2018-11-06, 10:17
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
En sak stör mig och det är "14 skott" i en person. En ledare dessutom.
Då måste de ha skjutit karln när han låg ner. En auto-puffra reser sig ju av rekylen. Borde då har träffat högre upp på kroppen. Alltså känns det som en ren jävla avrättning av en HA-ledare? Ingen som gjorde något när mer än 1 (hur många sköt så bra liksom) pepprar friskt i chefen?

Seriöst så tar det ju en omladdning eller flera puffror iaf för att ordna 14 träffar. Det stör mig.
Citera
2018-11-06, 10:23
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattzzz
Man måste ändå säga att förortsgänget har coyones med att utmana HA, känns som att de är de nya aktörerna på den kriminella himlen när de förnedrar HA offentligt. Dumt eller smart?

Inte så smart.
HA kontrollerar vapentraden från Balkan och därigenom har nästan oändlig tillgång till vapen.
https://omni.se/polisen-svenskar-bygger-upp-mc-gang-pa-balkan/a/Opvb

Det enda de behöver göra är att stoppa vapen på rätt killar för uppgiften. De har ett stort underhuggargäng som är beredda att göra vad som krävs.

Naturligtvis kan ett litet förortsgäng från Mölnlycke inte utmana ett globalt kriminellt nätverk även om de skulle ha en viss uppbackning är det ingen som vill sticka ut hakan i ett krig med HA som blåst upp på detta viset.
Citera
2018-11-06, 10:24
Medlem
MrColts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Problemet är dock att skiten prompt ska spridas ut överallt av politiker.
Det räcker inte att ett fåtal områden är dåliga, allt ska dras ned.

Men överklasskommun är lite i överkant.
Inte långt ifrån, Härryda kommuns medianinkomst är den högsta av alla kommuner utanför Stockholms län.
Nr.10 i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Okej det kanske var överdrivet, men det är en fin kommun.

Inte särskilt överdrivet om man räknar bort Härryda och Rävlanda.
Citera
2018-11-06, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cubalibredeusex
Tror mer att pojkarna antog att bara BB skulle befinna sig i lokalen och allt som kunde gå snett gick snett när HA befann sig på plats.
Herregud vad är det som händer! Detta är en av de största skottdåden och knappt ett ord i massmedia Tror också att det kan vara så att typ 2 personer från 435 flippat ut och gjort detta utan att tänka. MEN det är ju inte bara 2 som gjort detta hastigt direkt i och med att 2 från Rödvita också blev misshandlade. 6 personer skottskadade och 2 misshandlade inklusive knivskärning talar ju för att alla i 435 varit med på detta
Citera
2018-11-06, 10:26
Medlem
Citat:
Man måste ändå säga att förortsgänget har coyones med att utmana HA, känns som att de är de nya aktörerna på den kriminella himlen när de förnedrar HA offentligt. Dumt eller smart?

Har också tänkt på det. Håller med.

Imponerande hur de backar varandra och handlar hårt utan att nödvändigtvis komma från ett krigshärjat land.

Lite som när sammansvärjningen vänner i Stockholm plockade bort Serbiska maffian i Stockholm.

Kinesen, Baby face etc.

Nu var dessa killar mer organiserade, men ändå.
Citera
2018-11-06, 10:28
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pecka
Finns bara en förklaring. Postkodsmupparna fick med sig softair gun pickorna

Nah.. det handlar om sedvanlig elementärpsykologi faktiskt..

Dessa glin har ALDRIG haft som inställning att DÖDA någon. Inte när de skadesköt personen som gjorde inbrott i deras "firmalokal" och ej heller när de sköt emot HA.

För att döda, så krävs att man är FAST BESLUTEN om VAR skottet SKALL träffa.
Har man det minsta lilla tvivel i kroppen, så kommer ens undermedvetna muskelrörelser omedelbart att styra skottet BORT från en dödlig träffyta.
Det hela påminner lite om de mekanismer som spelar in när man leker "Anden i Glaset" faktiskt.

Ens undermedvetna önskningar BESTÄMMER hur ens hand och arm rör sig under aktionens pågång.

