2018-11-05, 22:52
Medlem
adolf512s avatar
SMR tar alltid på sig offerkoftan, vad de skriver på deras propagandasida bör man ta med en nypa salt, de ljuger om allt möjligt (förintelsen, 9/11, WWII) så det skulle inte förvåna mig att de ljuger även denna gången.

Hur troligt är det att de skulle gå ut med "vi hat levt på medlemmarnas pengat/donationer och försökte smita ifrån skatten, pga detta åker vi på 40% straffavgift".

Enda felet skatteverket har gjort är att inte ha upptaxerat dem mer, de kommer undan alldeles för billigt nu.
Citera
2018-11-06, 06:13
Medlem
167-steg-kvars avatar
Ge valfri välrenommerad tankesmedja/underrättelsetjänst/PR-byrå obegränsad budget för påverkansoperation i termer av etablissemangsunderstödd kontrollerad opposition - då skulle slutresultatet här ligga väldigt nära dagens Nordiska motståndsrörelsens förehavanden.

Att så här många propagandistiska/strategiska/taktiska fel och uppenbara misstag som gjorts senaste åren sedan Klas Lund tvingades bort tyder alldeles uppenbart på att allt inte står rätt till i NMR. Inte i akt och mening av rätt personer på rätt positioner i alla fall.

Detta är idag uppenbart för de allra flesta som inte har investerat något emotionellt kapital eller har någon annan oklar känslomässig styrning kopplad till NMR.

NMR har genom ledarperspektivs podcast blottlagt en sådan brist på markkontakt jag inte ens trodde var möjlig att uppnå. Marknivån och luften mellan Lindbergs & Vejdelands position ligger på en nivå i klass med ISS rymdstation. Det blir emellanåt för att inte säga allt som oftast helt galet världsfrånvänt bisarrt lyssna på. Ledarperspektiv är idag det överlägset mest fascinerande podcasthimlen har att erbjuda.

Undrar vad Klas Lund med övriga medlemmar under riksrådsledningen idag tycker, tänker och känner?
Citera
2018-11-06, 12:11
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Han hade inte behövt spara ens i närheten av alla kvitton för sina inköp. Att han däremot inte sparar kvitto när han spenderar pengar som inte är hans egna, det är konstigt.
Nej, det är det inte. Nästena är inte skyldiga att föra bokföring och det rör sig om små summor där andra personer ändå har koll på in- och utflödet av pengarna. Inflöde = medlemsavgifter, utflöde = nästets utgifter. Det är inte svår matematik och det skulle snabbt märkas om stora summor försvann från en nästeskassa.
Citat:
Frågan är varför hans organisationskamrater ens ska lita på hans utsago?
För att han har nått som heter moral och heder, förstår att du aldrig kommit i kontakt med de fenomenen i ditt liv.
Citat:
Förvånar nog ingen om det var någon på insidan som tipsade skatteverket.
Ja jo, tjena. Det tror ju inte ens du på.
Citera
2018-11-06, 12:17
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Ge valfri välrenommerad tankesmedja/underrättelsetjänst/PR-byrå obegränsad budget för påverkansoperation i termer av etablissemangsunderstödd kontrollerad opposition - då skulle slutresultatet här ligga väldigt nära dagens Nordiska motståndsrörelsens förehavanden.
Ja, eller så skulle resultatet bli i stil med den dynga anonyma dårar som du sprider på Flashback...
Citat:
NMR har genom ledarperspektivs podcast blottlagt en sådan brist på markkontakt jag inte ens trodde var möjlig att uppnå. Marknivån och luften mellan Lindbergs & Vejdelands position ligger på en nivå i klass med ISS rymdstation. Det blir emellanåt för att inte säga allt som oftast helt galet världsfrånvänt bisarrt lyssna på. Ledarperspektiv är idag det överlägset mest fascinerande podcasthimlen har att erbjuda.
Är du en subversiv jude eller ett känslomässigt jävla fruntimmer som växlar åsikt periodvis? Du gnäller en massa på Ledarperspektiv men skriver aldrig vad som konkret är fel. Utan det är alltid löjligt diffusa metaforer och floskler som din "kritik" består av. I bästa fall är du väl någon halvt senildement gubbjävel som tappat kontakten med dina egna tankar och bara skriver utan att veta vad du vill ha sagt.
Citat:
Undrar vad Klas Lund med övriga medlemmar under riksrådsledningen idag tycker, tänker och känner?
Du kanske borde ringa och fråga honom istället för att sitt här och spekulera som en illasinnad jude?
Citera
2018-11-06, 14:34
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Ja, eller så skulle resultatet bli i stil med den dynga anonyma dårar som du sprider på Flashback...
Du menar ytterligare en oupplyst oseende okunnig dåre tillsammans med övriga 99.97 % som fortfarande inte insett och förstått vilka braksuccéer och totala segrar som vunnits?

