Citat:
Ursprungligen postat av
OilersFan
Jisses vilken fars. Mayweather mot någon japansk MMA-snubbe, som om det inte räckte med McGregor. Snacka om att svärta ner sitt legacy (förmodligen bryr han sig inte alls). Han kunde varit något så mycket större än den här cirkusen som det nu har utvecklats till, där allt handlar om att dollar och varumärke.
Och det ska arrangeras av Rizin FF (japansk MMA-organistation). När jag läste den rubriken trodde jag faktiskt att det var MMA det handlade om.
Men det lutar väl åt att det är boxning. Vad motståndet, Tenshin Nasukawa, har att erbjuda (mer eller mindre än McGregor) återstår väl att se. Han är framförallt en kickboxare, och obesegrad i kickboxning (27-0) och MMA (4-0).
Svår att begripa vad Mayweather gör med en japansk organistaion som tidigare inte, vad jag kan komma på, promotat några boxningsmatcher. Enbart MMA och kickboxning, samt några "special rules bouts" och/eller freak shows. Var kommer de vanliga aktörerna det gäller Mayweathers matcher, dvs Mayweather Promotions och Showtime, in i den ekvationen?
Det borde väl bli boxning. Möjligen MMA men har oerhört svårt att se det. Floyd skulle bli mördad i både MMA eller kickboxning givetvis. Även om Tenshin Nasukawa är mindre än Floyd så är han inte så mycket mindre ändå. Floyd är ju ingen magnifik individ själv direkt...
Obegripligt, sammanfattningsvis.