Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Ja något står inte rätt till hos en misstänkt mördare som går omkring i folkmassa i en låst lokal och säger att han ”inte vet att man inte får gå så nära någon”. Flera av deltagarna säger ju ha känt sig provocerade. Alltså pluralis.
Jag tycker definitivt att han uppträder provokativt, och gränslöst. Han har ju uppenbarligen interagerat, på ett negativt sätt, med ett flertal deltagare.
Svårt att få folks sympatier med ett så osympatiskt uppträdande.
Jag tycker att han borde ha förstånd nog, om han nu ör så smart som vissa hävdar, att hålla en låg profil.
Måtte åklagaren snart lyckas få ihop tillräckligt med bevis för att väcka åtal så man kan få ta del av alls de kränkande sms han skickat till Lena.
Med tanke på det vi har läst om honom i dag i NA, och även det man anar om man läser mellan raderna i tråden, förstår man att det är inte en man som tar en ödmjuk attityd i frågan av att vara skäligen misstänkt.
Nu tror jag inte att vare sig grannar, vittnen, HD, HDs arbetskamrater, SDs vän eller någon annan behöver vara oroliga för att råka illa ut. Just nu. Smartare än så är han.
Däremot bör de som är honom allra närmast på sikt tänka på sin framtid. Jag tror att de är under hans grepp, manipulerade med lögner och kontrollerade.
Tror att han kan bli farlig på nytt, en dag.