2018-11-04, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Den är kanske suddig för att den som tagit bilden haft en lite äldre mobil och/eller använt mycket digital zoom.
I övrigt saknar du helt förmåga att tänka utanför din egna extremt lilla box. T.ex. förstår du inte skillnaden i att sitta i din bekväma stol i lugn och ro och skärskåda varje detalj av fallet som t.ex. nämnda bild. Jämfört med att med felaktiga ingångsvärden kastas in i en situation, troligtvis fylld av adrenalin. (Det är inga robotar, ingen människa polis eller ej går oberörd in i liknande situation)
Det som du och en del andra tyvärr går bet på i tråden kan enkelt beskrivas som "with the benefit of hindsight". Man måste kunna släppa det extremt snäva perspektivet annars blir diskussionen tämligen ointellektuell och meningslös.

Jag tycker att du ska hoppa ner från din höga häst och inte bli så satans självgod. Vem fan är du att tala om hur jag ser på denna händelse. Du själv sitter i din egen bubbla och bestämmer hur jag ska tolka den gamla skåpmaten som du slänger fram. Ditt eget perspektiv är inte så djävla vidsynt heller, du har redan bestämt att bilden är äkta, att leksaken var en kopia på ett riktigt vapen, att poliserna därför handlade rätt mm mm.
Lägg ner din besserwisserattityd.
Citera
2018-11-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Så han hade alltså en neonrosa vattenpistol enligt dig, och att ett vittne sagt att han INTE visste om det var ett riktigt vapen eller ej skall vi utgå ifrån att det rör sig om en konspiration av polismyndigheten eller säpo

Varje svar du får gör dig mer och mer korkad där du fortsätter att sprida lögner. Men det är klart, en dåre som du själv släpper inte tanken på att det var ett riktigt vapen... eller vänta...en riktg kopia på ett vapen... eller vänta...ett vapenliknande föremål...eller vänta...kan tolkas som ett vapenliknande föremål.
Citera
2018-11-04, 21:11
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezras
Jag tycker att du ska hoppa ner från din höga häst och inte bli så satans självgod. Vem fan är du att tala om hur jag ser på denna händelse. Du själv sitter i din egen bubbla och bestämmer hur jag ska tolka den gamla skåpmaten som du slänger fram. Ditt eget perspektiv är inte så djävla vidsynt heller, du har redan bestämt att bilden är äkta, att leksaken var en kopia på ett riktigt vapen, att poliserna därför handlade rätt mm mm.
Lägg ner din besserwisserattityd.

Om du inte ljuger så förmedlar du vad du tror på. Om du sedan lyckas tolka det eller ej är ditt eget bekymmer.
Varför skulle inte bilden vara äkta? Något argument baserat på fakta?
Leksaken föreställer ett vapen, håller du inte med? Varför måste det vara en kopia på ett riktigt vapen? Räcker det inte att det liknar ett riktigt vapen?
Poliserna handlade efter bästa förmåga givet situationen. Kunde det gjorts bättre? Självklart, en människa dog! Begick poliserna tjänstefel? Oklart men troligtvis inte.
Vad kunde gjorts bättre?
1. Den skjutne skulle inte befunnit sig där vid den tidpunkten med den leksaken.
2. Poliserna skulle haft rätt ingångsvärden.
3. Annorlunda träning kunde potentiellt sett ändrat utgången.
4. Rutinerat YB på plats kunde potentiellt sett ändrat utgången.
Ang punkt 3 och 4, värdera riskerna vid annan situation med riktigt vapen. Tidsfördröjning av insats kan potentiellt leda till dödsfall av 3:e person.

Allt är inte så svart eller vitt som du vill tro.
Citera
2018-11-04, 21:27
Bannlyst
Citat:
Varje svar du får gör dig mer och mer korkad där du fortsätter att sprida lögner. Men det är klart, en dåre som du själv släpper inte tanken på att det var ett riktigt vapen... eller vänta...en riktg kopia på ett vapen... eller vänta...ett vapenliknande föremål...eller vänta...kan tolkas som ett vapenliknande föremål.

Nej jag är knappast någon dåre för att jag, tillskillnad ifrån dig fattar, varför polisen självklart inte har skyldighet att ta en kula eller två i funderation på om ett vapen är äkta eller inte. Eller beroende på vad den som håller i det har för diagnos.

Kalla det vad du vill, vapnet, eller det vapenliknande föremålet om du så vill, är anledningen till varför dom sköt.

