2018-11-05, 06:33
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men dessa hundägare ni indirekt anklagar för att inte ha varit nog uppmärksamma på sina jyckar och rätt kunnat avläsa deras signaler, dessa hundägare visste i det läget bara att en kvinna (LW) var försvunnen och att hon troddes vara utsatt för brottet 'människorov', alltså "kidnappning".
Att de skulle kunna tro att LW låg död bakom planket är att ställa alltför höga krav. Så höga krav ställde ju inte ens Örebropolisen på sig själva, eller hur?
Jag misstänker att dessa hundägare anklagar sej själva mer än vad vi ”anklagar dem”. Det var mer en liten fundering på vad som kunde ha hänt om de ”gått runt planket”, snarare än att tala om att de verkligen borde ha gjort det.
Citera
2018-11-05, 06:58
Medlem
Honan6s avatar
Det var en väldigt fin text LW:s extradotter hade skrivit och lagt ut på sin Instagram med bild på minnesträdet där många hade tänt ljus. Hon skrev om att de inte har någon grav att gå till ännu och i meddelande tillägnat LW berättades att hon bor i huset och tar hand om barnen. Det var All Helgonna-helg och många hedrar sina döda anhöriga. Att hon lovade att hämnas LW:s död när tiden var inne, ser jag som ett väldigt milt uttryck från en närstående till LW som tar ansvar för sina gudbarn. Inse frustrationen i att mördaren går fri och att en oempatisk figur leker runt och flinar på event där LW borde ha varit med livs levande.

Takt och ton saknas helt hos MGM.
Fruktansvärt provocerande beteende av SD att åka till FAD - oavsett om han är skyldig eller inte.

Att ligga och skrika som en tjej på golvet låter dramatiskt, men jag kan se framför mig hur SD passar på att dra växlar på en känsloyttring i ord och sen kastar sig på golvet för att skrika och låtsasrädd ringa polisen. Tog de med sig någon därifrån? Troligen inte, för de har full förståelse för att någon blir upprörd när han har den dåliga smaken att närvara på eventet.

SD beter sig helt utan skrupler i mina ögon, men det är inget förvånande av det jag sett hittills i respektlöst beteende.
Citera
2018-11-05, 07:05
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Rapport från FAD /Sh.Holmes 18.57

----------------------------------------

"Hej, du får gärna lägga ut följande i tråden.

Rykten börjar gå att något hände på FAD, kort efter att SD kommit in i lokalen låg han på golvet och skrek som en liten tjej. Rop "mördare" hördes och en kort stund senare var polisen där."

Naturligtvis frågade Vad hände sen?????

Inte hört något mer.

Återkommer om jag får svar.

SD hoppades på bakifrån av 1 person som tidigare har hotat honom
Senast redigerad av Energizer666 2018-11-05 kl. 07:47.
Citera
2018-11-05, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag misstänker att dessa hundägare anklagar sej själva mer än vad vi ”anklagar dem”. Det var mer en liten fundering på vad som kunde ha hänt om de ”gått runt planket”, snarare än att tala om att de verkligen borde ha gjort det.
Är absolut enig med dig!
Kan avslöja att jag använde ditt hundfunderande till att få chans att rikta min kritik mot Örebropolisen.
För som det nu verkar, så finns risk att detta mord kanske inte blir uppklarat, varken rättsligt eller "polisiärt"

Sverige behöver INTE ännu ett 'cold case' som om några år skall bli till ett mys-rys-program på bästa sändningstid! Tvi!
Citera
2018-11-05, 07:16
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det var en väldigt fin text LW:s extradotter hade skrivit och lagt ut på sin Instagram med bild på minnesträdet där många hade tänt ljus. Hon skrev om att de inte har någon grav att gå till ännu och i meddelande tillägnat LW berättades att hon bor i huset och tar hand om barnen. Det var All Helgonna-helg och många hedrar sina döda anhöriga. Att hon lovade att hämnas LW:s död när tiden var inne, ser jag som ett väldigt milt uttryck från en närstående till LW som tar ansvar för sina gudbarn. Inse frustrationen i att mördaren går fri och att en oempatisk figur leker runt och flinar på event där LW borde ha varit med livs levande.

Takt och ton saknas helt hos MGM.
Fruktansvärt provocerande beteende av SD att åka till FAD - oavsett om han är skyldig eller inte.

