2018-11-06, 10:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
jag är inte från kretsen så jag känner inte de inblandade, men det var många vittnen som såg samma sak som jag iaf.
Är inte säker på att det var en kniv som bars, kan ha varit en multiverktyg också.
Det var någon tjock ful person med SD, riktigt ful, någon blek rätt ful tjej som torde vara HD, och sedan en mörkhårig tjej på 35 kanske.

Såg att många undvek dom.
Nä polisen pratade bara med personen, inget annat. Nu vet jag inte var nästa fad går, men en tips till ledningen är väl att införa följande paragraf för att undvika händelser av detta slag.

1. Geocachare som är misstänkta för mord på en annan geocachare är inte välkomna på eventet.

Ovanstående tycker man inte ska behövas, men uppenbarligen finns det människor typ SD med extremt låg, för att inte säga ingen empati och totalt omdömeslös.

Det där med att peka ut någon som ful är helt ovidkommande i sammanhanget och att koppla ihop personen med HD är verkligen inte trevligt.
Dessutom stämmer inte beskrivningen av HD.

Personligen är jag övertygad om att HD är helt oskyldig och att hon är i en utsatt situation som det är.
Citera
2018-11-06, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Fråga är en sak, hoppa på och anklaga någon är en helt annan sak
på eventet fanns både vänner till LW och SD, han hade lika stor rätt att befinna sig där som alla andra

varför skulle ärendet läggas ner?
Nu tycks ju åsikterna om vad som verkligen hände på eventet gå rejält isär, och det brukar betyda nedläggning av ärendet.
Det finns ju som bekant ”två läger” där en del vittnesuppgifter kommer att gå i SDs favör och en del i den andra personens.
Polisen kommer att ha svårt att styrka att ett brott har begåtts om nu inte någon hade sinnesnärvaro att fotografera/filma händelsen..
Antar att SD gick någotsånär helskinnad ur incidenten
Citera
2018-11-06, 10:50
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
/../
GM söker upp SD i syfte att attackera SD. GM har kniv på sig i situationen.
/../

Vet du om SD har upprättat en polisanmälan?

(För även om polisen kom till platsen bör det upprättas en formell polisanmälan av den, enligt uppgift i tråden, angripne SD).
Citera
2018-11-06, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
syns rätt bra i din beskrivning att du försöker få folk att tro något annat än det som hände
jag vet vilka SD stod och pratade med vid tillfället och ingen av dem stämmer in med det du skriver
och konstigt nog så stämmer det inte ens att folk undvek varken SD eller HD,
vad jag såg under hela kvällen/helgen så var det folk fram nästan hela tiden och pratade med både SD och HD

kanske ska ändra din paragraf till att hålla personer utanför som inte kan kontrollera sig och hoppar på folk
man tar inte fel på utseendet på multiverktyg och kniv, även om du försöker med damage control

Du var uppenbarligen inte på plats, för du har en väldigt skev bild av verkligheten. Nu tittade jag inte efter så noga, men såg bara någon ful fet person brevid SD och såg faktiskt ingen som pratade med honom, men jag tittade inte så ofta heller, det är ju också en ful människa med vedervärdigt inre.

Vad jag och många andra utomstående inte förstår är varför ni som är nära SD inte tycker att våldet han använde och hoten mot LW är förkastliga, att ni ens umgås med en sådan person?
Hatade ni LW så mycket, varför?

Sedan att HD är oerhört nedtryckt var tydligt då man såg henne, är hon blond?, det var ideligen glada miner på eventet men på HD var det mungipor ner. Är hon skrämd till tystnad och kontroll?
Det, borde polisen verkligen titta på.
Att hon ens umgås med SD tyder ju på en fruktansvärd obalans i psyket. Var det HD som åkte till psykakuten?
Citera
2018-11-06, 10:57
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Nu tycks ju åsikterna om vad som verkligen hände på eventet gå rejält isär, och det brukar betyda nedläggning av ärendet.
Det finns ju som bekant ”två läger” där en del vittnesuppgifter kommer att gå i SDs favör och en del i den andra personens.
Polisen kommer att ha svårt att styrka att ett brott har begåtts om nu inte någon hade sinnesnärvaro att fotografera/filma händelsen..

Var det ingen på plats som bilddokumenterade, den enligt uppgift i tråden påstådda, incidenten?

Eftersom geocachare ju verkar ha sina mobiler tillgängliga 24/7 och tar många kort under eventen
Citera
2018-11-06, 10:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Polisen har koll på fenomenet att vissa vittnen kommer vilja skydda påhopparen eftersom hans gelikar också hatar SD. Det handlar om vilka vittnen som är mest trovärdiga, dessa är inte det.

Dessutom är de vittnen som stod i närheten av SD och pratade med honom när han blev påhoppad troligtvis "i hans läger", som du uttrycker det. De vittnen som står närmast händelsen anses också vara de som bäst sett vad som verkligen hänt.

