2018-11-07, 15:23
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
jag har ingenstans skrivit att jag litar på honom, däremot att jag inte tänker döma någon i förväg.

Okej, det var min tolkning så slarvigt summerat av mig. Ursäkta.

Men om vi återgår till poängen med det jag skrev, dvs:
Vilken är din upplevelse av LW och den situation i livet som hon befann sig i strax innan hon dog? Du som angett att du var en nära vän till henne, är det något värdefullt du vill berätta för oss i tråden om henne och vad som försiggick i hennes liv där under våren? Skulle vara mycket tacksam över att få höra dina tankar om detta då det inte är så många av hennes nära vänner i övrigt som trätt fram i tråden utöver Sh.Holmes och möjligen 18carat som jag uppfattat kände henne också. Vad är din bild av din vän LW?
Citera
2018-11-07, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
så du erkänner precis att du av någon anledning har bytt nick i tråden

konstigt att man inte sett dig i någon av LWs loggbilder och hon la upp bilder i "alla" loggar med personer hon varit och loggat med

Haha dumskalle, du har ingen aning om vem jag är.
Jag har t.o.m laddat ned bilder från hennes loggar på oss, för att spara som lyckliga minnen. LW var alltid glad och snäll, du och SD är den exakta motsatsen. Bittra, Onda.
Och fula.
Citera
2018-11-07, 15:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja något står inte rätt till hos en misstänkt mördare som går omkring i folkmassa i en låst lokal och säger att han ”inte vet att man inte får gå så nära någon”. Flera av deltagarna säger ju ha känt sig provocerade. Alltså pluralis.

Jag tycker definitivt att han uppträder provokativt, och gränslöst. Han har ju uppenbarligen interagerat, på ett negativt sätt, med ett flertal deltagare.

Svårt att få folks sympatier med ett så osympatiskt uppträdande.

Jag tycker att han borde ha förstånd nog, om han nu ör så smart som vissa hävdar, att hålla en låg profil.

Måtte åklagaren snart lyckas få ihop tillräckligt med bevis för att väcka åtal så man kan få ta del av alls de kränkande sms han skickat till Lena.

Med tanke på det vi har läst om honom i dag i NA, och även det man anar om man läser mellan raderna i tråden, förstår man att det är inte en man som tar en ödmjuk attityd i frågan av att vara skäligen misstänkt.

Nu tror jag inte att vare sig grannar, vittnen, HD, HDs arbetskamrater, SDs vän eller någon annan behöver vara oroliga för att råka illa ut. Just nu. Smartare än så är han.

Däremot bör de som är honom allra närmast på sikt tänka på sin framtid. Jag tror att de är under hans grepp, manipulerade med lögner och kontrollerade.

Tror att han kan bli farlig på nytt, en dag.
Citera
2018-11-07, 15:29
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Får du något annat intryck av att Åkl, Hidings uttalande än att det ger en bild av att det finns jättemycket bevisning?

Åklagaren om Lena-mordet: Jättemycket teknisk bevisning
https://www.metro.se/artikel/åklagaren-om-lena-mordet-jättemycket-teknisk-bevisning

Nej. Jag tvekar inte det minsta på att det finns jättemycket teknisk bevisning.
Citera
2018-11-07, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det kan man säkert se det som.
Om man har en benägenhet att starkt överdriva begreppet "drev" i vissa situationer.

Att bli "drevad" för att man fått kritik för att man enl uppgift gjort sig skyldig till brott mot knivlagen, skiljer sig nog i de flestas ögon från drevet att som odömd flerfaldigt och offentligt blivit beskriven som mördare.
Men alla "drev" är per definition alltså lika hemska?

Är personen det handlar om redan dömd för brott mot knivlagen?

Källa på det; tack (på förhand)!

Du är ju en förespråkare för att inte sprida anklagelser mot odömda personer.

Citat från Carinah78:

"Du sprider indirekta anklagelser mot en odömd privatperson, det förstår du kanske nu när jag påpekar det?
Tänker du fortsätta på det viset?"

(OT: Jag reser mycket. Jag befinner mig inte i Berlin och inte i Finland. Har befunnit mig i Berlin vid några få tillfällen. Vill åka till Berlin igen.
Befinner mig just nu i Karlsborg med svenska hundöron och jag har en Samsung.)
Citera
2018-11-07, 15:32
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hur ligger det till nu?
Känner du dom eller inte?
Kan man lita på dig?
.

Tack för att du uppmärksam och sammanställer så bra och tydligt!

Hens relation, grad av vänskap, varierar ju precis lika stort som hos vår gode EGT.

Nej jag säger inte att det är samma person, gör ingen som helst sammankoppling (till de som är beredda att kasta sig över Rapporteraknappen)

Men varför blir alla som konfronteras lika svajiga i sina svar? Oftast är de så väldigt tvärsäkra och vet så mycket och känner så himla bra och vid andra, mindre bekväma, tillfällen så känner de inte så bra eller ens knappt.

