Citat:
Palmemordet kommer aldrig att få sin lösning för det är i hur Sverige ser ut idag som sanningen ligger. De som planerat mordet och utfört det (GM är minst viktig) har styrt och ställt sedan dess. De har säkert styrt och ställt sedan tidigare också men de måste ha ansett att socialdemokratin blivit för stark. En annan sak som är värd att påpeka att socialdemokratin under Palme (och Ingvar Carlsson), om den sett likadan ut idag, hade ansetts som främlingsfientlig av i stort sett alla partier i riksdagen förutom SD.
Nej, Palme och Carlsson var inte främlingsfientliga och anses inte ha varit det, men innan EU och Schengen tilläts invandringen vara reglerad och den reglerades enligt en kompromiss mellan svenska intressen, politiska ställningstaganden och humanitära skäl. Alla partier ansåg detta vara normalt.
Jag vill personligen inte längre dra mig så långt att peka ut en GM eller en grupp som planerat mordet (eller underrättelsetjänst och land). Jag har nästan reviderat min ståndpunkt som jag haft de senaste åren om vem som är GM. Inte helt, men nästan. Personen som jag tidigare trott är GM är en offentlig person och vittnena som pekat ut honom är trovärdiga eftersom de kommer från en trovärdig källa. Däremot skulle han då vara otroligt kall genom åren att verka så offentligt och inte röja någonting. Den personen har med största sannolikhet varit på mordplatsen och haft en roll men inte som GM. Tiden från konfrontationen vid Dekorima till att vittnena gått över Sveavägen och sedan hör skotten är så pass lång att den personen också kan ha bytt plats och då varit minst lika långt borta från mordplatsen som vittnena.
Jag är dock övertygad om två saker. Mordplatsen är som sagt helt central för dådet, flyktvägen är väl planerad och att minst två personer är inblandade vilket gör det till en konspiration. Dessa tre aspekter tror jag på.
Angående Holmér. Jag övertygad om att Rolf Dahlgrens berättelse hur han kör omkring med HH på mordkvällen är sann. Att det skulle motbevisas i Expressen-artikeln (d v s att HH faktiskt lämnat Stockholm) ovan passar väl då perfekt med att det står både sanningar och osanningar i MSM vid sådana här händelser. MSM är ju en av statsmakterna och det stärker ju i sådana fall bara misstanken om att en mörkläggning ägt rum från första början. Det finns ju inget bättre sätt än att blanda sanningar med osanningar för att förvilla så mycket som möjligt. Till slut blir det helt omöjligt att veta vem man ska lita på. Om svenska folket fortfarande än idag är blåögda så var massorna det ännu mer 1986.
Jag är dock övertygad om två saker. Mordplatsen är som sagt helt central för dådet, flyktvägen är väl planerad och att minst två personer är inblandade vilket gör det till en konspiration. Dessa tre aspekter tror jag på.
Angående Holmér. Jag övertygad om att Rolf Dahlgrens berättelse hur han kör omkring med HH på mordkvällen är sann. Att det skulle motbevisas i Expressen-artikeln (d v s att HH faktiskt lämnat Stockholm) ovan passar väl då perfekt med att det står både sanningar och osanningar i MSM vid sådana här händelser. MSM är ju en av statsmakterna och det stärker ju i sådana fall bara misstanken om att en mörkläggning ägt rum från första början. Det finns ju inget bättre sätt än att blanda sanningar med osanningar för att förvilla så mycket som möjligt. Till slut blir det helt omöjligt att veta vem man ska lita på. Om svenska folket fortfarande än idag är blåögda så var massorna det ännu mer 1986.
Med sitt engagemang för EU öppnade Ingvar Carlsson för dagens situation men öppna gränser inom Europa. Palme hade en helt annan inställning till Carlsson om EU, vinstdrivande daghem, reklamteve och annat, vilket kan ha bidragit till att göra mordet lönsamt.