Vidare ska jag påminna dig och övriga i påhopparens "läger" att det är olagligt att lämna falska uppgifter till polisen.
Citera
2018-11-06, 11:01
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, absolut inte.
Jag funderade bara över hur de som bevittnade händelsen kunde veta att han bar kniv och på vilka grunder han blev gripen.

Visserligen kanske kniven kunde ses i bältet. Men att från det veta att en av punkterna som han blev anklagad till var brott mot knivlagen kanske inte är givet.

Kanske han inte blev gripen utan kunde geocacha och det finns loggningar?
Har han själv berättat för någon om vilka sakar han anklagats för?
Eller är allt bara rykten?

Det kanske var en kniv från eventets middagsbestick
Citera
2018-11-06, 11:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Personligen är jag övertygad om att HD är helt oskyldig och att hon är i en utsatt situation som det är.
Bara för att reda ut eventuella missförstånd. Det är alltså inte HD som är misstänkt för mordet, utan hennes man SD. Det finns många artiklar om fallet:
https://www.dagen.se/nyheter/detta-har-hant-mordet-pa-lena-wesstrom-1.1146681
Senast redigerad av Draifos 2018-11-06 kl. 11:36.
Citera
2018-11-06, 11:20
Medlem
Det verkar vara delade meningar om vd som egentligen hände i Sundsvall. ena stunden påhoppad och nerdragen bakifrån, andra stunden snubblande omkull. Jag ställer mig neutral till det hela till en sannare rapport kommer, om den kommer.

Beträffande kniv..... jag har hela hösten haft en svampkniv i jackfickan, en sån med borste i ena änden och med infällbart blad, c:a 10 cm långt. Är jag misstänkt för brott mot knivlagen när jag handlar på CityGross då?? Snickare som äter lunch på pizzerian och har morakniven i en ögla på bröstfickan......hujeda mej vilka brottslingar!!
Citera
2018-11-06, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Polisen har koll på fenomenet att vissa vittnen kommer vilja skydda påhopparen eftersom hans gelikar också hatar SD. Det handlar om vilka vittnen som är mest trovärdiga, dessa är inte det.

Dessutom är de vittnen som stod i närheten av SD och pratade med honom när han blev påhoppad troligtvis "i hans läger", som du uttrycker det. De vittnen som står närmast händelsen anses också vara de som bäst sett vad som verkligen hänt.

Vidare ska jag påminna dig och övriga i påhopparens "läger" att det är olagligt att lämna falska uppgifter till polisen.
Tror faktiskt inte att polisen lägger ner särskilt mycket resurser för att lösa detta ”Mycket Allvarliga Brott”, en man som hamnat på golvet av sin egen eller annans åverkan.
Folket i geo-kretsen borde lägga sin energi på att LWs mördare hamnar bakom lås och bom istället för att göra ett stort drama av en händelse där ingen ens åtdrog sig någon kroppslig skada! Billincidenten förminskas och bortkollras av vissa här i tråden, men denna Event-händelse är minsann fruktansvärd..
Man undrar ju onekligen: Var LWs liv så lite värt för dessa människor
Citera
2018-11-06, 11:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Det verkar vara delade meningar om vd som egentligen hände i Sundsvall. ena stunden påhoppad och nerdragen bakifrån, andra stunden snubblande omkull. Jag ställer mig neutral till det hela till en sannare rapport kommer, om den kommer.

Beträffande kniv..... jag har hela hösten haft en svampkniv i jackfickan, en sån med borste i ena änden och med infällbart blad, c:a 10 cm långt. Är jag misstänkt för brott mot knivlagen när jag handlar på CityGross då?? Snickare som äter lunch på pizzerian och har morakniven i en ögla på bröstfickan......hujeda mej vilka brottslingar!!

Du blir nog misstänkt för brott om du samtidigt hamnar i bråk med någon och polisen plockar in dig och hittar kniven
Citera
2018-11-06, 11:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Tror faktiskt inte att polisen lägger ner särskilt mycket resurser för att lösa detta ”Mycket Allvarliga Brott”, en man som hamnat på golvet av sin egen eller annans åverkan.
Folket i geo-kretsen borde lägga sin energi på att LWs mördare hamnar bakom lås och bom istället för att göra ett stort drama av en händelse där ingen ens åtdrog sig någon kroppslig skada! Billincidenten förminskas och bortkollras av vissa här i tråden, men denna Event-händelse är minsann fruktansvärd..
Man undrar ju onekligen: Var LWs liv så lite värt för dessa människor

Men just för att LW är värd så mycket mer borde fokus läggas på mer konstruktivt som kan vara utredningen till hjälp än beteenden som faktiskt stjälper.

Nu blev det ju inte alls bra, tänker jag. Varken för LW:s vän eller för utredningen. Möjligtvis var det till gagn för MGM t.o.m.

Som jag skrev igår allt som kan locka minsta sympatier till MGM borde nog undvikas i detta läge, eller tycker du inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in