2018-11-06, 15:02
Medlem
Om jag har förstått rätt nu så är alla skadade/anhållna från första natten från BB-lokalen. Även eventuella knivoffer.
Citera
2018-11-06, 15:02
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeffeOe
Du har fel! WRC=White and Red Crew. Under klubb till HA

Jävla flane du vet uppenbarligen inte ett skit!

WRC=West Rock City, det är en avdelning i Göteborg.

RAWC=Red and White Crew, HAs springpojkar.
Citera
2018-11-06, 15:12
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PushIt
Hänger LA-ungar med 435-gänget?

Jag betvivlar inte vad du säger, men för 10-15 år sedan kunde man ju inte åka på en enda fest i Mölnlycke utan att det blev bråk för att man var från Landvetter.
Bl a SM är väl från Landvetter?

Här är tråden jag tänkte på. Har förmig att någon kravallkilles morsa jobbar på kommunen som tjänsteman. Tuffa kidz som hänger vid busstation
(FB) Man brutalt nedslagen av ett ungdomsgäng - Mölnlycke 2016-04-09

Inte säker men nog är detta 435-kultingar
Senast redigerad av Bennybrandslang 2018-11-06 kl. 15:31.
Citera
2018-11-06, 15:29
Medlem
GalenRyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson

Det här måste vara en jobbig prestigeförlust för hela HA.

Det känns som om alla i förorten skrattar bakom deras rygg.

Det är väl ganska uppenbart att det rör sig om en riktig dundertabbe.
Citera
2018-11-06, 15:34
Medlem
Draugadrottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Någon som vet hur många av "gangstrarna" i 435 som sitter anhållna?
Hur många är ute på gatan i detta nu?
Det är en bra fråga.
Polisen lär hålla så många de kan så länge som möjligt och lär även plocka in de andra i 435.
Det är lättare hålla koll på 435 än på Ha:s nätverk.
Misstänker att 435 vill verka lite tuffa i början men snart kryper dom till korset och det brukar sluta med ID-skydd på annan ort.
De som sitter inne kan även dom bli utsatta om de inte gör avbön och tar avstånd.
Citera
2018-11-06, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
Tja, 14 ggr är ju faktiskt jävligt bra prickat...
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Det stod i någon tidning att en person var träffad i magen och resten i underkroppen.
Kanske tror dom att det räcker att skjuta HA i benen för att bli av med dom.
När jag läser underkroppen så kan jag inte sluta undra om någon blivit skjuten mellan benen.

EDIT:

https://www.expressen.se/gt/radslan-...-ha-forfesten/
Frågan är om skytten siktade på benen eller endast avlossade en salva utan att sikta.
Citera
2018-11-06, 16:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Har läst allt nu, tog en timma eller två. Mina tankar är att HA's tider som det farligaste gänget i världen är över. De är inte längre 1:a i folkets ögon, de har blivit bortkörda, lagda på sjukhus allt för ofta för att man nu inte kan längre kan blunda för att utvecklingen neråt.

faktum kvarstår att de är fortfarande några man inte ska bråka med jag vill i mitt påstående säga att de är absolut inte gänget som sitter på samma våldskapital som förr och det är dagens hårvaluta.

Man ska nog ärligt inte skriva av dom. De är ju faktiskt en internationell kriminell organisation. Så om nu den svenska sidan inte kan etablera respekt på eget vis så kommer de få förstärkning från utlandet. Det handlar ju om sagt att hela organisationen påverkas om ett näste faller.
Citera
2018-11-06, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Man ska nog ärligt inte skriva av dom. De är ju faktiskt en internationell kriminell organisation. Så om nu den svenska sidan inte kan etablera respekt på eget vis så kommer de få förstärkning från utlandet. Det handlar ju om sagt att hela organisationen påverkas om ett näste faller.
Det finns ingen orsak att kalla in hjälp från annat land för några glin som leker gangster.
Däremot är det troligt att det åker upp klubbkamrater från det polska chapter som några var ifrån, de vill visa stöd samt besöka kamrater på sjukhuset.
HA har ett internationellt nätverk och det gör det svårt att fly då de finns i så många länder.
En person som som är jagad får fly resten av livet om personen gjort bort sig tillräckligt, en som Peter Rätz får titta sig över axeln resten av livet och alltid vara redo att flytta med kort varsel.
En klubb som inte klarar av att hantera en händelse som denna hade fått stänga, men att det kommer stöd från andra svenska chapter är inte ovanligt och vi vet inte hur många som är skadade samt att det inte inträffade på ett eget chapter utan på en annan klubb.
Senast redigerad av Jahvet 2018-11-06 kl. 16:27.
Citera
2018-11-06, 16:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
När blir eventuella häktningsprotoll eller liknande allmänna?

