2018-11-07, 16:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Får be så mycket om ursäkt. Missuppfattade dig med en annan.

Men det var kul att du påminde oss om "ramla från trädet" spekulationen. Den hade jag glömt så fick mig ett gott skratt mitt i tragiken.
Citera
2018-11-07, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Gömmer mig fegt bakom att Åkl "negligerade" bilincidenten. Om så varit Åkl kommit till annan slutsats hade även den försvarats av lilla mej.

Sundsvallsincidenten är av mer planerad hotfull karaktär om vedergällning håller du inte med om det?

Om inte ger jag dig ett annat om möjligt mer pedagogiskt exempel:

Föreställ dig det mot LW publicerats upprepade förtäckta hot om fysiska repressalier från SD inför stundande knoggnuggning i bilen. Tror du då som jag att min liksom Åkl bedömning då skulle blivit en annan?

Om ditt svar också i mitt andra ex, är nekande har jagrätt när jag hävdar du silar mygg och sväljer kameler.

Det kanske finns i den stora hög av massiva SMS/MMS-bombningen som visades polisen, som gav LW rådet att anmäla SD för trakasserier. Hon gjorde det men vid påstötning från polisen valde hon att dra tillbaka anmälan för att undvika mera bråk /enligt vad jag minns. Hur som har polisen kännedom om innehållet.

Vi får väl avvakta och se vad anmälan/motanmälan leder till. Polisens händelserapporten har vi redan sett via #T34Panzar.
Senast redigerad av Remark 2018-11-07 kl. 16:11.
Citera
2018-11-07, 16:12
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det kan man säkert se det som.
Om man har en benägenhet att starkt överdriva begreppet "drev" i vissa situationer.

Att bli "drevad" för att man fått kritik för att man enl uppgift gjort sig skyldig till brott mot knivlagen, skiljer sig nog i de flestas ögon från drevet att som odömd flerfaldigt och offentligt blivit beskriven som mördare.
Men alla "drev" är per definition alltså lika hemska?

Vissa uppfattar nog ditt drev värre. SD är nämligen involverad i en rättsprocess och har varit häktad. Personen du gick bananas på är inget av det. Men du har säkert lärt dig en läxa nu. Det är bra!
Citera
2018-11-07, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Om det skulle vara så att MGM inte är helt känslokall bör hans nerver vara i anspänning nu. Utredarna är i slutskedet av kartläggningen av honom och Lena. Han får inte veta vilka som varit på förhör - d v s om inte hans vänner själva berättar. Det är nog ganska frustrerande och förståeligt om han fiskar informationer här. Det fina med det är att IT-forensikerna ser när han är aktiv på Internet och kanske åklagaren kommer begära in fler beslag av telefoner och datorer - även om det är vänners eller släktingars.

Skulle SD vara skyldig och neka till att lämna ut sina lösenord till mail, geokonton och andra media, så är det mycket osmart beteende. Eftersom det handlar om mord, så kommer t ex Groundspeak i USA gå med på att lämna ut info. Det enda en mördare "köper" med sin tystnad, är lite mer tid ifall hen inte är häktad.

Jag kan tänka mig att SD oftast har haft platsposition påslagen på sin mobil och därmed blir kartläggningen av hans rörelseschema en tid innan mordet nog hyfsat smidig. Dock tar det tid och med tanke på semestrar så har det tagit längre tid än vanligt. Skulle SD plötsligt på morddagen ha gjort avsteg från sina vanliga platspositioneringar och stängt av den funktionen, så får utredarna vara beredda på lögner om varför - om han är mördaren och inte vill erkänna.

Nu är det spännande värre. Jag tror det är därför det är trassligt i tråden.

Sant, och "vad glor ni på" skriken vittnar väl om detta också.
Citera
2018-11-07, 16:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
ja jag har pratat med polisen och även gett dem en film

Nu kom jag att tänka på en sak till:

Filmen?
Vem filmade och hur kom du över den?

Titta på bilden från reportaget nedan:
http://forumbilder.se/H8M7O/20181107-124243
Citera
2018-11-07, 16:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu kom jag att tänka på en sak till:

Filmen?
Vem filmade och hur kom du över den?

Titta på bilden från reportaget nedan:
http://forumbilder.se/H8M7O/20181107-124243

Om särskild anledning finns som ett pågående brott framför en så får man nog frångå den regeln.

Det är viktigare att polis får bevismaterial än att hotellets konferenslokalregler efterföljs.
Citera
2018-11-07, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om särskild anledning finns som ett pågående brott framför en så får man nog frångå den regeln.

Det är viktigare att polis får bevismaterial än att hotellets konferenslokalregler efterföljs.

Förstår du inte att det inte finns någon film??
Citera
2018-11-07, 18:29
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ni står starka i tron. Hoppas ni fortfarande på ett mirakel från NFC?

Förhoppningsvis så kommer någon kunna åtalas för mordet ja. Hoppas inte du också på det?
Citera
2018-11-07, 19:03
Medlem
Citat:

Du som psykolog, att inte reagerade på SDs betteende, varför sa du inte åt honom att sluta provocera?
Märkligt med en psykolog i släptåg som delar i sådant oerhört beetende mot en mördad kompis vänner.
Citera
2018-11-07, 19:06
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
De visste tydligen att SD skulle närvara på eventet eftersom han artigt anmälde sig i förväg.

De kunde valt att stanna hemma om de inte ville bli inlåsta med honom.

Nu är det ju inte så att SD speciellt annonserade att han skulle komma. 552 stycken hade meddelat att de skulle komma på själva "Eventinbjudan" men det innebär inte att man är anmäld. För att en föranmälan skulle vara giltig så skulle man anmäla sig genom att betala in 100 kr innan. Då hade man säkrat sin plats och hade en "biljett".

Vilka som föranmält sig var det bara arrangören som kände till så detta med att det låter som om SD speciellt meddelat att han skulle komma är definitivt en sanning med modifikation.

Intressant kommentar Rosamund att man kunde valt att stanna hemma.... menar du att en enda person som dessutom av polis är MGM dvs skäligen misstänkt för mordet på LW ska styra flera hundra personer? Vilken maktposition du placerar honom i.

Jag hade inte en aning om att han skulle komma men om jag och övriga skulle fått ett mail av arrangören innan om att en skäligen misstänkt mördare skulle delta på eventet så JA, då hade både jag och många andra stannat hemma i tryggheten och sparat flera tusen som eventet kostade mig med resa och boende.
Citera
2018-11-07, 19:10
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nej. Jag tvekar inte det minsta på att det finns jättemycket teknisk bevisning.

Det som saknas är väl just bindande teknisk bevisning. Håller tummarna för att det kommer sådan också
Citera
2018-11-07, 19:17
Medlem
GilGrissom82s avatar
Man får väl hoppas att inte GIFF-eventet i Örebro till helgen blir lika tumultartat som FAD i Sundsvall. Men SD kanske tar det säkra före det osäkra och undviker dylika evenemang ett tag framöver

https://www.geocaching.com/geocache/GC7YGZ8_giff-weekend-2018-orebro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in