2018-11-06, 13:38
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Man vill se extravaganser osv. Bra defensivt arbete från en box to box är helt osynligt. 90% av det som gör nytta för laget av denna spelare består i att täcka av ytor som gör att spelare hellre vill ta andra vägar. Gör man det riktigt bra och är slipad så spelar man med väldigt låg risk. Junior jobbar nog bra mycket hårdare men mycket av det består i av att han inte är lika slipad... lika bra helt enkelt.

Det är därför Makelele såg på som skit av Real tex.
Florentino Perez sa ju att de inte skulle sakna honom och.. "He wasn't a header of the ball and he rarely passed the ball more than three metres". Känns ganska typiskt för denna typ av spelare. Dom som vet, dom vet..

Det är klart att dom inte syns på samma sätt som en offensiv spelare som drar in snygga baljor eller en målvakt som gör "Arvtagaren"-räddningar. Det är sådana prestationer som är lättare att se för den vanlige åskådaren.

Dock handlar ju fotboll även om att inte låta motståndaren göra mål och en riktigt bra cdm är nyckeln i det. Det handlar om att se hela bilden av ett lag.
2018-11-06, 14:02
Medlem
ZiggyMarley14s avatar
3-5-2

Pettersson (Nkp)

Karlsson (aik) - Milosevic (aik) - Johansson (Nkp)

Gall (MFF) - Batanero (gif) - Bachirou (MFF) - Junior (bajen) - Rieks (MFF)

Rosenberg (MFF) - Kalle Holmlund (Nkp)
2018-11-06, 14:14
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggyMarley14
3-5-2

Pettersson (Nkp)

Karlsson (aik) - Milosevic (aik) - Johansson (Nkp)

Gall (MFF) - Batanero (gif) - Bachirou (MFF) - Junior (bajen) - Rieks (MFF)

Rosenberg (MFF) - Kalle Holmlund (Nkp)
Läju att vi spelar Gall som wingback.
Nu var det där ju hyfsad trollelva så vet inte varför jag svarade...
2018-11-06, 14:45
Medlem
Shuyins avatar
Kör en best of elva med.

Oscar Linnér

Per Karlsson - Alexander Milosevic - Andreas Johansson

Romain Gall - David Batanero - Kristoffer Olsson - Sören Rieks

Paulinho - Linus Hallenius - Henok Goitom
2018-11-06, 15:44
Medlem
Joelfrogs avatar
Måste säga att de tippades uselt på upptaktsträffen inför säsongen...

1. Malmö
2. AIK
3. Östersund
4. Djurgården
5. Häcken
6. Elfsborg
7. Norrköping
8. Göteborg
9. Hammarby
10. Örebro
11. Kalmar
12. Sirius
13. Dalkurd
14, BP
15. Trelleborg
16. Sundsvall
2018-11-06, 16:19
Medlem
hortaxis avatar
Jag som Giffare anser att om man ska välja en mellan Batanero och Ciercoles så går Ciercoles in före.
Han är så viktigare för laget. Men visst Batanero är fin att kolla på. Men utan Ciercoles där bredvid sig hade han inte lyckats lika bra.
2018-11-06, 17:07
Medlem
Eldarn.s avatar
Min elva om jag hade haft fritt fram att värva två målvakter och sexton utespelare. Jag försöker alltid vara så realistisk som möjlig de få tillfällen som jag gör dessa elvor så lagbalansen och påverkan över hela (!) Allsvenska säsongen är viktig. Självklart skulle målet med denna trupp vara att vinna medaljer inom en säsong vilket gör att jag inte tagit hänsyn till ålder, potential, you name it. Jag är helt mänsklig och kan göra misstag så det är fritt fram att komma med feedback, synpunkter eller tillrättavisanden om den mänskliga faktorn i mig tagit vid och gjort att jag glömt någon.

MÅLVAKTER
Isak Pettersson
Oscar Linnér

FÖRSVARARE
Daniel Sundgren
Per Karlsson
David Fällman
Andreas Johansson
Alexander Milosevic
-

MITTFÄLTARE
Anders Christiansen
Kristoffer Olsson
Serge-Junior Martinsson Ngouali
Romain Gall
David Moberg Karlsson
Philip Haglund