Spännande är väl att se om någon polsk medborgare blir målsägande eller åtalad för misshandel eller annat brott?

Och om någon 435 blir anhållen för mordförsök och vapenbrott eller liknande.

Annars, om MC killarna och andra vittnen bara håller tyst och inte riktigt vet varför det kommit en massa skott i folk eller i en själv, då är väl hämd lika med 100% kan man tro.

Spännande det här.

Snacka om att 435 har en del jobbigt att stå upp för

I morgon går fristen ut för häktning och vad jag såg innan är det skäligen misstanke så det kan enbart bli en utredningsvecka på sin höjd eller så får dom gå. Det är en låg misstankegrad, så jag undrar verkligen.

Citat:
Senast klockan 12 på onsdag måste åklagaren besluta om att begära de anhållna personerna häktade eller inte.

Citat:
Misstankarna gäller mordförsök eller grov misshandel.
https://www.aklagare.se/nyheter-pres...DC0F84ED241F06

Citat:
Kommer du att begära de tolv häktade?

Åklagare Håkan Johansson – Det kommer jag att avgöra senare, antingen i eftermiddag eller i morgon.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/to...bsskjutningen/

Citat:
Skottskadad HA-medlem har vaknat upp
GÖTEBORG Den man som skadades allvarligast i helgens skottlossning i Mölnlycke har vaknat upp efter att ha legat nedsövd.
Enligt uppgifter till GP rör det sig om en svensk man som är medlem i Hells Angels.
– Jag inväntar fortfarande en del information från polisen, svarar åklagaren Håkan Johansson på frågan om han kommer att begära folk häktade.
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...aId=1.10417962
Senast redigerad av Moosky 2018-11-06 kl. 16:37.
Citera
2018-11-06, 16:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Det finns ingen orsak att kalla in hjälp från annat land för några glin som leker gangster.
Däremot är det troligt att det åker upp klubbkamrater från det polska chapter som några var ifrån, de vill visa stöd samt besöka kamrater på sjukhuset.
HA har ett internationellt nätverk och det gör det svårt att fly då de finns i så många länder.
En person som som är jagad får fly resten av livet om personen gjort bort sig tillräckligt, en som Peter Rätz får titta sig över axeln resten av livet och alltid vara redo att flytta med kort varsel.
En klubb som inte klarar av att hantera en händelse som denna hade fått stänga, men att det kommer stöd från andra svenska chapter är inte ovanligt och vi vet inte hur många som är skadade samt att det inte inträffade på ett eget chapter utan på en annan klubb.

Nej bör väl inte finnas det. Är ju en prestigeförlust bara att behöva kalla på hjälp utifrån. Grejen är ju att gäng som HA och många andra som opererar internationellt egentligen inte ska behöva använda mycket våldskapital. Glin som leker gangster blir ju lärda detta från modersmjölken att vissa ska du helt enkelt inte bråka med. Om du t.ex hamnar på HAs svarta lista så är det inte heller bara HA du behöver oroa dig för då de internationellt har nära samarbete med andra kriminella organisationer.
Citera
2018-11-06, 16:43
Medlem
68 sidor och inga namn på de inblandade ännu, utan bara massa dravel och gissningar
Citera
2018-11-06, 17:12
Medlem
Alla är släppta enligt gt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här