2018-11-06, 16:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag tror (i alla fall försöker) att jag skriver om nått jag vet, tror, hört från andra o.s.v.

Jag trodde GM häktades när han avfördes från platsen, kanske rätt nomeklatur är greps, och då ber jag om ursäkt om jag använde fel ord. I detta fall så verkar alla förstå att han greps och inte häktades.
Det var inte min mening eller syfte att förstärka situationen.

Att sinnet rinner över ibland för vissa personer vet jag. Men i detta fall så hade SD anmält sin närvaro, så det var ingen överraskning. GM har i andra sammanhang ondgjort sig att SD inte anmäler sitt deltagande på event, så SD gjorde det nu.

GM söker upp SD i syfte att attackera SD. GM har kniv på sig i situationen. Vad hade hänt om det eskalerade och vart utökat handgemäng där SD får övertag?

Varför gör GM detta framför barn? Detta är för mig och många andra oförlåtligt.

Förmodligen ännu ett falskt påstående från dig. Personen ska enligt uppgifter inte alls ha gripits. Han fick vara kvar på eventet efter händelsen.
Citera
2018-11-06, 16:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Med "jättemycket bevisning" menar ju åklagaren att de har jättemycket bevismedel. Dvs allt som ingår i utredningen såsom förhör, forensiskt material osv. Detta oavsett åt vilket håll dessa pekar åt.
Följ den diskussionen bakåt, det är inte bara det där. Jag tror i alla fall att det är som 'Rosamund' skriver, att Åsa Hiding nog skulle "få på bollen" av JO om hon blev anmäld.
Citera
2018-11-06, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Så ni som är så absolut tvärsäkra på att SD kan (kunde) överklaga misstankegraden till HR, är ni fortfarande lika tokinsnöade på det eller börjar måhända bilden krackelera lite?

Vad säger tex du CarlJan, som nog hårdast av alla hårda drivit den linjen?

Se där ja, lutade mig mot TRs protokoll och tog för givet att det va
med sanningen överensstämande, tydligen va det inte så.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fminfil.com%2Foek4Pfedb8% 2F8250C19F-1FDB-49F3-BEEF-971C746F981C.png
Citera
2018-11-06, 16:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Som så ofta så kommer EGT in med lögner. Man kan inte häktas på det viset. Det är ett beslut som tas efter förhandling i domstol.
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om 'EnGodTanke' råkar missförstå något, eller skriva fel, så brukar det av någon anledning alltid blåsas upp stort av mobben. Och nästan allting ifrågasätts. Det här talar för att de uppgifter han/hon lämnar här i tråden hör till de mest trovärdiga.
Men just i det här fallet blev det väldigt tjafsigt därför att EGT fick stöd för sitt felaktiga påstående, dessutom utbroderat med fantasier om jourdomstolar.
Citera
2018-11-06, 16:32
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Var snäll och sluta nu upp med att sprida osakligheter (läs: lögner) i tråden, hoppsann!
Man kan av jourdomstol häktas samma dag man tas in till förhör.

Finns inga jourdomstolar i Sverige.
Citera
2018-11-06, 16:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Följ den diskussionen bakåt, det är inte bara det där. Jag tror i alla fall att det är som 'Rosamund' skriver, att Åsa Hiding nog skulle "få på bollen" av JO om hon blev anmäld.

Överåklagaren Marianne Ny som utredde anklagelserna mot Assange satt och rullade tummarna i minst fem år utan att göra något. Någon gjorde en JO-anmälan, men den lades ned. Så Åsa Hiding har rätt gott om tid på sig att slutföra den här utredningen.
Citera
2018-11-06, 16:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Överåklagaren Marianne Ny som utredde anklagelserna mot Assange satt och rullade tummarna i minst fem år utan att göra något. Någon gjorde en JO-anmälan, men den lades ned. Så Åsa Hiding har rätt gott om tid på sig att slutföra den här utredningen.
Ja, det är sant. Det mesta hänger väl på massmedia nuförtiden. Någon som har hört hur det gick med Peter Springares anmälan mot polisledningen förresten?
”Att byta spaningsledning i en utredning av detta slag kan äventyra och skada hela utredningen”, skriver Springare i anmälan.
https://www.expressen.se/nyheter/efter-petningen-springare-jo-anmaler-polischefer/
Senast redigerad av Draifos 2018-11-06 kl. 17:04.
Citera
2018-11-06, 16:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Är du i fel land igen?

