Citat:

Ursprungligen postat av 
silentwarrior

Nej, har definitivt inte tagit för starka tabletter. Hade 100 mg koffein i de och fick starka bi effekter efter bara en enda tablett. Dricker 2-3 kaffe koppar per dag, och även energidrycker ibland. Så typ runt 200-300 mg koffein vilket är mycket mer än 100. Får inga biverkningar då utan bara med tabletterna.

Låter som doseringsproblem då du ligger på sådär låga doser kaffe. Min erfarenhet är att en kopp kaffe absolut inte är ekvivalent med ett piller i effekt utan ett piller är mycket starkare, jag vet inte varför det är så, men så säger min erfarenhet. Har antagligen med upptagningshastighet att göra. 
Jag ersätter kanske 3 starka koppar kaffe, druckna vid samma tillfälle med ett piller. Om jag hade druckit så lite kaffe som du gör hade jag inte heller kunnat använda 100 mg tabletter utan att få dom obehag du beskriver. Då hade jag behövt dela den tabletten i tre och inta bitarna över samma tidsrymd jag druckit mina tre koppar kaffe.
Det jag kan säga är väl att det inte är något fel på koffeintabletter, men det är inget för färskingar, och det borde finnas mycket svagare varianter.