2018-11-06, 18:34
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Ni får tjafsa hur mycket ni vill om eran startelva, det accepterar jag!
Startelvan behöver folk runt om kring sig och då bestämmer jag att Fabbe sköter mediasnacket/spelfilosofin, den killen han är underbar och Biten ansvarar för materialskötseln och eftersnacket efter vinster.

Ni som sett hur Gunilla Persson växlar identitet har nog sett intervjun med Norling som Lundh har efter det tillfället Larsson skrikigt jävla horungar till MFF, det Norling gör i den intervjun får mig att inse att han är en labil Gunilla Persson i omklädningsrummet. Därför sätter jag Norling som Chefspsykolog om spelarna behöver lätta på trycket.

Badji blir Chef för skotträningen och den ständiga inhopparen när dom andra har misslyckats så det blir mål ibland också.
Walker sköter underhållningen.
Kennedy blir Chef för frisparksträningen.

Tränaren blir Cedergren.

Nu djävlar går vi för guld och ut i Europa.

Eller är det någon som har några synpunkter?
2018-11-06, 19:26
Medlem
simonvps avatar
Som lök på laxen släppte sportbladet sin topp 50 spelare idag.

Väldigt skumt fördelad enligt mig. Neto inte med öht exempelvis...
2018-11-06, 19:33
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Verkligen! Både Neto och Paulsen hade riktigt tveksamma starter i Bajen, rationell supporter som man är stämplade jag de som floppar direkt.
Kul att få så fel.

Ja, herregud vilken svag start Paulsen hade! Hade någon efter försäsongen 2017 att Paulsen hade varit ordinarie mittback i ett topp 4 lag efterkommande år hade jag bett vederbörande att söka vård.

Neto trodde jag mer på dock, men att han skulle vara SÅHÄR bra både fram och bak hade jag aldrig vågat tro. Trodde han skulle vara en fullständig säkerhetsrisk men det har han knappast varit.
2018-11-06, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Som lök på laxen släppte sportbladet sin topp 50 spelare idag.

Väldigt skumt fördelad enligt mig. Neto inte med öht exempelvis...

Vad var listan då?
2018-11-06, 20:54
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Min elva om jag hade haft fritt fram att värva två målvakter och sexton utespelare. Jag försöker alltid vara så realistisk som möjlig de få tillfällen som jag gör dessa elvor så lagbalansen och påverkan över hela (!) Allsvenska säsongen är viktig. Självklart skulle målet med denna trupp vara att vinna medaljer inom en säsong vilket gör att jag inte tagit hänsyn till ålder, potential, you name it. Jag är helt mänsklig och kan göra misstag så det är fritt fram att komma med feedback, synpunkter eller tillrättavisanden om den mänskliga faktorn i mig tagit vid och gjort att jag glömt någon.

MÅLVAKTER
Isak Pettersson
Oscar Linnér

FÖRSVARARE
Daniel Sundgren
Per Karlsson
David Fällman
Andreas Johansson
Alexander Milosevic
-

MITTFÄLTARE
Anders Christiansen
Kristoffer Olsson
Serge-Junior Martinsson Ngouali
Romain Gall
David Moberg Karlsson
Philip Haglund

ANFALLARE
Linus Hallenius
Paulinho
Henok Goitom
Markus Rosenberg

Fritt fram att komma med synpunkter och som ni säkert märkte saknas det en försvarare då jag helt ärligt inte kan bestämma vem som skulle ta vänsterbacken i denna trupp. Omöjligt att skala ner denna trupp och göra en elva av den.

Ser väl bra ut, men Fällman? Ruggigt överskattad. Bortgjord av Rosenberg och även i derbyt mot AIK var han svag. Då är Björn Paulsen mycket bättre, om än virrigare i försvarsspelet.
2018-11-06, 21:09
Medlem
simonvps avatar
Sjukt ändå att folk har med så få bajare, trots att vi ledde serien i 17 omgångar och aldrig varit sämre än trea.

Har vi haft sånt jävla flyt med överskattade spelare, eller är alla bara jävligt osympatiska? Lite märkligt ändå...

Tankovic och Jille kan exempelvis absolut gå in i en bästa elva, oavsett vad man tycker om deras snack i media.
2018-11-06, 21:14
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Sjukt ändå att folk har med så få bajare, trots att vi ledde serien i 17 omgångar och aldrig varit sämre än trea.

