med att domstolar avgör vad som är "sanna" nyheter, vad som är för(?) vinklat och vad som är "fejk"...
Det skulle i alla fall ge domstolar och advokater lite att göra.
Citera
2018-11-07, 20:22
Medlem
JulietsBleedings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Så på en direkt frågan så säger Trump att han inte vet om Q är på riktigt. OM de är på riktigt, då borde han vetat detta.
Men säger att de är "they are good people". DET förstår jag, de är ju supportrars till honom. Då måste de ju vara goda, enligt honom.
Han beskriver det, "they are good People" "yes they are" svarade jag. Från minnet bara. Är på gymmet, glömde skriva när jag just lyssnat.
Citera
2018-11-07, 21:00
Medlem
Ingår detta i rensningen av "Deep state" ?

Jeff Sessions avgår som justitieminister.

Han avgår på president Donald Trumps begäran, rapporterar amerikanska medier.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wE275d/jeff-sessions-avgar-som-justitieminister
Citera
2018-11-07, 21:01
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Ingår detta i rensningen av "Deep state" ?

Jeff Sessions avgår som justitieminister.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wE275d/jeff-sessions-avgar-som-justitieminister

Nu blev det intressant!

Edit: Oddsen på att det är en valkampanj sjönk drastiskt iaf. Ska bli intressant att se hur detta utspelar sig! Finns inte många alternativ till spin som jag kan tänka mig fungerar. ”Trust session” var en central fras också vilket gör det ännu svårare.
Senast redigerad av BushwickBill 2018-11-07 kl. 21:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in