2018-11-05, 17:48
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezras
Däremot så ska inte polisen stå över lagen när övergrepp begås. Och detta är ett solklart övergrepp grundat på inkompetens och stress.
Vem orsakade stressen?
Citera
2018-11-05, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Vem orsakade stressen?

Dåligt utbildade gröngölingar som är otillräckligt tränade i stressade situationer = inkompetens och stress. Eric är ett offer som aldrig skulle mejas ner i ett kulregn om poliserna haft erfarenhet och kompetens. Är det något mer du inte förstår Herr Lindholm.
Senast redigerad av Ezras 2018-11-05 kl. 18:27.
Citera
2018-11-05, 19:18
Medlem
Citat:
Den bilden har cirkulerat länge nu. Djävligt suddig också, man kan undra varför??? Vi vet inte ens om bilden är fejkad eller inte. Ser ändå inte äkta ut, oavsett vad ni påstår!

Det finns minst tre personer ute i verkligheten som har annan åsikt än dig.

Den första var den som larmade polisen. Man ringer knappast polisen för ett leksaksvapen.
Sen så har vi killen i parken som inte kunde säga om vapnet var äkta eller inte.
Vidare så säger kvinnan som tog bilden att vapnet ser äkta ut.

Så om du inte inser att leksaken som Eric ser äkta ut så är det ditt problem. Jag litar heller på tre stycken vittnen som har uttalat sig.
Citera
2018-11-05, 19:21
Medlem
Citat:
Vad är det du vill komma till egentligen??? Är din analys
på något sätt inte svart eller vit. Din ståndpunkt ska tydligen gälla här, att du sedan lindar in den i en dimridå gör inte din tolkning mer trovärdig. Jag har sagt hela tiden att poliserna gjorde en fullständigt katastrofal och inkompetent bedömning av läget. Det spelar ingen roll hur många punkter du rabblar upp. Tror du jag är ensam om denna bedömning så får du väl göra lite research på vad utomstående expertis anser om fallet. Du vet inte mer om detta än dina egna spekulationer. Att du låtsas vara seriös är enkelt att genomskåda genom din enögdhet i skuldfrågan.

Vilken så kallade expertis är det som har uttalat sig i frågan?
Fram med lite källor nu så vi får ta till oss dem. Eller du kanske inte har några källor utan slänger dig med argument som du inte kan styrka.
Citera
2018-11-05, 20:32
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Jag är inte intresserad av dina infantila kommentarer.
Du är bara en lögnare till ibland er få nollor som tycker dessa poliser gjorde det mesta rätt. Du snackar om egocentrisk, lär dig vad ordet betyder innan du börjar projicera. Du nämner expert, så expertisen ligger på din sida då, vilken tomte du är helt utan självinsikt. Herr Lian är fan inte mer expert än någon annan här i tråden.

Ditt resonemang utgår bara från din egen grandiosa självbild. Du kan stoppa upp dina spekulationer någon stans där solen inte skiner, pajas. Jag har aldrig antytt att jag hatar poliser, det är bara du och en annan lögnare som hävdar detta. Däremot så ska inte polisen stå över lagen när övergrepp begås. Och detta är ett solklart övergrepp grundat på inkompetens och stress. Ditt största problem är din djävla
besserwisserattityd.

Det är lätt att få en överlägsen självbild när man har att göra med lågintellektuella som dig.
Du förstår inte ens att du ideligen motsäger dig själv.
Erics föräldrar är de som brustit mest i detta fallet, poliserna fick en omöjlig situation i knäet och Eric fick lida.
Citera
2018-11-05, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Det är lätt att få en överlägsen självbild när man har att göra med lågintellektuella som dig.
Du förstår inte ens att du ideligen motsäger dig själv.
Erics föräldrar är de som brustit mest i detta fallet, poliserna fick en omöjlig situation i knäet och Eric fick lida.

Hoppas inte att du din efterblivna pajas får eller har barn. Fy fan vilken vidrig människa du är. Så Erics föräldrar är orsaken till Erics död, inte polisasen som pepprade ner honom med omantlade kulor Men du bor väl hemma hos mamma fortfarande din lilla fjärt.
Citera
2018-11-05, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Vilken så kallade expertis är det som har uttalat sig i frågan?
Fram med lite källor nu så vi får ta till oss dem. Eller du kanske inte har några källor utan slänger dig med argument som du inte kan styrka.

Inttessant att fanboysen för tre gringos har sammangaddat sig här. Vill inte ödsla tid på att kasta pärlor till svin. Detta börjar likna dumskallarnas sammansvärjning.. 9
Citera
2018-11-05, 22:30
Bannlyst
Citat:
Hoppas inte att du din efterblivna pajas får eller har barn. Fy fan vilken vidrig människa du är. Så Erics föräldrar är orsaken till Erics död, inte polisasen som pepprade ner honom med omantlade kulor Men du bor väl hemma hos mamma fortfarande din lilla fjärt.