För mig är det endast några enkla sakfrågor. Att anonymiteten skulle utgöra ett hinder och rött skynke här blir till trams. Att påklistra etiketter i former av invektiv blir bara till än mer trams och illa dolda försök att marginalisera sakfrågornas kärna.

Citat:
Är du en subversiv jude eller ett känslomässigt jävla fruntimmer som växlar åsikt periodvis?
Sakfrågan Julius, som man ropar får man oftast svar. Var och ens intellektuella förmågor bottnar var de står och bemöts inte alltför sällan därefter också.

Citat:
Du gnäller en massa på Ledarperspektiv men skriver aldrig vad som konkret är fel. Utan det är alltid löjligt diffusa metaforer och floskler som din "kritik" består av. I bästa fall är du väl någon halvt senildement gubbjävel som tappat kontakten med dina egna tankar och bara skriver utan att veta vad du vill ha sagt.
Här finnes en hel ocean med stolligheter att ösa ur. Men helt utan poäng är du inte då du efterfrågar mer konkretisering. Jag får återkomma med dessa pikanta detaljer.

Citat:
Du kanske borde ringa och fråga honom istället för att sitt här och spekulera som en illasinnad jude?
Att spekulera, ett av Flashbacks grundfundament (enligt mig åtminstone) vilar på just detta, att sedan mina texter här emellanåt inte alls faller dig särskilt väl på läppen bryr jag mig mindre om.
Citera
2018-11-06, 14:46
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Du menar ytterligare en oupplyst oseende okunnig dåre tillsammans med övriga 99.97 % som fortfarande inte insett och förstått vilka braksuccéer och totala segrar som vunnits?

För mig är det endast några enkla sakfrågor. Att anonymiteten skulle utgöra ett hinder och rött skynke här blir till trams. Att påklistra etiketter i former av invektiv blir bara till än mer trams och illa dolda försök att marginalisera sakfrågornas kärna.

Sakfrågan Julius, som man ropar får man oftast svar. Var och ens intellektuella förmågor bottnar var de står och bemöts inte alltför sällan därefter också.

Här finnes en hel ocean med stolligheter att ösa ur. Men helt utan poäng är du inte då du efterfrågar mer konkretisering. Jag får återkomma med dessa pikanta detaljer.

Att spekulera, ett av Flashbacks grundfundament (enligt mig åtminstone) vilar på just detta, att sedan mina texter här emellanåt inte alls faller dig särskilt väl på läppen bryr jag mig mindre om.

Ja, återkom gärna med vilken konkret kritik du har mot NMR. För hittills har du inte kommit med något annat än abstrakta påhopp och illvilliga insinuationer. Sakligt underbyggt kritik är absolut konstruktiv. Låt oss se nu om du kan leverera något i den vägen och att det inte bara handlar om dina egna hjärnspöken. Då finns det ju också möjligheter att bemöta det du skriver.
Senast redigerad av Aegishjalmr 2018-11-06 kl. 14:49.
Citera
2018-11-06, 15:29
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Ja, återkom gärna med vilken konkret kritik du har mot NMR. För hittills har du inte kommit med något annat än abstrakta påhopp och illvilliga insinuationer. Sakligt underbyggt kritik är absolut konstruktiv. Låt oss se nu om du kan leverera något i den vägen och att det inte bara handlar om dina egna hjärnspöken. Då finns det ju också möjligheter att bemöta det du skriver.

Kan väl redan här och nu något violblygt och undrande under lugg då fråga vilka dessa Nordiska motståndsrörelsens braksuccéer och totala segrar är och vart de står att finna? Dessa hårt upparbetade narrativ om just dessa segrar och succéer har med viss retorisk propagandistisk emfas trummats ut både nu som då. I övrigt är jag väldigt tveksam om viss blindhet här vad avser oförmåga att se just dessa succéer och segrar ska kvalas in under kolumnen hjärnspöken.

Textmässiga glidningar avseende omskrivningar tenderar nästan alltid ske på bekostnad av sakfrågornas kärna och svar, ska ej heller förväxlas med allegorier & metaforer. Det är endast några enkla sakfrågor, det är just dem som intresserar mig. Svårare än så är det inte.
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2018-11-06 kl. 16:01.
Citera
2018-11-06, 15:50
Medlem
167-steg-kvars avatar
För liten notis i marginalen kan det i dessa sammanhang ändå vara av visst intresse av att det inte råder några större målkonflikter mellan undertecknads och Nordiska motståndsrörelsens visioner om ett annorlunda och bättre samhälle. Det är vägen dit så väl propagandistiskt/strategiskt/taktiskt som tvärpolitiskt som emellanåt skiljer oss åt.
Citera
2018-11-06, 16:15
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Nej, det är det inte. Nästena är inte skyldiga att föra bokföring och det rör sig om små summor där andra personer ändå har koll på in- och utflödet av pengarna.

