2018-11-06, 20:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Precis! Skrev samma i mitt förra inlägg. Nyhetstorkan är total och en knuff blir plötsligt knivöverfall.

Tycker att dom som idag betett sig som en förfärad grupp soctanter eller lynchmobb och t.o.m myntat överdrivna epitet såsom ”knivmannen” ska ta sig en funderare över hur de hjälper till att sprida skvaller, hörsägen.

De korrekta upogifterna fanns inte längre bort än ett telefonsamtal. Det tog bara några få minuter. Ja... och telefonnumret hittas enkelt via Google.

Tack för att du tog reda på fakta!

Bra för att få slut på rykten som att "knivmannen" och "ärekränkaren" "gripits".
Ingen kniv drogs, vad som egentligen yttrats vet vi inget om och ingen har gripits.
Citera
2018-11-06, 20:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Tack för klargörandet!

Se där ja, den stora händelsen som utspelade sig var väl på ett ungefär ett scenario jag såg framför mig då ”Hysterikorna” tidigare idag gick igång..
Förstod att det mesta blev uppförstorat och överdrivet

Exakt. På liknade sätt blir kanske blincidenten uppförstorad och överdriven?
Citera
2018-11-06, 20:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för att du tog reda på fakta!

Bra för att få slut på rykten som att "knivmannen" och "ärekränkaren" "gripits".
Ingen kniv drogs, vad som egentligen yttrats vet vi inget om och ingen har gripits.

Ja precis. Rykten om SD som kvinnomisshandlare m.m. får vi också ta kol på då, tycker jag.
I bilincenden greps ingen heller och fallet blev nedlagt 👍
Senast redigerad av Rosamund 2018-11-06 kl. 20:29.
Citera
2018-11-06, 20:31
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om 'EnGodTanke' råkar missförstå något, eller skriva fel, så brukar det av någon anledning alltid blåsas upp stort av mobben. Och nästan allting ifrågasätts. Det här talar för att de uppgifter han/hon lämnar här i tråden hör till de mest trovärdiga.

Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Som t.ex då när EGT, med en dåres envishet, menar att det krävs klättring för att nå FP? Jag påstår att det går att komma dit med rullstol om man har normal armstyrka.

Eller När EGT med stor envishet menade att LW dött pga att hon klättrat upp i ett träd, sedan fallit, fastnat på en gren på vägen ner och där dödsskrikit några minuter för att sedan fortsätta fallet ner och sedermera avlida pga landningen. Det hör till de mest trovärdiga uppgifterna vi har hört. Eller.. Kanske inte.
Citera
2018-11-06, 20:33
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja precis. Rykten om SD som kvinnomisshandlare m.m. får vi också ta kol på då, tycker jag.
I bilincenden greps ingen heller och fallet blev nedlagt 👍
Men det finns de facto en förundersökning i det fallet. Och SD förnekar inte användningen av våld. Åklagaren ansåg att det var försvarbart under omständigheterna.

Hur jämställer du det med incidenten i Sundsvall?
Citera
2018-11-06, 20:34
Medlem
Citat:
Exakt. På liknade sätt blir kanske blincidenten uppförstorad och överdriven?
Det kan väl endast SD svara på, han är ju fortfarande vid liv till skillnad från LW..
Vittnen saknas och uppgifterna gick isär. Tror dock inte att man ska förvänta sig något ytterligare svar gällande den incidenten, han har sagt sitt och lär knappast ändra sin utsaga
Citera
2018-11-06, 20:35
Medlem
Honan6s avatar
Jag funderar på om senaste veckans oroligheter i tråden har att göra med att utredningen är inne i ett intensivt skede med sammanställning av FUP och att SD med försvarare börjar bli oroliga? Obs! Spekulation.
Citera
2018-11-06, 20:35
Medlem
Reimers avatar
Skrämmande att så många tar så lätt på att en person som inte fått sin sak prövad i domstol blir överfallen på ett event, som jag ser på saken är det ett övergrepp i rättssak och borde faktiskt rendera den som angrep ett kännbart straff, fy satan så primitivt att låta någon form av "lynchjustis" vara en acceptabel form av rättvisa i ett samhälle.

Var går gränsen för er som trivialiserar anfallet?

Gäller det endast det här fallet eller kan samma sak appliceras på de flesta rättsfall där MGM är på fri fot?
Citera
2018-11-06, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Sanna? Uppgifterna fick jag höra direkt av polisen. Så det är inte hörsägen. Såvida inte polisen ljög.
Jag skrev inte att jag misstrodde dig eller de uppgifter du lämnade. Jag t o m skrev att jag tyckte det bra om de var korrekta.
Men som du säkert har noterat, så lämnas det i tråden minst sagt divergerande beskrivningar om vad som skedde. Alla dessa kan inte samtidigt vara korrekta.
Nej, om Polisen i Sverige börjar ljuga är vi strax på ett brant sluttande plan. Så vill vi inte ha det.
Citera
2018-11-06, 20:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men det finns de facto en förundersökning i det fallet. Och SD förnekar inte användningen av våld. Åklagaren ansåg att det var försvarbart under omständigheterna.

Hur jämställer du det med incidenten i Sundsvall?

Jag jämför med det notknapparen skrev att ingen gripits m.m.
Ja tänk där fanns t.o.m. en utredning och ändå valde man att lägga ner.
Uppe i Sundsvall har vi ändå hundratals vittnen på att någon hoppade på SD bakifrån och förtalade utan att han satt sig på GM personliga ägodel. Där lär det väl också bli en förundersökning.
Men så länge ingen är gripen och dömd så.
Citera
2018-11-06, 20:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det kan väl endast SD svara på, han är ju fortfarande vid liv till skillnad från LW..
Vittnen saknas och uppgifterna gick isär. Tror dock inte att man ska förvänta sig något ytterligare svar gällande den incidenten, han har sagt sitt och lär knappast ändra sin utsaga

Precis. Men i Sundsvall finns hundratals vittnen. I bilincedenten hade vi bara ord mot ord. Inga vittnen. Fallet läggs ner.

Men den misstänkte där ska ryktas vara misshandlare? Men inte han uppe i Sundsvall som de facto använt våld och förtal dessuom oprovocerat.

Ni kan inte äta kakan och ha den kvar. Antingen stämplar ni båda GM i fallen eller så friar ni båda för att ingen dom finns.
Citera
2018-11-06, 20:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag jämför med det notknapparen skrev att ingen gripits m.m.
Ja tänk där fanns t.o.m. en utredning och ändå valde man att lägga ner.
Uppe i Sundsvall har vi ändå hundratals vittnen på att någon hoppade på SD bakifrån och förtalade utan att han satt sig på GM personliga ägodel. Där lär det väl också bli en förundersökning.
Men så länge ingen är gripen och dömd så.
Det återstår att se vad efterspelet till Sundsvall blir, eller om det var ”hundratals vittnen” så jag tycker din jämförelse haltar. Vad ”satt sig på GM personliga ägodel” betyder får du gärna förtydliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in