Men fortsätt du och lansera stolle och konspirationsteorier om "planterade" leksaksvapen

Att en utomstående person, som sett Eric på nära håll dessutom, sagt att han inte kunde avgöra om vapnet var äkta eller inte, är väl en konspiration av Säpo antar jag, denna svartmuskige kulturberikare är säkert en, undecover agent, inkvoterad av Säpo, i syfte att förgöra alla etniska svenskar
Citera
2018-11-04, 22:43
Medlem
Citat:
Om du inte ljuger så förmedlar du vad du tror på. Om du sedan lyckas tolka det eller ej är ditt eget bekymmer.
Varför skulle inte bilden vara äkta? Något argument baserat på fakta?
Leksaken föreställer ett vapen, håller du inte med? Varför måste det vara en kopia på ett riktigt vapen? Räcker det inte att det liknar ett riktigt vapen?
Poliserna handlade efter bästa förmåga givet situationen. Kunde det gjorts bättre? Självklart, en människa dog! Begick poliserna tjänstefel? Oklart men troligtvis inte.
Vad kunde gjorts bättre?
1. Den skjutne skulle inte befunnit sig där vid den tidpunkten med den leksaken.
2. Poliserna skulle haft rätt ingångsvärden.
3. Annorlunda träning kunde potentiellt sett ändrat utgången.
4. Rutinerat YB på plats kunde potentiellt sett ändrat utgången.
Ang punkt 3 och 4, värdera riskerna vid annan situation med riktigt vapen. Tidsfördröjning av insats kan potentiellt leda till dödsfall av 3:e person.

Allt är inte så svart eller vitt som du vill tro.

Vad är det du vill komma till egentligen??? Är din analys
på något sätt inte svart eller vit. Din ståndpunkt ska tydligen gälla här, att du sedan lindar in den i en dimridå gör inte din tolkning mer trovärdig. Jag har sagt hela tiden att poliserna gjorde en fullständigt katastrofal och inkompetent bedömning av läget. Det spelar ingen roll hur många punkter du rabblar upp. Tror du jag är ensam om denna bedömning så får du väl göra lite research på vad utomstående expertis anser om fallet. Du vet inte mer om detta än dina egna spekulationer. Att du låtsas vara seriös är enkelt att genomskåda genom din enögdhet i skuldfrågan.
Citera
2018-11-04, 23:05
Medlem
Citat:
Nej jag är knappast någon dåre för att jag, tillskillnad ifrån dig fattar, varför polisen självklart inte har skyldighet att ta en kula eller två i funderation på om ett vapen är äkta eller inte. Eller beroende på vad den som håller i det har för diagnos.

Kalla det vad du vill, vapnet, eller det vapenliknande föremålet om du så vill, är anledningen till varför dom sköt.

Men fortsätt du och lansera stolle och konspirationsteorier om "planterade" leksaksvapen

Att en utomstående person, som sett Eric på nära håll dessutom, sagt att han inte kunde avgöra om vapnet var äkta eller inte, är väl en konspiration av Säpo antar jag, denna svartmuskige kulturberikare är säkert en, undecover agent, inkvoterad av Säpo, i syfte att förgöra alla etniska svenskar

Ditt fortsatta ordbajs är som ordspråket "tomma tunnor skramlar mest". Du din stolle påstod tidigt i tråden att leksaken var ett vapen, detta reviderade du senare till vapenliknande föremål mm. Du glömde skriva att den "utomstående" såg att Eric hade Downs och att han verkade vilja leka. Men det är som vanligt när det gäller dig, du plockar bara ut de fragment som passar din skruvade hjärna. Poliserna ska kunna avgöra om det var en leksak eller vapen bättre än en lekman som den utomstående. Jag gratulerar dig till ytterligare ett skitinlägg från dina tangenter.
Citera
2018-11-04, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ditt fortsatta ordbajs är som ordspråket "tomma tunnor skramlar mest". Du din stolle påstod tidigt i tråden att leksaken var ett vapen, detta reviderade du senare till vapenliknande föremål mm. Du glömde skriva att den "utomstående" såg att Eric hade Downs och att han verkade vilja leka. Men det är som vanligt när det gäller dig, du plockar bara ut de fragment som passar din skruvade hjärna. Poliserna ska kunna avgöra om det var en leksak eller vapen bättre än en lekman som den utomstående. Jag gratulerar dig till ytterligare ett skitinlägg från dina tangenter.

Jag har aldrig påstått att det var ett riktigt vapen, dock kunde inte poliserna veta detta förrän efter.

Att du i din efterblivenhet skall förrstå den kronologiska betydelsen i detta är tyvärr inget jag kan hjälpa dig med kompis.

Nej, polisen måste inte vänta på att dom ev får en kula i sig för att utröna om ett vapen är en leksak eller inte.

Polisen har heller ingen skyldighet att känna till exakt hur varenda tänkbar vapen modell ser ut, för att i en akut situation kunna jämföra i minnet. Samtidigt som dom gör en diagnostiskt bedömning av den som håller i det. Bara en riktig jävla fåne tror att det ens är rimligt.

Ser det ut som ett vapen så får dom försvara sig, så enkelt är det. Kromosonpelare som du får helt enkelt ge fan i att springa omkring på stan med föremål som liknar vapen, bara att tugga i sig
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-11-04 kl. 23:40.
Citera
2018-11-04, 23:45
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att det var ett riktigt vapen, dock kunde inte poliserna veta detta förrän efter.

