Citat:
Ursprungligen postat av
Champagneoclock
Ref till händelsen i Sundsvall. Vet man om det SD som anmält XX för misshandel eller om det XX som anmält SD? Om man läser NA:s artikel verkar SD varit minst sagt provocerande. Jag frågar mig själv om jag varit i SD:s kalsonger, skulle jag utsätta mig själv för detta och åka på ett event där LW hade många vänner? Svaret är klart nej. Sicken stolle.
Självklart ska man inte behöva isolera sig när man inte är dömd, utan enbart skäligen misstänkt för mordet.
Men i en sådan situation som han nu är i, borde man fråga sig själv (och kanske lyssna på vad någon annan klok person har att säga i frågan) om det är så viktigt att få delta i eventet och hur andra personer kan uppfatta situationen. Vad jag vill kontra vad andra vill.
Balansen, balansen...
Det saknas en viktig pusselbit i hans omdöme.
Denna pusselbit som saknas kanske är den som behövs för att inte utsätta någon annan för obehag, ta hänsyn, inte uttrycka en önskan om att få gå på den mördades begravning när man själv är den misstänkta, visa respekt för andras liv, inte ta kontroll över andras liv...inte ta kontakt med någon som inte vill umgås, inte kontakta någon när man känner att man inte kan kontrollera sin ilska, inte mörda någon...