2016-04-08, 20:39
Medlem
ArkadSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakhjul
Jag kör Top Formulas 200mg tar 2st om jag är ordentligt seg det fungerar bra på mig, har dragit ner extremt mycket på mitt kaffedrickande så jag har ingen vidare tolerans.

400 mg, ger inte det en chock? Jag tar alltid 200 mg per gång, och mår rätt dåligt första timmen. Tror du märket är ngn skillnad gentemot Caffeine från gymgrossisten?
Citera
2016-04-08, 20:40
Medlem
ArkadSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Jag använder "Koffein Recip" 100mg/tablett. Finns på apoteket. Jag brukar ta två stycken och det fungerar verkligen, pigg blir man!

Är inte det dyrare? Tror det kostar lika mkt som mitt paket, och det är ju hälften så mång mg i burken! Samt om man ändå ska ta två tabletter, varför inte köpa färdiga 200-mg?
Citera
2016-04-08, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArkadS
400 mg, ger inte det en chock? Jag tar alltid 200 mg per gång, och mår rätt dåligt första timmen. Tror du märket är ngn skillnad gentemot Caffeine från gymgrossisten?

Jag brukar väldigt sällan ta 2x200 rätt upp och ner utan tar 1x200 och om jag inte får den effekten jag vill ha så tar jag 200mg till efter en timma, men precis som du skriver så kan man bli illamående och bli lite väl speedad, men smidigt om man är trött som fan och vill dra igång en storstädning eller liknande.
Citera
2016-04-08, 20:51
Medlem
Citat:
Är inte det dyrare? Tror det kostar lika mkt som mitt paket, och det är ju hälften så mång mg i burken! Samt om man ändå ska ta två tabletter, varför inte köpa färdiga 200-mg?
Säkert, men jag bara köpte det när jag ändå var på ICA. Orkar inte beställa koffeintabletter över nätet. Ibland tar jag bara en tablett, det hjälper också.
Citera
2016-04-08, 20:57
Medlem
Citat:
Hur förändrar magnesium effekten? Ska man blanda?
Tror du läste fel. Jag pratar om att magnesium kan ha olika grader av biotillgänglighet.
Citera
2016-04-08, 20:57
Medlem
ArkadSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Säkert, men jag bara köpte det när jag ändå var på ICA. Orkar inte beställa koffeintabletter över nätet. Ibland tar jag bara en tablett, det hjälper också.

Men det finns ju på gymgrossisten 200-mg, kostar bara 70-80 kr för 100 tabletter
Citera
2016-04-08, 20:58
Medlem
ArkadSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyklop
Tror du läste fel. Jag pratar om att magnesium kan ha olika grader av biotillgänglighet.

Jaha...
Citera
2016-04-08, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Nej, alltså företaget kan påstå att det är 100 mg. Sedan får det diffa inom ett visst intervall, men en analys kan ju visa att det hamnar långt under också. Jag läser till apotekare, så jag behöver inte ha någon vägvisning från dig tack.
Segt, dags för dig att läsa lite mer då. Dosen är alltid samma, plasmakoncentrationer kan skilja sig (vilket är det intervall du pratar om).
Citera
2016-04-08, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Segt, dags för dig att läsa lite mer då. Dosen är alltid samma, plasmakoncentrationer kan skilja sig (vilket är det intervall du pratar om).
Nej det är inte vad jag syftar på, utan renheten i själva tabletten. Dvs om man hade gjort en haltbestämning.
Citera
2016-04-09, 08:31
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Använder för närvarande Caffein 200 mg när jag ska plugga, för att förbättra koncentration och prestanda:

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...-mg-100-tabs-2

Har ni andra några erfarenheter? Är alltså ute efter koffeintabletter som förbättrar just den psykiska orken och koncentrationen, samt ökar uthålligheten att sitta och läsa långa stunder i sträck. Är det någon skillnad på olika märken?

Gärna ngt som man slipper beställa.

Kom med tips!

Med risk för att uppfattas som aningen off topic så skulle jag vilja slå ett slag för metoden att inte använda koffein för detta syfte. Själv dricker jag aldrig kaffe eller energidrycker och har aldrig tagit koffeintabletter eller liknande tillskott heller, och jag har ändå uppnått höga studieresultat.

Det finns som jag ser det en poäng i att undvika de toppar och dalar i vakenhet som följer av koffein. Tanken är att se pluggandet mer som långdistanslöpning än som en serie sprintar.
Citera
2016-04-09, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Nej det är inte vad jag syftar på, utan renheten i själva tabletten. Dvs om man hade gjort en haltbestämning.
Renheten spelar väl mindre roll om mängden är densamma?
Citera
2016-04-14, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Renheten spelar väl mindre roll om mängden är densamma?
Vilket den eventuellt inte är. Om en haltbestämning visar att en tablett innehåller 30 mg, och det på burken anges vara 50, så kanske du begriper vad jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in