Citat:
Ursprungligen postat av
Gmaster92
Jag tycker lite samma. Visst de har gjort ett misstag men ska inte få hela sitt liv förstört, finns så mycket värre saker du kan göra. Nu kommer de få skämmas och bära med sig skammen vart de än går. Tror de skulle få mindre skit av allmänheten om de hade dömts för grov misshandel, stöld eller något liknande.
Var någon tjej som hade försökt ta sitt liv innan, hon är nog inte helt lycklig just nu skulle jag tro. Man måste vara försiktig med att hänga ut folk till höger och vänster. Min personlig åsikt.
Fyfan vad synd... Jag håller med dig helt och hållet. Visst kan vi dela FUP, diskutera osv men att hänga ut med namn och personnummer, adress, då är man en fucked up individ.
Jag personligen tycker att misshandel, stöd osv är klart värre än att ha fuskat på HP. Om jag skulle anställa någon väljer jag hellre den som har fuskat en gång och sedan rättat till sitt misstag, alltså sökt in med betyg än någon som har en dom på grov misshandel eller stöld. Vem har inte fuskat på ett prov någon gång? Alla gör misstag.
Saken är den att de kommer att få betala för sitt misstag trots allt. De blir av med utbildningen också. Idiotiskt att hänga ut folk och förvandla det hela till en häxjakt. Det gör inte saken bättre för någon.