Att du i din efterblivenhet skall förrstå den kronologiska betydelsen är tyvärr inget jag kan hjälpa dig med.

Nej, polisen måste inte vänta på att dom får ev får en kula i sig för att ett vapen kan vara en leksak, eller för att den som håller i det har downs syndrom, oavsett om han "vill leka" eller inte.

Du din idiot har ältat detta sen i början av tråden med ev en kula i sig. Ditt ordförråd är pinsamt uselt. På tal om efterblivenhet, en idiot som du själv kanske ska lära dig att stava till förstå först innan du anklagar mig för efterblivenhet. Dina djävla insinuationer i början handlade bara om vapen, inget annat.
Citera
2018-11-05, 06:24
Bannlyst
Citat:

Dina djävla insinuationer i början handlade bara om vapen, inget annat.

Nej, dem handlade om vad poliserna på plats hade att utgå ifrån. Får man ett vapen riktat mot sig måste man utgå ifrån att det är riktigt om man inte VET innan att det inte är det.
Citera
2018-11-05, 06:28
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Vad är det du vill komma till egentligen??? Är din analys
på något sätt inte svart eller vit. Din ståndpunkt ska tydligen gälla här, att du sedan lindar in den i en dimridå gör inte din tolkning mer trovärdig. Jag har sagt hela tiden att poliserna gjorde en fullständigt katastrofal och inkompetent bedömning av läget. Det spelar ingen roll hur många punkter du rabblar upp. Tror du jag är ensam om denna bedömning så får du väl göra lite research på vad utomstående expertis anser om fallet. Du vet inte mer om detta än dina egna spekulationer. Att du låtsas vara seriös är enkelt att genomskåda genom din enögdhet i skuldfrågan.

Att du inte inser att du är mer enkelspårig än mig säger mer om dig än om allt annat i denna tråd.
För det första är du ingen expert, för det andra finns det ingen annan expertis som fastställt att poliser begick tjänstefel.
Du hatar poliser (varför förstår vi), du tycker allt dom gör är fel och dåligt och du vägrar inse att du gör detta samt varför.
Dina egna erfarenheter färgar totalt dina frågor. Men du är bara 1 utav 10 milj invånare så du kan släppa din egocentriska inställning och försöka (återigen) titta lite utanför din extremt snäva box.
Jag tänker inte återupprepa utan läs mitt förra inlägg för ett antal sakliga ståndpunkter kring varför det blev som det blev. Fundera sedan ytterliggare på om polisen har träning/skall ha träning att hantera alla ytterligheter som övriga samhället misslyckas med att hantera.
Citera
2018-11-05, 06:30
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Nej, dem handlade om vad poliserna på plats hade att utgå ifrån. Får man ett vapen riktat mot sig måste man utgå ifrån att det är riktigt om man inte VET innan att det inte är det.

Så enkelt är det!
Om man sedan har fel ingångsvärden så förstärks automatiskt bilden av vad man har att göra med.
Citera
2018-11-05, 16:48
Medlem
Citat:
Att du inte inser att du är mer enkelspårig än mig säger mer om dig än om allt annat i denna tråd.
För det första är du ingen expert, för det andra finns det ingen annan expertis som fastställt att poliser begick tjänstefel.
Du hatar poliser (varför förstår vi), du tycker allt dom gör är fel och dåligt och du vägrar inse att du gör detta samt varför.
Dina egna erfarenheter färgar totalt dina frågor. Men du är bara 1 utav 10 milj invånare så du kan släppa din egocentriska inställning och försöka (återigen) titta lite utanför din extremt snäva box.
Jag tänker inte återupprepa utan läs mitt förra inlägg för ett antal sakliga ståndpunkter kring varför det blev som det blev. Fundera sedan ytterliggare på om polisen har träning/skall ha träning att hantera alla ytterligheter som övriga samhället misslyckas med att hantera.

Jag är inte intresserad av dina infantila kommentarer.
Du är bara en lögnare till ibland er få nollor som tycker dessa poliser gjorde det mesta rätt. Du snackar om egocentrisk, lär dig vad ordet betyder innan du börjar projicera. Du nämner expert, så expertisen ligger på din sida då, vilken tomte du är helt utan självinsikt. Herr Lian är fan inte mer expert än någon annan här i tråden.

Ditt resonemang utgår bara från din egen grandiosa självbild. Du kan stoppa upp dina spekulationer någon stans där solen inte skiner, pajas. Jag har aldrig antytt att jag hatar poliser, det är bara du och en annan lögnare som hävdar detta. Däremot så ska inte polisen stå över lagen när övergrepp begås. Och detta är ett solklart övergrepp grundat på inkompetens och stress. Ditt största problem är din djävla
besserwisserattityd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in