ANFALLARE
Linus Hallenius
Paulinho
Henok Goitom
Markus Rosenberg

Fritt fram att komma med synpunkter och som ni säkert märkte saknas det en försvarare då jag helt ärligt inte kan bestämma vem som skulle ta vänsterbacken i denna trupp. Omöjligt att skala ner denna trupp och göra en elva av den.
2018-11-06, 17:14
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Min elva om jag hade haft fritt fram att värva två målvakter och sexton utespelare. Jag försöker alltid vara så realistisk som möjlig de få tillfällen som jag gör dessa elvor så lagbalansen och påverkan över hela (!) Allsvenska säsongen är viktig. Självklart skulle målet med denna trupp vara att vinna medaljer inom en säsong vilket gör att jag inte tagit hänsyn till ålder, potential, you name it. Jag är helt mänsklig och kan göra misstag så det är fritt fram att komma med feedback, synpunkter eller tillrättavisanden om den mänskliga faktorn i mig tagit vid och gjort att jag glömt någon.

MÅLVAKTER
Isak Pettersson
Oscar Linnér

FÖRSVARARE
Daniel Sundgren
Per Karlsson
David Fällman
Andreas Johansson
Alexander Milosevic
-

MITTFÄLTARE
Anders Christiansen
Kristoffer Olsson
Romain Gall
David Moberg Karlsson
Philip Haglund

ANFALLARE
Linus Hallenius
Paulinho
Henok Goitom
Markus Rosenberg

Fritt fram att komma med synpunkter och som ni säkert märkte saknas det en försvarare då jag helt ärligt inte kan bestämma vem som skulle ta vänsterbacken i denna trupp. Omöjligt att skala ner denna trupp och göra en elva av den.

Neto får du som vänsterback
2018-11-06, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.

MÅLVAKTER
Isak Pettersson
Oscar Linnér

FÖRSVARARE
Daniel Sundgren
Per Karlsson
David Fällman
Andreas Johansson
Alexander Milosevic
-

MITTFÄLTARE
Anders Christiansen
Kristoffer Olsson
Romain Gall
David Moberg Karlsson
Philip Haglund

ANFALLARE
Linus Hallenius
Paulinho
Henok Goitom
Markus Rosenberg

Vettig trupp. Som nämnt känns Neto som ett väldigt logiskt val för vänsterbacken. Varit en av de absolut bästa i serietrean. Då är man allsvensk toppklass.

Det finns spelare jag håller högre i serien men det är nog ingen som gör mig så glad som Neto. Hans spelstil är jag fullkomligt kär i.
2018-11-06, 17:59
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vettig trupp. Som nämnt känns Neto som ett väldigt logiskt val för vänsterbacken. Varit en av de absolut bästa i serietrean. Då är man allsvensk toppklass.

Det finns spelare jag håller högre i serien men det är nog ingen som gör mig så glad som Neto. Hans spelstil är jag fullkomligt kär i.

Det är ganska sjukt att han kom ända från fjärdeligan i Brasilien. Riktigt bra scoutat från Bajens håll.
2018-11-06, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Det är ganska sjukt att han kom ända från fjärdeligan i Brasilien. Riktigt bra scoutat från Bajens håll.
Verkligen! Både Neto och Paulsen hade riktigt tveksamma starter i Bajen, rationell supporter som man är stämplade jag de som floppar direkt.
Kul att få så fel.
2018-11-06, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Den ultimata floppen är på gång nu. Den största choken i mannaminne sedan Superbowl 2017 och i hela Allsvenskans historia.

Ett väldigt levande bevis för det är att alla gnagare inklusive deras spelare redan nu letar efter ursäkter. Nämnde det i matchtråden redan igår att Kristoffer Olsson gråter ut om att få sitt tredje gula och där med missa avgörande matchen. Sen när är det nytt för någon spelare i allsvenskan?

Sebastian "vinnarskalle" Larsson som endast lyckats bli utlånad runt i England. Har han ens en enda titel på CV:t? Det enda han kommer fixa på söndag är ett byte om han startar.

Katastrofen på hemmaplan mot sina 50000 medgångssupportrar och ett totalt missat resultat. Väldigt fint med ett tifo om Lennart Johansson och hans pokal. Har nog aldrig en tvåa som senast vann för ett decennium gjort.

Sen allt det här jävla tjafset om att AIK har allt i egna händer är ju katastrof pinsamt. Det har de ju haft i fem omgångar nu. Vad talar för att de äntligen ska segla ihop kuvertet nu? Kan tänka mig att de går för lika resultat och att Kalmar klämmer in en i sista minuterna. Man såg ju verkligen vilket lejonlag det var mot Sundsvall som verkligen forcerade in ett mål, eller just det.

Peking slår inte häcken så AIKs match kommer vara obetydlig

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in