2018-11-07, 15:00
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Där du antagligen inför dig själv gått igenom både en och två gånger varför du väljer att lita på din vän SD.

jag har ingenstans skrivit att jag litar på honom, däremot att jag inte tänker döma någon i förväg.
Citera
2018-11-07, 15:01
Medlem
Asynjans avatar
Vem hade film från FAD? Jag vill se film! Droppa den, snälla! http://www.filedropper.com
Citera
2018-11-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
jag vet att det är en uppgift från en skribent i tråden
vad säger att det är sant?

Det är upp till läsaren av inläggen att avgöra som det alltid är på ett anonymt forum.
Att skribent jobbar på samma avdelning som HD bedömer jag som trovärdigt.
Citera
2018-11-07, 15:02
Medlem
Citat:
just denna person som påstår att han varit LW nära så vet alla i Örebrotrakten som kände LW vad hon tyckte om "honom". (senast jag skrev det så blev inlägget raderat och jag blev avstängd.)

Känner SD lika bra som jag kände LW och jag hoppas att dem får tag på personen som har gjort det och att h*n får det h*n förtjänar. oavsett vem det är, men jag tänker inte döma någon i förväg

Jag tar inte åt mig av dina ljugerier, du vet inget alls om vår relation. Den var nära och ärlig, vi pratade ofta och besökte varann, gjorde saker ihop.
Du låter som en svartsjuk SD, tror du på allt han säger?
Vi kan konstatera att SD ljugit och fuskat under flera år, otrohet, våld och hot.
Trevlig kompis du har...
Citera
2018-11-07, 15:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så här skrev jag:

"Så kanske det hela föregicks av något som inte med lätthet kunde observeras av de samlade deltagarna? Kanske SD själv kände att "det pratades, stirrades" och kände sig provocerad av detta?
Kanske några/någon stirrade provocerande? Vi har ju redan i tråden fått kännedom om att det kan uppfattas provocerande om SD tar sig till eventet. Säkert är det flera som har kännedom om tråden och mordet. Allt ställs lite på sin spets på det viset.

Hela sanningen går nog inte att få fram.
"

https://www.flashback.org/sp65758883

Jag tog ett exempel.
Jag skrev att det KANSKE var något som inte med lätthet kunde observeras av andra som inledde det hela. Det skulle lika gärna ha varit att någon gick förbi och väste något.

Men jag vet inte vad som hände. Jag var inte där, de som var där lämnar helt olika berättelser. T om pressen ger olika versioner. Jag tror att inte ens alla vittnen vet exakt hur allt gick till.

Vad som egentligen har hänt, vem som började och vem som gjort vad, det får vi nog aldrig helt klart för oss.

Jag vet INTE vad "resande dit" hade för tankar i sitt huvud. Jag känner inte h*n, jag vet enbart vad har skrivits i tråden. Det betyder inte att jag/vi vet hur det hela började och gick till. Kanske reste inte h*en dit alls? Hur ska jag kunna veta det?

Men du vet? Hur??

KANSKE började med att SD gjorde något?
Så som Philomena föreslår.
Det är inte helt otänkbart heller.
DET skrev jag inget om i min spekulation.
Borde ha gjort det.

Jag försöker att inte döma på förhand i den här frågan, försöker att vara öppen.
Det var inte jag som skrev i NA att "Plötsligt ropade han "Vad fan glor ni på? , säger ett vittne till NA."

Jag spekulerade utifrån den uppgiften.

Ja något står inte rätt till hos en misstänkt mördare som går omkring i folkmassa i en låst lokal och säger att han ”inte vet att man inte får gå så nära någon”. Flera av deltagarna säger ju ha känt sig provocerade. Alltså pluralis.

Jag tycker definitivt att han uppträder provokativt, och gränslöst. Han har ju uppenbarligen interagerat, på ett negativt sätt, med ett flertal deltagare.

Svårt att få folks sympatier med ett så osympatiskt uppträdande.

Jag tycker att han borde ha förstånd nog, om han nu ör så smart som vissa hävdar, att hålla en låg profil.

