2018-11-04, 23:21
Medlem
SkogsEinars avatar
Om det är nånting som är intressant med QAnon så är det ju detta

https://twitter.com/normana400/status/1042584384220459008

Han (som uppenbarligen står väldigt nära presidenten) bekräftar det som många andra länge sagt, det finns hemliga rymdprogram som, självklart, är mer avancerade än NASAs s.k "rymdprogram" som inte längre ens är ett rymdprogram. Vad hände med att åka till Mars?

-Nej, vi har inte pengar så vi lägger ner det viktigaste i människans utveckling, ja tjena. NASA är bara en front för dom riktiga rymdprogrammen som försigår i hemlighet
Citera
2018-11-05, 07:12
Medlem
Q senaste post, ganska klart att midterms är en integral del i Q plan, om det nu bara är en valkampanj eller the Great Purge,

Citat:
[PANIC IN DC]
If you witness members of ANTIFA or any other people or organizations stationed at 'key' voter locations making threats or attempting to use scare tactics [voter intimidation] please contact local authorities immediately and report the incident(s).
Internal comms suggest preparations are being made and organized to conduct a 29+ location push [battleground locations].
See Something
Say Something
Uniformed and Non-Uniformed personnel will be stationed across the country in an effort to safeguard the public.
If you witness anything out of the ordinary with regards to staff, officials, machinery & equipment failures and/or malfunctions, unusual 'grouping' [buses dropping off people w/ guide and/or instructor], voter prevention [blocking], or other suspicious activity please contact local authorities immediately and report the incident(s).
See Something
Say Something
[take a picture and/or video only when safe to do so]
Q
Citera
2018-11-05, 10:34
Medlem
BushwickBills avatar
Det här midtermsvalet lär överklagas från alla håll och kanter, speciellt om det är en knapp majoritet, ännu en anledning till att Kavanaugh var så viktig att få igenom. Ska bli jävligt spännande detta och otroligt intressant att se hur Q utvecklas beroende på resultatet vi får.
Citera
2018-11-05, 10:35
Medlem
Fittahoras avatar
I Q #2416 varnas det för valfusk av olika slag inför morgondagens valdag.
Citat:
Q !!mG7VJxZNCI 4 Nov 2018 - 11:33:58 PM
[PANIC IN DC]
If you witness members of ANTIFA or any other people or organizations stationed at 'key' voter locations making threats or attempting to use scare tactics [voter intimidation] please contact local authorities immediately and report the incident(s).
Internal comms suggest preparations are being made and organized to conduct a 29+ location push [battleground locations].
See Something
Say Something
Uniformed and Non-Uniformed personnel will be stationed across the country in an effort to safeguard the public.
If you witness anything out of the ordinary with regards to staff, officials, machinery & equipment failures and/or malfunctions, unusual 'grouping' [buses dropping off people w/ guide and/or instructor], voter prevention [blocking], or other suspicious activity please contact local authorities immediately and report the incident(s).
See Something
Say Something
[take a picture and/or video only when safe to do so]
Q
Citera
2018-11-05, 11:16
Medlem
Pussykings avatar
Tills vi faktiskt får se några arresteringar av Hillary, Obama eller åtminstone Podesta, så är jag fortfarande inne på linjen att Q är en lyckad (?) valkampanj.

Inte nog med att man fått folk som tidigare inte orkat gå till valurnorna att känna att det är viktigt att rösta, man har piskat fram en stämning att jordens undergång står på spel. Om demokraterna får tillbaka makten så är det verkligen Game Over. Kanske är det så på riktigt den här gången, men av tidigare val, så vet vi att man får nya politiker, men same shit.

En annan intressant detalj som jag tror påverkar valresultatet är cirkusen runt Kavanaugh. Rätta mig om jag har fel, men först visar det sig att Avenatti och hans ”offer” ljög hej vilt om sina absurda anklagelser, och att MSM visste att det var lögner, men spred historien ändå. Det skapar en känsla av att alla, även Ford var drivna av en politisk agenda. Jag tror sen länge att Avanetti står på Trumps lönelista.

Nu framkom det också någon dag före valet att den anonyma kvinnan ”Jane Doe” också ljugit om alltihop. Hon ville ha uppmärksamhet och var politisk motiverad. Tänk om hon, om hon finns, också står på Trumps lönelista. Det är ett smart sätt att få Demokraterna att framstå i dålig dager. Ungefär som sossarna använde Afs för att smutskasta SD här i Sverige och det verkade ju funka.

Hur som ska det bli spännande att följa utgången.
Citera
2018-11-05, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Tills vi faktiskt får se några arresteringar av Hillary, Obama eller åtminstone Podesta, så är jag fortfarande inne på linjen att Q är en lyckad (?) valkampanj.

Inte nog med att man fått folk som tidigare inte orkat gå till valurnorna att känna att det är viktigt att rösta, man har piskat fram en stämning att jordens undergång står på spel. Om demokraterna får tillbaka makten så är det verkligen Game Over. Kanske är det så på riktigt den här gången, men av tidigare val, så vet vi att man får nya politiker, men same shit.

En annan intressant detalj som jag tror påverkar valresultatet är cirkusen runt Kavanaugh. Rätta mig om jag har fel, men först visar det sig att Avenatti och hans ”offer” ljög hej vilt om sina absurda anklagelser, och att MSM visste att det var lögner, men spred historien ändå. Det skapar en känsla av att alla, även Ford var drivna av en politisk agenda. Jag tror sen länge att Avanetti står på Trumps lönelista.