Konstigt är bara förnamnet.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-11-07 kl. 15:47.
Citera
2018-11-07, 15:37
Medlem
Citat:
Med tanke på det vi har läst om honom i dag i NA, och även det man anar om man läser mellan raderna i tråden, förstår man att det är inte en man som tar en ödmjuk attityd i frågan av att vara skäligen misstänkt.

Nu tror jag inte att vare sig grannar, vittnen, HD, HDs arbetskamrater, SDs vän eller någon annan behöver vara oroliga för att råka illa ut. Just nu. Smartare än så är han.

Däremot bör de som är honom allra närmast på sikt tänka på sin framtid. Jag tror att de är under hans grepp, manipulerade med lögner och kontrollerade.

Helt enig i det du skriver förutom att jag tror att han redan nu har börjat krackelera under pressen som råder..och om så är fallet tror jag han kan bli farlig för sin omgivning.
Baserar detta på uppgifterna från dagens artikel där han framställs som en som inte längre har kontroll över sig själv
Citera
2018-11-07, 15:40
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du har hela tiden negligerat vad LW blev utsatt
för i "bilincidenten".

Men Sundsvallsincidenten ska blåsas upp hur mycket som
helst tydligen.
"Stackars lilla SD".

Gömmer mig fegt bakom att Åkl "negligerade" bilincidenten. Om så varit Åkl kommit till annan slutsats hade även den försvarats av lilla mej.

Sundsvallsincidenten är av mer planerad hotfull karaktär om vedergällning håller du inte med om det?

Om inte ger jag dig ett annat om möjligt mer pedagogiskt exempel:

Föreställ dig det mot LW publicerats upprepade förtäckta hot om fysiska repressalier från SD inför stundande knoggnuggning i bilen. Tror du då som jag att min liksom Åkl bedömning då skulle blivit en annan?

Om ditt svar också i mitt andra ex, är nekande har jag rätt när jag hävdar du silar mygg och sväljer kameler.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-11-07 kl. 15:47.
Citera
2018-11-07, 15:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Är personen det handlar om redan dömd för brott mot knivlagen?

Källa på det; tack (på förhand)!

Du är ju en förespråkare för att inte sprida anklagelser mot odömda personer.

Citat från Carinah78:

"Du sprider indirekta anklagelser mot en odömd privatperson, det förstår du kanske nu när jag påpekar det?
Tänker du fortsätta på det viset?"

(OT: Jag reser mycket. Jag befinner mig inte i Berlin och inte i Finland. Har befunnit mig i Berlin vid några få tillfällen. Vill åka till Berlin igen.
Befinner mig just nu i Karlsborg med svenska hundöron och jag har en Samsung.)

Bra att du uppmärksammade detta. Jag ifrågasatte också de myntade epiteten knivmannnen och ärekränkaren. Jag har inte heller kunnat spåra särskilt mycket ödmjukhet där, den kristna tron till trots. Snarare en aning blodtörst inte olik den som återfinns i den heliga boken. Det ör väldigt mycket om hämnd i delar av den.
Citera
2018-11-07, 15:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nej. Jag tvekar inte det minsta på att det finns jättemycket teknisk bevisning.
Ni står starka i tron. Hoppas ni fortfarande på ett mirakel från NFC?
Citera
2018-11-07, 15:53
Medlem
Honan6s avatar
Om det skulle vara så att MGM inte är helt känslokall bör hans nerver vara i anspänning nu. Utredarna är i slutskedet av kartläggningen av honom och Lena. Han får inte veta vilka som varit på förhör - d v s om inte hans vänner själva berättar. Det är nog ganska frustrerande och förståeligt om han fiskar informationer här. Det fina med det är att IT-forensikerna ser när han är aktiv på Internet och kanske åklagaren kommer begära in fler beslag av telefoner och datorer - även om det är vänners eller släktingars.

Skulle SD vara skyldig och neka till att lämna ut sina lösenord till mail, geokonton och andra media, så är det mycket osmart beteende. Eftersom det handlar om mord, så kommer t ex Groundspeak i USA gå med på att lämna ut info. Det enda en mördare "köper" med sin tystnad, är lite mer tid ifall hen inte är häktad.

Jag kan tänka mig att SD oftast har haft platsposition påslagen på sin mobil och därmed blir kartläggningen av hans rörelseschema en tid innan mordet nog hyfsat smidig. Dock tar det tid och med tanke på semestrar så har det tagit längre tid än vanligt. Skulle SD plötsligt på morddagen ha gjort avsteg från sina vanliga platspositioneringar och stängt av den funktionen, så får utredarna vara beredda på lögner om varför - om han är mördaren och inte vill erkänna.

Nu är det spännande värre. Jag tror det är därför det är trassligt i tråden.
Citera
2018-11-07, 16:06
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Va F-N skriver du? Har aldrig ens varit nära att skriva så!

Dyngspridare, sluta ljug!

Får be så mycket om ursäkt. Missuppfattade dig med en annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in