2018-11-06, 12:29
Bannlyst
Vad heter föreningen?
Citera
2018-11-06, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Uppenbarligen är du bidragsutsugare och saknar konsekvenstänk.
Uppenbarligen?

Så bara för att jag inte är en klassisk bög svenne så måste jag gå på bidrag och sakna konsekvenstänk?

Skumt, jag sitter på jobbtoan och skriver detta inlägg. Det du kallar konsekvenstänk kallar jag för att vara vek. Jag tänker alltid på konsekvenserna, och jag har klarat mig väldigt bra i livet. För de sällan finns konsekvenser. Något en intelligent person upptäcker och utnyttjar, medans svagbegåvade drönare som du bara följer mallen till punkt och pricka och blir rövknullad på köpet.

Somsagt, det är därför sverige ser ut som det gör idag, pga sånna som dig. Som ska vrida, vända, diskutera och fundera innan man ens vågar knyta sina egna skosnören.
Senast redigerad av FarbrorFlum 2018-11-06 kl. 12:55.
Citera
2018-11-06, 15:04
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Det sorgliga är att han verkade göra någon form av UC på paret, fann att mannen hade skulder men valde ändå att hyra ut till dem. Han ”ville inte vara dömande”. Det var naivt. Upptäcker man minsta lilla betalningsanmärkning så ska man springa, fort som fan.

Tror som du att tålamod är det bästa i det här fallet, han har lagen på sin sida. Man vill nog inte provocera paret för mycket då de har möjlighet att totalkvadda lägenheten om de skulle hamna i nån trängd situation.
Jag undrar varför han inte stänger av elen, kanske han är rädd för vattenskada under frysen?

Står Valentin på elavtalet? Om han vill avsluta sitt elavtal, så är det uppsägningstid.
Står paret på elavtalet blir de svårare om de sköter sina betalningar och skulle de inte sköta
betalningen är det en process innan man kan stänga av elen.
Det funkar inte att skita att betala och sedan stänger man av elen..det ska skickas ut påminnelser,
inkasso, påminnelser, delgivning och sen ..stänger man av elen.
Citera
2018-11-06, 15:49
Medlem
TrikkFukks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Vad heter föreningen?

Föreningen är:
HSB BRF Smedby
Citera
2018-11-06, 17:39
Medlem
elguanteletes avatar
Styr upp grabbgänget, dra på någon maskering och se till att de ger fan i att fortsätta jävlas. Gör deras liv till ett helvete. Eller sitt och vänta 2 år på att nånting ska hända
Citera
2018-11-06, 19:23
Medlem
Bronixs avatar
Jag fattar inte varför man då ska betala minst 15% i kontant och därefter betala 8-12 k i månaden för att man hyr ut sin egen köpta lägenhet man slitit för.

Man antar att man är hyresvärden av sin lägenhet eller hur? Fast det verkar ju inte alls stämma egentligen...
Citera
2018-11-06, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bronix
Jag fattar inte varför man då ska betala minst 15% i kontant och därefter betala 8-12 k i månaden för att man hyr ut sin egen köpta lägenhet man slitit för.

Man antar att man är hyresvärden av sin lägenhet eller hur? Fast det verkar ju inte alls stämma egentligen...

Bostadsrättsföreningar drivs av dom som bor där. Konceptet fungerar inte om alla lägenheter ägs av Wallenberg, som hyr ut i andra hand, därför att då finns det ingen som kan vara aktiv i föreningen.
Citera
2018-11-06, 20:20
Medlem
Bronixs avatar
Okej så du menar att dessa personer som tagit över fega bögens lägenhet är med i föreningen nu plötsligt på fegisens rygg?
Citera
2018-11-06, 20:23
Medlem
Citat:
Okej så du menar att dessa personer som tagit över fega bögens lägenhet är med i föreningen nu plötsligt på fegisens rygg?

Jag kommenterar bara det du skrev innan om att man borde vara hyresvärd över sin egen lägenhet. Nej, det är man alltså inte.
Citera
2018-11-06, 20:29
Medlem
Bronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef.K.33
Jag kommenterar bara det du skrev innan om att man borde vara hyresvärd över sin egen lägenhet. Nej, det är man alltså inte.

Jo jag förstår , varför kan inte killen som uppenbart inte klarar av att ta tillbaka sin lägenhet få hjälp av polis ellet någon typ av fogde?Det är ju sjukt man vågar inte ens köpa lägenhet och åka till Karibien i 3 månader under vintern utan att nån luffare ska kapa lägenheten.
Citera
2018-11-06, 20:50
Medlem
Citat:
Jo jag förstår , varför kan inte killen som uppenbart inte klarar av att ta tillbaka sin lägenhet få hjälp av polis ellet någon typ av fogde?Det är ju sjukt man vågar inte ens köpa lägenhet och åka till Karibien i 3 månader under vintern utan att nån luffare ska kapa lägenheten.

Nej, det är ju onekligen mycket märkligt. Å ena sidan tycker jag inte man ska få agera hyresvärd hursomhelst som bostadsrättsinnehavare men å andra sidan är det uppenbart att nuvarande lagstiftning fungerar mycket dåligt. Situationen är ju minst sagt bedrövlig, om någon olovligen ockuperar ens lägenhet ska dom vara ute inom 48 timmar, allt annat är fan skandal.
Citera
2018-11-06, 21:33
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Stäng av strömmen till lägenheten. Börja där.

Spelar ingen roll. De kan teckna egna avtal direkt med elbolag eftersom de är skrivna där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in