Nu framkom det också någon dag före valet att den anonyma kvinnan ”Jane Doe” också ljugit om alltihop. Hon ville ha uppmärksamhet och var politisk motiverad. Tänk om hon, om hon finns, också står på Trumps lönelista. Det är ett smart sätt att få Demokraterna att framstå i dålig dager. Ungefär som sossarna använde Afs för att smutskasta SD här i Sverige och det verkade ju funka.

Hur som ska det bli spännande att följa utgången.

Påminnelse ?

These people are STUPID.
Enjoy the show.
Q
Citera
2018-11-05, 12:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking

Inte nog med att man fått folk som tidigare inte orkat gå till valurnorna att känna att det är viktigt att rösta, man har piskat fram en stämning att jordens undergång står på spel.

Finns det några undersökningar och siffror som stöder detta? Vore intressant både att veta om/hur många soffliggare som aktiverats av Q samt om/hur många som bytt sida?
Citera
2018-11-05, 13:04
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
I Q #2416 varnas det för valfusk av olika slag inför morgondagens valdag.
Ok. Gäller det även om alla etniska minoriteter som republikanska makthavare har försökt hindra att rösta?

https://www.theatlantic.com/politics/archive/2017/02/how-voter-id-laws-discriminate-study/517218/
Senast redigerad av nerdnerd 2018-11-05 kl. 13:54.
Citera
2018-11-05, 13:17
Medlem
Fittahoras avatar
5,651 nya förseglade åtal i oktober månad vilket ger 61,328 totalt för 12-månadersperioden.

Källa: https://drive.google.com/drive/folders/1KPh2ASFggwF1XVnVpDB3mtwvwlH71om6
Citera
2018-11-05, 14:42
Medlem
D är nog garanterat fete-rökta i senaten, dom har backat till 43.
https://www.realclearpolitics.com/epolls/2018/senate/2018_elections_senate_map.html

I huset blir det spännande, nu har D backar till 202 och R till 194, det skiljer alltså 8 nu!
https://www.realclearpolitics.com/epolls/2018/house/2018_elections_house_map.html

Spännande att följa nu när svensk politik blivit mest ointressant i hela europa, inklusive för våra politiker tydligen som drar sig för att bilda regering...

Vi lär väl ha något preliminärt resultat när vi vaknar den 7 November?

EDIT:
Citat:
The uncertainty among the professional forecasting class, which is still stinging from their embarrassingly wrong predictions in the 2016 presidential vote and the Brexit vote, 538's Nate Silver said that, while his models project Democrats have a 80% chance of retaking the House, in reality, the odds may be closer to 50-50.
Senast redigerad av Africanized 2018-11-05 kl. 15:07.
Citera
2018-11-05, 20:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
D är nog garanterat fete-rökta i senaten, dom har backat till 43.
https://www.realclearpolitics.com/epolls/2018/senate/2018_elections_senate_map.html

I huset blir det spännande, nu har D backar till 202 och R till 194, det skiljer alltså 8 nu!
https://www.realclearpolitics.com/epolls/2018/house/2018_elections_house_map.html

Spännande att följa nu när svensk politik blivit mest ointressant i hela europa, inklusive för våra politiker tydligen som drar sig för att bilda regering...

Vi lär väl ha något preliminärt resultat när vi vaknar den 7 November?

EDIT:

Spännande - enligt 538 går demokraterna framåt både i senaten och huset.
https://projects.fivethirtyeight.com/2018-midterm-election-forecast/senate/?ex_cid=irpromo

Inte för att jag tror D har en enda chans i senaten, men huset skulle jag inte bli förvånad om de kniper - fast å andra sidan skulle jag inte bli särskilt förvånad om R tog huset också. D har ju inte ens någon given ledare, inte alls samma segervittring och uppslutning som republikanerna.

Däremot hade det fortfarande varit roligt att se en undersökning på huruvuda Q har påverkat valet mer än ytterst marginellt? Har han fått folk att rösta, har han fått folk att byta sida? Är det någon som bryr sig utanför the usual suspects i konspirationskretsar?
Jag frågade pussyking om detta tidigare idag efter att han påstått att Q gjort stordåd på den fronten, men eftersom han inte har svarat än så kanske någon annan kan göra det - om det är någon som vet?
Citera
2018-11-05, 20:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Spännande - enligt 538 går demokraterna framåt både i senaten och huset.
https://projects.fivethirtyeight.com/2018-midterm-election-forecast/senate/?ex_cid=irpromo

Inte för att jag tror D har en enda chans i senaten, men huset skulle jag inte bli förvånad om de kniper - fast å andra sidan skulle jag inte bli särskilt förvånad om R tog huset också. D har ju inte ens någon given ledare, inte alls samma segervittring och uppslutning som republikanerna.

Däremot hade det fortfarande varit roligt att se en undersökning på huruvuda Q har påverkat valet mer än ytterst marginellt? Har han fått folk att rösta, har han fått folk att byta sida? Är det någon som bryr sig utanför the usual suspects i konspirationskretsar?
Jag frågade pussyking om detta tidigare idag efter att han påstått att Q gjort stordåd på den fronten, men eftersom han inte har svarat än så kanske någon annan kan göra det - om det är någon som vet?

Tror att om Demokraterna har tur så kanske de lyckas ta en plats så senaten blir låst i ett 50/50 läge, men de kommer inte att få en majoritet i senaten, däremot så lär de plocka platser i representants huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in