Rörde sig pengarna genom nästets konto eller genom en privatpersons konto? Att ingen ens funderat över att denna situationen kan uppstå visar väl om något på hur inkompetenta personerna är att driva någonting. En klasskassa redovisas snyggare.

Citat:
Inflöde = medlemsavgifter, utflöde = nästets utgifter. Det är inte svår matematik och det skulle snabbt märkas om stora summor försvann från en nästeskassa.

Vem har sagt att det handlar om stora summor på en gång?

Citat:
För att han har nått som heter moral och heder, förstår att du aldrig kommit i kontakt med de fenomenen i ditt liv.

Hur mycket moral har man om man ställer sig led i led med kvinnomisshandlare? Handen på hjärtat.
Citera
2018-11-06, 16:39
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Kan väl redan här och nu något violblygt och undrande under lugg då fråga vilka dessa Nordiska motståndsrörelsens braksuccéer och totala segrar är och vart de står att finna? Dessa hårt upparbetade narrativ om just dessa segrar och succéer har med viss retorisk propagandistisk emfas trummats ut både nu som då. I övrigt är jag väldigt tveksam om viss blindhet här vad avser oförmåga att se just dessa succéer och segrar ska kvalas in under kolumnen hjärnspöken.

Textmässiga glidningar avseende omskrivningar tenderar nästan alltid ske på bekostnad av sakfrågornas kärna och svar, ska ej heller förväxlas med allegorier & metaforer. Det är endast några enkla sakfrågor, det är just dem som intresserar mig. Svårare än så är det inte.

Jag kan förstås bara svara på hur jag ser på saken. Men att NMR haft stora framgångar tycker inte jag att det råder någon tvekan om. Organisationen har vuxit rejält och gjort sig ett namn i det allmänna medvetandet. Antalet unika besökare på Nordfront ligger högt och ökar stadigt. NMR har också lyckats bli en rejäl naget i ögat på etablissemanget vilket systemet visat genom hmf-åtal, myndighetstrakasserier och högljudda krav på censur och förbud.
Citera
2018-11-06, 17:10
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jag kan förstås bara svara på hur jag ser på saken. Men att NMR haft stora framgångar tycker inte jag att det råder någon tvekan om. Organisationen har vuxit rejält och gjort sig ett namn i det allmänna medvetandet. Antalet unika besökare på Nordfront ligger högt och ökar stadigt. NMR har också lyckats bli en rejäl naget i ögat på etablissemanget vilket systemet visat genom hmf-åtal, myndighetstrakasserier och högljudda krav på censur och förbud.

Jo, det är väl just här uti subjektivitetens härad våra åsikter om vad som anses vara framgång och inte börjar skilja sig åt. DDT har också gjort stor succés som namn i det allmännas medvetande. Men det betyder i sammanhanget inte mer än just det.

Att högljudda skrik, gråt och tandagnisslan förekommer ingår i konceptet av att vara oppositionell. Utan att mer än just hastigt nämna och föra etablissemanget på tal landar mycket min kritik av hur man förhåller sig till denna etablissemangshelhet samt hur man kommunicerar det. Svenssons ska inte övertygas om motståndsrörelsens absoluta övertygelser om att de innehar absoluta sanningar - de ska övertygas och få känslan av ett trovärdigt och bättre fungerande alternativ mot dagens djupt arbetarfientliga misantropiska system.

Jag är helt enig med dig angående Nordfront som jag anser vara motståndsrörelsens överlägset största glädjeämne tillsammans med en Simon Lindberg i talarstolen där han verkligen kommer till sin rätt.
Citera
2018-11-06, 18:54
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Jo, det är väl just här uti subjektivitetens härad våra åsikter om vad som anses vara framgång och inte börjar skilja sig åt. DDT har också gjort stor succés som namn i det allmännas medvetande. Men det betyder i sammanhanget inte mer än just det.

Att högljudda skrik, gråt och tandagnisslan förekommer ingår i konceptet av att vara oppositionell. Utan att mer än just hastigt nämna och föra etablissemanget på tal landar mycket min kritik av hur man förhåller sig till denna etablissemangshelhet samt hur man kommunicerar det. Svenssons ska inte övertygas om motståndsrörelsens absoluta övertygelser om att de innehar absoluta sanningar - de ska övertygas och få känslan av ett trovärdigt och bättre fungerande alternativ mot dagens djupt arbetarfientliga misantropiska system.

Jag är helt enig med dig angående Nordfront som jag anser vara motståndsrörelsens överlägset största glädjeämne tillsammans med en Simon Lindberg i talarstolen där han verkligen kommer till sin rätt.

Men om vi vänder på steken då. Vilka framgångar hade DU förväntat dig? Och hur skulle du vilja se att NMR hanterar etablissemanget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in