Måtte åklagaren snart lyckas få ihop tillräckligt med bevis för att väcka åtal så man kan få ta del av alls de kränkande sms han skickat till Lena.
Citera
2018-11-07, 15:08
Medlem
Citat:
Nej, starten var när den andra parten stegade rakt mot SD och skrek något om vad fan gör du här din mördare
SD stod och pratade i normal ton med övriga cachare runt sig

Så när kom ropet "vad fan glor ni på"? Om du hörde det.
Citera
2018-11-07, 15:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Kan Energizer666 bekräfta eller dementera om det är SD?

Citat:
Hur ska jag kunna veta det?

Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Med tanke på din damage control i denna tråd tror jag du känner honom. Har jag fel?

Citat:
att jag känner honom är väl att ta i

vet vem det är
men så bra kontakt har jag inte med honom att jag skulle kunna svara på om det är han eller inte

Citat:
just denna person som påstår att han varit LW nära så vet alla i Örebrotrakten som kände LW vad hon tyckte om "honom". (senast jag skrev det så blev inlägget raderat och jag blev avstängd.)

Känner SD lika bra som jag kände LW och jag hoppas att dem får tag på personen som har gjort det och att h*n får det h*n förtjänar. oavsett vem det är, men jag tänker inte döma någon i förväg

Citat:
Hela händelsen är med på filmen. Varför skulle jag ljuga om den saken?

du glömmer att även SDs vänner fanns på plats, och varför skulle han provocera någon om han utövar sin hobby precis som alla andra? han hade "annonserat" i eventet sedan länge att han skulle dit (vilket han tydligen är den enda som måste göra det i förväg)
ville man inte stöta på honom så kunde personen ha stannat hemma

och jag var nära vän med LW , och vill inget hellre än att mördaren åker fast, vem det än är.
just nu är SD bara misstänkt och jag tänker inte döma någon i förväg som fortfarande kan visa sig vara oskyldig. även om några(flesta) i tråden redan har gjort det och en som redan tagit "lagen i egna händer". Vilket i sin tur visar att det som någon skrev tidigare,
"att LW hade en annan person i sin närhet som tydligen inte kan kontrollera sin ilska" kanske värt för utredarna att kolla upp var h*n själv befann sig under mordnatten

Hur ligger det till nu?
Känner du dom eller inte?
Kan man lita på dig?
Citera
2018-11-07, 15:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Inlåst tillsammans med en misstänkt mördare.

Inte konstigt att deltagarna kände sig illa till mods.

De visste tydligen att SD skulle närvara på eventet eftersom han artigt anmälde sig i förväg.

De kunde valt att stanna hemma om de inte ville bli inlåsta med honom.
Citera
2018-11-07, 15:14
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Jag tar inte åt mig av dina ljugerier, du vet inget alls om vår relation. Den var nära och ärlig, vi pratade ofta och besökte varann, gjorde saker ihop.
Du låter som en svartsjuk SD, tror du på allt han säger?
Vi kan konstatera att SD ljugit och fuskat under flera år, otrohet, våld och hot.
Trevlig kompis du har...

så du erkänner precis att du av någon anledning har bytt nick i tråden

konstigt att man inte sett dig i någon av LWs loggbilder och hon la upp bilder i "alla" loggar med personer hon varit och loggat med
Senast redigerad av Energizer666 2018-11-07 kl. 15:17.
Citera
2018-11-07, 15:20
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
De visste tydligen att SD skulle närvara på eventet eftersom han artigt anmälde sig i förväg.

De kunde valt att stanna hemma om de inte ville bli inlåsta med honom.

Så du menar att en grupp skulle ha valt att stanna hemma för att en egocentrerad misstänkt för mord skulle få flina runt utan empati för vännernas känslor till Lena?
Om din privatperson speglar sig i ditt yrkesutövande, så kan du inte ha många klienter/patienter.
Citera
2018-11-07, 15:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Så du menar att en grupp skulle ha valt att stanna hemma för att en egocentrerad misstänkt för mord skulle få flina runt utan empati för vännernas känslor till Lena?
Om din privatperson speglar sig i ditt yrkesutövande, så kan du inte ha många klienter/patienter.

Vad är alternativet?
Om han inte tar hänsyn och väljer att komma, då måste ju de andra fundera på ifall de ska åka dit och utsätta sig för obehaget att vara nära en mördare.
Citera
2018-11-07, 15:23
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Så när kom ropet "vad fan glor ni på"? Om du hörde det.

Inget rop som jag hörde under eventet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in