Har vi haft sånt jävla flyt med överskattade spelare, eller är alla bara jävligt osympatiska? Lite märkligt ändå...

Tankovic och Jille kan exempelvis absolut gå in i en bästa elva, oavsett vad man tycker om deras snack i media.

Hamad i form. Absolut. Tankovic har jag aldrig varit imponerad av.
2018-11-06, 21:15
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

Hade vi tagit ut ett vårlag hade jag nog haft med två-tre stycken men inte över hela säsongen. Då tycker jag också att hösten väger tyngre då matcherna blir viktigare. De två som varit bäst är Junior och Paulsen tycker jag. Hamad är för ojämn och rentav svag i många matcher på slutet, Tankovic är bara bra när ni har mycket boll och får igång spelet.

Det var min åsikt i alla fall!
2018-11-06, 21:34
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Ser väl bra ut, men Fällman? Ruggigt överskattad. Bortgjord av Rosenberg och även i derbyt mot AIK var han svag. Då är Björn Paulsen mycket bättre, om än virrigare i försvarsspelet.
Köper det. Kollar på tok för lite Bajen för att ha något att säga till om i den frågan men läste något tidigare i tråden om att Paulsen blivit överglänst av Fällman. Nåja.
2018-11-06, 21:52
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Hade vi tagit ut ett vårlag hade jag nog haft med två-tre stycken men inte över hela säsongen. Då tycker jag också att hösten väger tyngre då matcherna blir viktigare. De två som varit bäst är Junior och Paulsen tycker jag. Hamad är för ojämn och rentav svag i många matcher på slutet, Tankovic är bara bra när ni har mycket boll och får igång spelet.

Det var min åsikt i alla fall!

Visst är Jille för svag under september, och samma med Tanko. Höjden på båda är exceptionell dock. Så vansinnigt skickliga med boll bägge två när det stämmer. I Tankos fall handlar det typ bara om att han måste finslipa sin inställning i matcher han har svårt att komma in i.

Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Köper det. Kollar på tok för lite Bajen för att ha något att säga till om i den frågan men läste något tidigare i tråden om att Paulsen blivit överglänst av Fällman. Nåja.

Överglänst kanske är att ta i, men tycker Fällman i grund och botten är en bättre försvarare än Paulsen. Vårat bästa mittlås i år enligt mig har varit Fenger-Fällman, men det säger kanske mer om hur bra Fenger är.

Om inte annat kanske avsaknaden av bajenspelare är en indikation på att lagbygget är väldigt starkt
2018-11-06, 23:17
Medlem
junazs avatar
Citat:
Överglänst kanske är att ta i, men tycker Fällman i grund och botten är en bättre försvarare än Paulsen. Vårat bästa mittlås i år enligt mig har varit Fenger-Fällman, men det säger kanske mer om hur bra Fenger är.
Kan bara hålla med. Om Björn försvinner nu i vinterfönstret hoppas jag man kör på Fenger-Fällman som gjutet mittlås, och alternerar med Degerlund när så behövs.

Tycker nog också att Fällman i grund och botten är en bättre försvarare än Paulsen. Fenger är dock den bästa vi har, men vi har varit bortskämda med tre så högklassiga mittbackar i år. Även om vi trots det inte fått ihop försvarsspelet så som man hade önskat.
2018-11-07, 06:01
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Kan bara hålla med. Om Björn försvinner nu i vinterfönstret hoppas jag man kör på Fenger-Fällman som gjutet mittlås, och alternerar med Degerlund när så behövs.

Tycker nog också att Fällman i grund och botten är en bättre försvarare än Paulsen. Fenger är dock den bästa vi har, men vi har varit bortskämda med tre så högklassiga mittbackar i år. Även om vi trots det inte fått ihop försvarsspelet så som man hade önskat.
I senaste ÄGDV fick jag känslan av att Björn nog kommer säljas. Vi har Fällman, Fenger, Degen, Odilon och Kalle B. Hjelmberg tror att Odilon kan spela allsvensk fotboll redan nästa år. Mest soännande värvningen på väldigt länge. Tror man på honom och Degen måste vi frigöra utrymme för dem att kriga om tredjeplatsen i hierarkin. Således helt rätt att sälja Björn nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in