Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Ja precis. Rykten om SD som kvinnomisshandlare m.m. får vi också ta kol på då, tycker jag.
I bilincenden greps ingen heller och fallet blev nedlagt 👍
I bägge fallen tror jag att något har "hänt".
Vi kan bara
spekulera utifrån den lilla fakta vi har.
Vid eventet fanns uppenbarligen
många vittnen till händelsen. Vad som sagts och gjorts vet vi inte, men något slags konfrontation har SD förmodligen utsatts för. Något har sagts, men vad? Men ingen knivdragning eller gripande har skett.
Det verkar dock som att de "båda sidorna" har helt olika uppfattning om vad som hänt. Kan hända att vittnena är mer eniga vid förhör. Kanske finns det andra vittnen som kan bidra till en mer sansad bild av vad som skedde.
Vid bilincidenten finns
inga vittnen. Ord står mot ord. Att fallet har lagts ner betyder inte att inget har hänt, eller att det som har hänt är ok. Det vet vi inte. Det gick inte att utreda.
Inga övergrepp, inga hot och inget våld av det här slaget är ok.
Min tro är att bilincidenten är en händelse som i sin förlängning slutar i mordet. Detta tror jag för att det har med det kontrollbehov mgm har. De har en stark koppling till varandra.
Det är ett mönster som man känner igen hos andra kvinnomisshandlare där det slutat med mord.
Mönstret karakteriseras av att kvinnan anmäler misshandel, kränkningar, drar tillbaka sina anmälningar.
Kvinnan hotar att lämna eller lämnar mannen, då sker mordet.