Är det polisens fel att Eric, som enligt föräldrarna själva, befann sig på en treårings nivå spatserade omkring utomhus? Med något som både polisen och utomstående uppfattade som ett vapen?

Jag vet inte hur du växt upp men jag tilläts definitivt INTE spatsera runt utomhus utan vårdnadshavare då jag var 3 år gammal
Citera
2018-11-05, 23:19
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Det var ju själva fan, har inget alls gått in i era skallar. Det var inget ultrarealistiskt softairgun utan en plastleksak som Eric hade fått för 15 år sedan.
Du missade nog nyckelbisatsen "i fullt dagsljus". Läs nu om meningen och försök igen.

15 år har inte med saken att göra. Det finns vapen som är mångdubbelt äldre än sina användare och fungerar utmärkt ändå.

Och för att spara på krut så föreslår jag att du inte börjar fara ut med "MEN DEN SÅG JU INTE UT SOM ETT RIKTIGT VAPEN JUH FÖR DET FINNS INGA RIKTIGA VAPEN SOM SER UT SÅDÄÄÄR!"

Det är visserligen sant, men helt irrelevant. För skulle du ge i uppgift att designa en ny automatpistol till någon som inte ens kan skilja mellan magnum och Smith & Wesson. Men att denne läser på och gör sitt bästa. Då skulle resultatet förmodligen bli något som liknar detta. Nej, det finns förmodligen inte ens en hemmagjord pistol som ser ut så. Men alla vet vad det är.
Citera
2018-11-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Är det polisens fel att Eric, som enligt föräldrarna själva, befann sig på en treårings nivå spatserade omkring utomhus? Med något som både polisen och utomstående uppfattade som ett vapen?

Jag vet inte hur du växt upp men jag tilläts definitivt INTE spatsera runt utomhus utan vårdnadshavare då jag var 3 år gammal

Så du menar att alla föräldrar alltid ska vara ofelbara och inte göra några misstag. Sen kan du och den andre
knäppgöken nämna att det var från pappans lägenhet Eric rymde innan ni spyr galla på mamman också. Men poliserna var det synd om som var hotade och trängda
och därför mejade ner Eric med 25 skott i förbifarten.
(Visst ja, du förstår ju inte ironi). Poliserna oskyldiga, föraldrarna skyldiga, så ser det ut i era grumliga hjärnor.
Citera
2018-11-05, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Du missade nog nyckelbisatsen "i fullt dagsljus". Läs nu om meningen och försök igen.

15 år har inte med saken att göra. Det finns vapen som är mångdubbelt äldre än sina användare och fungerar utmärkt ändå.

Och för att spara på krut så föreslår jag att du inte börjar fara ut med "MEN DEN SÅG JU INTE UT SOM ETT RIKTIGT VAPEN JUH FÖR DET FINNS INGA RIKTIGA VAPEN SOM SER UT SÅDÄÄÄR!"

Det är visserligen sant, men helt irrelevant. För skulle du ge i uppgift att designa en ny automatpistol till någon som inte ens kan skilja mellan magnum och Smith & Wesson. Men att denne läser på och gör sitt bästa. Då skulle resultatet förmodligen bli något som liknar detta. Nej, det finns förmodligen inte ens en hemmagjord pistol som ser ut så. Men alla vet vad det är.

Herregud, det tog det stora geniet Herr Lindholm nästan ett och ett halvt dygn att prodcera denna mästertext.
Jag har förklarat ett otal gånger för dig och övrig begåvningsreserv att polisen var inkompetent och gjorde en helt vansinnig bedömning av situationen.
Kompetenta erfarna poliser hade inte dödat Eric, det är jag fullständigt övertygad om. Sen får du tycka att plastleksaken liknade en pistol, bazooka eller atombomb, inget kunde vara mera ointressant Herr Lindholm.
Senast redigerad av Ezras 2018-11-05 kl. 23:49.
Citera
2018-11-05, 23:48
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Så du menar att alla föräldrar alltid ska vara ofelbara och inte göra några misstag. Sen kan du och den andre
knäppgöken nämna att det var från pappans lägenhet Eric rymde innan ni spyr galla på mamman också. Men poliserna var det synd om som var hotade och trängda
och därför mejade ner Eric med 25 skott i förbifarten.
(Visst ja, du förstår ju inte ironi). Poliserna oskyldiga, föraldrarna skyldiga, så ser det ut i era grumliga hjärnor.
Det är bara någon från sv*nsk m*delklass som kan misslyckas med att installera ett enkelt larm i ytterdörren. Behöver ingen gps eller så. Räcker med att när dörren är öppen så ljuder det en väckarklocka i sovrummet.

Det är bara någon från sv*nsk m*delklass som inte fattar att rymmer ungdjäveln från kollo på natten så är det röd alert tills man har en hållbar lösning en gång för alla. (Har jag nämnt förr att det är farligt att rymma på natten? Ja, jag har nämnt förr att det är farligt att rymma på natten.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in