Jag känner flera som enkelt har fått utskrivet antidepressiv medicin av läkare. När de sedan vill prata med någon så hänvisas de till psykolog eller liknande som vid första besöket talar om för dem att de inte alls behöver prata med någon för de har inte den typen av problem, det räcker så bra med tabletterna.

Olika sjukhus, dvs de större sjukhusen, i Stockholmsområdet handlar det om.

Okej men då mår de inte tillräckligt dåligt som du sade. De fick ju komma till en psykolog som bedömde att de inte behövde hen tillräckligt mycket. Mår man bara litet dåligt räcker det med kurator.
Senast redigerad av Rosamund 2018-11-06 kl. 16:47.
Citera
2018-11-06, 16:45
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
...du kunde alltså inte låta bli att ta del av vad jag skrev och du inser inte att du gav mig rätt?
Du tjafsar med helt fel person, andra märker det, men inte du. Skoj.

OnT: Kan du visa var arrangören uppmanar deltagarna till att publikt bära multiverktyg (med kniv)?
Nu verkar det som att Ärekränkaren aka Knivmannen inte nöjde sig med ett multiverktyg, utan hade en morakniv hängande i bältet.
På uppmaning av arrangören då förstås..?

Kära Carinah78! Det påannonserades av FAD generalen att vi skulle behöva det under mörkerletningen. Jag tror att du inte var där men ändå tycker du väldigt mycket. Du kanske ska ta och lyssna på de som var där. Det är inte ens bekräftat att någon blev anhållen eller avvisad. Jag såg polisen och de stod bara där. Ingen "buse" var fasttagen.
Citera
2018-11-06, 16:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Tror faktiskt inte att polisen lägger ner särskilt mycket resurser för att lösa detta ”Mycket Allvarliga Brott”, en man som hamnat på golvet av sin egen eller annans åverkan.
Folket i geo-kretsen borde lägga sin energi på att LWs mördare hamnar bakom lås och bom istället för att göra ett stort drama av en händelse där ingen ens åtdrog sig någon kroppslig skada! Billincidenten förminskas och bortkollras av vissa här i tråden, men denna Event-händelse är minsann fruktansvärd..
Man undrar ju onekligen: Var LWs liv så lite värt för dessa människor

Det är bra att du tar upp proportionerna!

En människa har blivit mördad.

En människa som aldrig mer kommer att få uppleva en jul tillsammans med sina barn, aldrig få uppleva en sommar, aldrig geocacha mer...
En person som aldrig kommer att få uppleva sina barn växa upp, aldrig få var med i deras framtid. De kommer inte ha mamma att ringa till när pojkvännen gjort slut, när man behöver stöd och behöver råd. De är utan sin mamma resten av sina liv. Barnbarn som aldrig kommer att ha en mormor!

Samma personer som förringar bil incidenten pratar mycket upprört om event -händelsen. Det är min uppfattning.

Proportionerna bliv så skeva.

Känns helt galet att det kan bli två så helt olika åsikter och uppfattning om något. Det är som om de två lägren inte pratar om samma händelse, samma person, samma mord, inte kommer från samma världsdel.
Citera
2018-11-06, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Kära Carinah78! Det påannonserades av FAD generalen att vi skulle behöva det under mörkerletningen. Jag tror att du inte var där men ändå tycker du väldigt mycket. Du kanske ska ta och lyssna på de som var där. Det är inte ens bekräftat att någon blev anhållen eller avvisad. Jag såg polisen och de stod bara där. Ingen "buse" var fasttagen.

Tack för att du delar med dig och står upp mot de som vill vrida på sanningen!
Citera
2018-11-06, 17:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Att vara i en sorg som är en övermäktig trots att det gått ett halvår sen förlusten som skedde genom mord och samtidigt publikt bära en kniv (en morakniv?) lätt tillgänglig, vid bältet -inte i en väska, det kan jag nog gissa INTE kommer att ses som en förmildrande omständighet!

Labilitet + aggressivitet + kniv + revanschistiskt sinnelag = en extremt farlig kombo.
Jag är säker på att du håller med mig. Att inte vara herre över sina känslor och ändå vistas ute bland folk borde vara förbjudet.
Att vara ute med kniv är förbjudet. Alla vet varför.

Ja, det är en farlig kombination.
Men jag hoppas på att han inte blir åtalad. Han har tydligen också barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in