2018-11-07, 14:22
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är en uppgift från en skribent i tråden. När det gäller fakta dvs från polisen finns givetvis få sådana pga förundersökningssekretess. Det vet du också.

jag vet att det är en uppgift från en skribent i tråden
vad säger att det är sant?
Citera
2018-11-07, 14:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
jag vet att det är en uppgift från en skribent i tråden
vad säger att det är sant?

Men snälla. Har du själv något bevis för att några av dina påståenden eller din information är sanna? Kan du själv visa upp bevis för detta? Det blir ju orimligt i ett anonymt forum.

Ta en skärmdump från den mobilfilm som du påstår bevisar något, om du nu vill att vi ska tro dej
Citera
2018-11-07, 14:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Rätt du skrev stirrade vilket mer gynnsamt motiverar min invändning : Citat "Kanske några/någon stirrade provocerande?"
Du VET att resandet dit inte var avsedd att "kanske stirra provocerande " på MGM eller hur?
Det är inte nödvändigt att negligera det SD blev utsatt för, för att du är övertygad han är GM. Tvärtom är det så att din trovärdighet i misstanken försvagas då..

Du har hela tiden negligerat vad LW blev utsatt
för i "bilincidenten".

Men Sundsvallsincidenten ska blåsas upp hur mycket som
helst tydligen.
"Stackars lilla SD".
Citera
2018-11-07, 14:39
Medlem
Citat:
det är en person som påstått det i tråden,
ligger lika lite sanning bakom det som personen som påstår sig ha haft nära kontakt med LW
och sedan hoppar på SD i Sundsvall
Om man vänder på steken:
Hur kan du veta vad han gjort och inte gjort
Och hur kan du veta vem och vilka personer som stod LW nära, såvida du inte var en av hennes närmaste vänner, vilket jag starkt betvivlar
Citera
2018-11-07, 14:41
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Vad gör du när Stefan blir dömd? För det kommer han att bli. Kan du ärligt svara på det? Hitills undiker du obekväma frågor, låter bli att svara för att sedan friskt ljuga vidare och stötta SD i allt han gör/ gjort mot LW.
Ett ärligt svar, vad gör du när han döms?

OM han blir dömd så är han i så fall skyldig. och då är det inte mer än rätt att han åker fast
men jag tänker inte göra som du och döma någon i förväg
Citera
2018-11-07, 14:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
ja på FAD blir man "inlåst" sista timmen så att alla ska ha samma chans på att få vara först på gömmorna

Inlåst tillsammans med en misstänkt mördare.

Inte konstigt att deltagarna kände sig illa till mods.
Citera
2018-11-07, 14:47
Medlem
Citat:
OM han blir dömd så är han i så fall skyldig. och då är det inte mer än rätt att han åker fast
men jag tänker inte göra som du och döma någon i förväg
Du ser inga problem med hur han behandlade LW och HD, inga alls?
Han ljög friskt då, men inte nu?
Citera
2018-11-07, 14:48
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Om man vänder på steken:
Hur kan du veta vad han gjort och inte gjort
Och hur kan du veta vem och vilka personer som stod LW nära, såvida du inte var en av hennes närmaste vänner, vilket jag starkt betvivlar

just denna person som påstår att han varit LW nära så vet alla i Örebrotrakten som kände LW vad hon tyckte om "honom". (senast jag skrev det så blev inlägget raderat och jag blev avstängd.)

Känner SD lika bra som jag kände LW och jag hoppas att dem får tag på personen som har gjort det och att h*n får det h*n förtjänar. oavsett vem det är, men jag tänker inte döma någon i förväg
Citera
2018-11-07, 14:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Rätt du skrev stirrade vilket mer gynnsamt motiverar min invändning : "Kanske några/någon stirrade provocerande?"
Du VET att resandet dit inte var avsedd att "kanske stirra provocerande " på MGM eller hur?
Det är inte nödvändigt att negligera det SD blev utsatt för, för att du är övertygad han är GM. Tvärtom är det så att din trovärdighet i misstanken försvagas då..

Så här skrev jag:

"Så kanske det hela föregicks av något som inte med lätthet kunde observeras av de samlade deltagarna? Kanske SD själv kände att "det pratades, stirrades" och kände sig provocerad av detta?
Kanske några/någon stirrade provocerande? Vi har ju redan i tråden fått kännedom om att det kan uppfattas provocerande om SD tar sig till eventet. Säkert är det flera som har kännedom om tråden och mordet. Allt ställs lite på sin spets på det viset.