Att ligga och skrika som en tjej på golvet låter dramatiskt, men jag kan se framför mig hur SD passar på att dra växlar på en känsloyttring i ord och sen kastar sig på golvet för att skrika och låtsasrädd ringa polisen. Tog de med sig någon därifrån? Troligen inte, för de har full förståelse för att någon blir upprörd när han har den dåliga smaken att närvara på eventet.

SD beter sig helt utan skrupler i mina ögon, men det är inget förvånande av det jag sett hittills i respektlöst beteende.
Det faller tungt på dig Honan6 att du beskriver LÖFTET att lova hämnas som milt. Speciellt efter vad som utspelat sig på eventet. Ger dig liksom en hop fega medlöpare skulden för hatet som piskas upp mot MGM Skäms skäms ordentlig på dig. I min värld håller man sitt löfte.. Det är ovärdigt och en skymf mot BO att svärta ner sorgen med saluförda primitiva känslor om hämnd.

Edit: om det var milt uttryckt så undrar jag hur du sörjer!,,med knivsliping kanske ?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-11-05 kl. 07:27.
Citera
2018-11-05, 07:24
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Hon var påklädd men inte prydligt
då man förmodar att djur gjort sitt med klädseln. Det fanns någon form av ytterplagg vid sidan om. Som kan ha åkt av vid mordtillfället eller slitits av när något djur velat komma åt kroppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Vad är det för DJUR ni yrar om som kan ha ätit av kroppen? Varg? Lo? Björn?. Eller gam,hyena lejon`?
Finns väl inga as-ätande djur i Sverige? Endast likmaskar isf.

Frågan bör ställas till MV.
Citera
2018-11-05, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Vad är det för DJUR ni yrar om som kan ha ätit av kroppen? Varg? Lo? Björn?. Eller gam,hyena lejon`?
Finns väl inga as-ätande djur i Sverige? Endast likmaskar isf.

Jag vet inte varför en del har svårt att ta till sig att djur äter på döda människor
som ligger ute i naturen, en otrevlig sanning kanske.
Ofta är området runt halsen angripet vilket medför att tungbenet kan saknas.
Svårare att avgöra om offret har strypts.

Djuren det yras om är rävar, grävlingar, vildsvin, råttor, kråkor, skator, t.ex..
Citera
2018-11-05, 08:14
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Eh... låter ju helt sinnessjukt om något slags medborgargarde har tagit saken i egna händer. Så otroligt dumt och obehagligt om detta stämmer. Kan bara hoppas att barnen inte behövde se något sådant, om de var med.

Stämmer delvis,
påhoppad bakifrån av en person, men skrikandet stämmer däremot inte
barnen var som tur är inte med
Citera
2018-11-05, 08:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag vet inte varför en del har svårt att ta till sig att djur äter på döda människor
som ligger ute i naturen, en otrevlig sanning kanske.
Ofta är området runt halsen angripet vilket medför att tungbenet kan saknas.
Svårare att avgöra om offret har strypts.

Djuren det yras om är rävar, grävlingar, vildsvin, råttor, kråkor, skator, t.ex..

Helt korrekt de asätare du räknar upp, de gör rent hus med en kropp som ligger i naturen.

I det här fallet så tror i alla fall jag att de inte hunnit ställa till alltför stora skador, BO blev funnen efter endast fyra dagar så jag tror att kroppen i stort sett var intakt.
Citera
2018-11-05, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Stämmer delvis,
påhoppad bakifrån av en person, men skrikandet stämmer däremot inte
barnen var som tur är inte med

Välkommen tillbaka! Riktigt tomt utan din 'speciella' energi i tråden...

En fråga på ditt inlägg:
Fick han mer eller mindre ont i kropp och själ av påhoppet än det han utsatte Lena för i bilen m.m ?

Så man vet hur mycket synd man ska tycka om honom... 😒
Citera
2018-11-05, 08:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Helt korrekt de asätare du räknar upp, de gör rent hus med en kropp som ligger i naturen.

I det här fallet så tror i alla fall jag att de inte hunnit ställa till alltför stora skador, BO blev funnen efter endast fyra dagar så jag tror att kroppen i stort sett var intakt.

Jag funderar på varför det var svårt att identifiera henne då?
Citera
2018-11-05, 08:32
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag funderar på varför det var svårt att identifiera henne då?

Självklart påverkas en kropp av att ligga ute i värme under flera dygn.

Varifrån kommer uppgiften att det var svårt att identifiera henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in