Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Spännande - enligt 538 går demokraterna framåt både i senaten och huset.
https://projects.fivethirtyeight.com/2018-midterm-election-forecast/senate/?ex_cid=irpromo
Inte för att jag tror D har en enda chans i senaten, men huset skulle jag inte bli förvånad om de kniper - fast å andra sidan skulle jag inte bli särskilt förvånad om R tog huset också. D har ju inte ens någon given ledare, inte alls samma segervittring och uppslutning som republikanerna.
Däremot hade det fortfarande varit roligt att se en undersökning på huruvuda Q har påverkat valet mer än ytterst marginellt? Har han fått folk att rösta, har han fått folk att byta sida? Är det någon som bryr sig utanför the usual suspects i konspirationskretsar?
Jag frågade pussyking om detta tidigare idag efter att han påstått att Q gjort stordåd på den fronten, men eftersom han inte har svarat än så kanske någon annan kan göra det - om det är någon som vet?
Du missade EDIT från 538, nedan
Citat:
The uncertainty among the professional forecasting class, which is still stinging from their embarrassingly wrong predictions in the 2016 presidential vote and the Brexit vote, 538's Nate Silver said that, while his models project Democrats have a 80% chance of retaking the House, in reality, the odds may be closer to 50-50.
Det finns ju ingen officiell statistik på Q påverkan på valet det vet vi ju
Däremot så vet vi att sittande president "often" förlorar huset.
Skulle R få majoritet i huset så beror det på något och det finns ju inte så enormt mycket att välja på, D inkompetens, Trump enorma popularitet, Q rörelsen som mobiliserat soffliggarna, eller en kombination av allt.
Vi kan nog vara rätt säkra på att just Q followers är i en bubbla där allt är svart eller vitt så blir det förlust i huset var det valfusk och blir det vinst i huset var det Q.
Jag har väl gjort en uträkning ett par gånger tidigare i tråden som visar hur 3,5,8 miljoner Q followers, som vi får anta inte annars skulle ha röstat, gör för skillnad. Det blir ett par % och i stater där det är ett jämnt race kan det påverka.
vi kan väl få fram statistik på hur många unika besökare boarden haft?