Hela sanningen går nog inte att få fram.
"

https://www.flashback.org/sp65758883

Jag tog ett exempel.
Jag skrev att det KANSKE var något som inte med lätthet kunde observeras av andra som inledde det hela. Det skulle lika gärna ha varit att någon gick förbi och väste något.

Men jag vet inte vad som hände. Jag var inte där, de som var där lämnar helt olika berättelser. T om pressen ger olika versioner. Jag tror att inte ens alla vittnen vet exakt hur allt gick till.

Vad som egentligen har hänt, vem som började och vem som gjort vad, det får vi nog aldrig helt klart för oss.

Jag vet INTE vad "resande dit" hade för tankar i sitt huvud. Jag känner inte h*n, jag vet enbart vad har skrivits i tråden. Det betyder inte att jag/vi vet hur det hela började och gick till. Kanske reste inte h*en dit alls? Hur ska jag kunna veta det?

Men du vet? Hur??

KANSKE började med att SD gjorde något?
Så som Philomena föreslår.
Det är inte helt otänkbart heller.
DET skrev jag inget om i min spekulation.
Borde ha gjort det.

Jag försöker att inte döma på förhand i den här frågan, försöker att vara öppen.
Det var inte jag som skrev i NA att "Plötsligt ropade han "Vad fan glor ni på? , säger ett vittne till NA."

Jag spekulerade utifrån den uppgiften.
Citera
2018-11-07, 14:55
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
det finns bara en person som har hotat SD innan eventet och det har han bla. gjort här inne på Fb
SD försökte hålla sig på avstånd från den "personen" under eventet

Jag har utifrån vad du angett i tråden förstått det som att du Energizer är vän till SD men också var vän till LW medan hon levde. En tuff situation för dig nu kan jag tänka mig med många tankar. Där du antagligen inför dig själv gått igenom både en och två gånger varför du väljer att lita på din vän SD.

Om vi för en kort stund skulle pausa den infekterade frågan om SDs vara eller icke vara som GM, upplever du något annat som bör komma fram kring LW som vi inte fått ta del av i tråden?

När du kände henne med alla hennes antaget bra såväl som mindre bra sidor, hur skulle du beskriva henne och hennes situation i livet just innan hon dog?

Vad var typiskt för LW såsom du uppfattade henne?

Är det något hon brukade vara orolig för eller sådant hon blev så entusiastisk inför att hon kunde släppa allt för händer och rusa ut?

I tråden ser vi dig ofta bara som vän till SD som försvarar honom men när du nu påminde oss om i ett inlägg att du även kände LW så skulle jag gärna vilja höra din berättelse om just henne bara. Jag skulle vara tacksam över om även din upplevelse av henne som vän kom fram.

Vem var hon och hur uppfattade du henne och hennes sociala liv och därmed kontaktytor? Till hur stor del var just geocachingen grejen i hennes liv eller fanns det även andra ej belysta delar i hennes liv som betydde mycket för henne. När geocachingen finns dokumenterad online blir det ju naturligt fokus på den i tråden men du kanske vet om andra delar av hennes liv som inte var lika publika online men ändå viktiga för henne? Om vi (dvs även jag för en stund) skulle tänka att SD är helt oskyldig och orättvist anklagad som jag antar att du menar, vad har du som vän till båda för tankar kring LW nu i efterhand?

Vad tror du kan ha hänt henne? Vet du om SD, som ponerat oskyldig och också fd vän, har haft egna funderingar kring vad som kan ha drabbat LW? Nu menar jag inte utpekande av annan person utan mer, utifrån att han kände henne; vilka möjliga scenarion finns av vad som kan ha hänt? Känner någon i dina kretsar kring LW till någon hotbild över henne från någon del i hennes liv?
Senast redigerad av Philomena 2018-11-07 kl. 14:58. Anledning: Läsbarhet, förtydliganden.
Citera
2018-11-07, 14:56
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:

Tråden handlar väl om mordet på LW och inte om eventuell otrohet?
Det enda jag vet om eventuell otrohet och misshandel är det jag har läst i tråden
det tar jag inte som direkt sanning
Citera
2018-11-07, 14:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Menar du att om någon är mytoman och otrogen, så är steget inte långt till att bli mördare?

Det är jättelångt kan jag meddela. Det ska ske en upptrappning med fysisk och psykisk misshandel över tid.

Hittills har vi "bara" en misshandel med knoggnuggning och ofredande mot en enda kvinna under 44 års tid. Inte mycket att hänga i granen.
Senast redigerad av Rosamund 2018-11-07 kl. 14:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in