Det vi har i detta, är ett gäng vilsna glin som tycker att vapen är häftiga, men som har noll inneboende vilja att faktiskt utföra ett mord, och som (med all sannolikhet under påverkan av benzo-liknande droger) muckat, fått stryk, åkt hem i sitt benzo-rus och hämtat vapen och sedan använt dem utifrån whatever Gangsta-romantik de än fyllt sina hjärnor med under åren som gått.

Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
En av de svenska skitungarna har väl en morsa som jobbar på kommunen.

Let's hope Not.
Skulle det framkomma att Mölnlycke kommun trollar inför media enbart för att en av deras anställda har en son i gänget, så skulle Mölnlyckes kommunanställda redan nu behöva börja SLÅSS om VEM det är som kan göra en deal om åtalsfrihet med Riksåklagaren i detta Nu, för att slippa de långa långa fängelsestraff som väntar var och en av de inom kommunen och som deltager i denna lilla coverup i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
En sak stör mig och det är "14 skott" i en person.

Jag överlevde och klarade både hand och arm, då en bomb av handgranatskvalité en gång smällde av (in my face) direkt efter jag kastat den.
Människor har en underlig förmåga att klara sig helskinnade ur de mest galna situationer ibland.. Min personliga favorit är de gobbetorskar som däckade i bilen på 90-talet och for rakt in i brofundament i 170km/h.. Inte en enda jävla skråma fick de. Det vetenskapliga nyckelordet på de miraklerna var "total muskelavslappning främjar skadefrihet vid kinetiska event".
Senast redigerad av Trolltestet 2018-11-06 kl. 10:51.
Citera
2018-11-06, 10:34
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Då måste de ha skjutit karln när han låg ner. En auto-puffra reser sig ju av rekylen. Borde då har träffat högre upp på kroppen. Alltså känns det som en ren jävla avrättning av en HA-ledare? Ingen som gjorde något när mer än 1 (hur många sköt så bra liksom) pepprar friskt i chefen?

Seriöst så tar det ju en omladdning eller flera puffror iaf för att ordna 14 träffar. Det stör mig.

Det är en gammal HA tradition att överleva många skott.
Minns "Seven bullets, no problem" Johnny Larsen som blev skjuten med sju kulor på 90-talet och överlevde.
Han blev sedemera skjuten med två kulor till och överlevde även dessa.

Överlever denna killen lär han ha slagit rekordet.
Citera
2018-11-06, 10:38
Medlem
Citat:

https://www.glockstore.com/Glock-Factory-High-Capacity-Magazines

Sen tror jag ju inte de hade riktigt sån eldkraft med sig.
Citera
2018-11-06, 10:41
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Herregud vad är det som händer! Detta är en av de största skottdåden och knappt ett ord i massmedia Tror också att det kan vara så att typ 2 personer från 435 flippat ut och gjort detta utan att tänka. MEN det är ju inte bara 2 som gjort detta hastigt direkt i och med att 2 från Rödvita också blev misshandlade. 6 personer skottskadade och 2 misshandlade inklusive knivskärning talar ju för att alla i 435 varit med på detta

Vad jag förstod så är även de skadade från bägge sidor. Det stod någonstans i nyhetsflödet igår, men jag kan absolut inte garantera att det stämmer.
Någon som har säkrare uppgifter på det?
Citera
2018-11-06, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatuciswhatuget
https://www.glockstore.com/Glock-Factory-High-Capacity-Magazines

Sen tror jag ju inte de hade riktigt sån eldkraft med sig.

Varför skulle det där jönsgänget försöka avrätta en Polsk Ha ???
Citera
2018-11-06, 10:47
Medlem
Borde inte det lokala gänget vara ansvarigt inför HA ? Dom var ju värdar för festen och därmed ytterst ansvariga för säkerheten

Det var ju ett stort tillslag mot HA-Bromma nyligen , vad tror ni om att polisen via tex avlyssning hört att något var på gång men valde fel fest att punktbevaka ?
Citera
2018-11-06, 11:00
Medlem
Citat:

Tror att det är så enkelt som så att dom trodde det var en vanlig mc klubb och ville visa sig tuffa med vapen, men så råkade HA befinna sig på plats.

Tror inte det blir något krig, men sannolikt att någon kommer få betala dyrt. Är man med i leken så får man leken tåla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in