Resultat: Vilket lag håller du på/kommer följa?
Arizona Coyotes
1,00%
3 röster
Anaheim Ducks
2,01%
6 röster
Boston Bruins
3,68%
11 röster
Buffalo Sabres
4,01%
12 röster
Calgary Flames
0,67%
2 röster
Carolina Hurricanes
1,00%
3 röster
Chicago Blackhawks
3,34%
10 röster
Colorado Avalanche
3,68%
11 röster
Columbus Blue Jackets
0,33%
1 röster
Dallas Stars
2,01%
6 röster
Detroit Red Wings
3,68%
11 röster
Edmonton Oilers
2,34%
7 röster
Florida Panthers
0,33%
1 röster
Los Angeles Kings
1,67%
5 röster
Minnesota Wild
2,01%
6 röster
Montreal Canadiens
3,01%
9 röster
Nashville Predators
4,01%
12 röster
New Jersey Devils
2,68%
8 röster
New York Islanders
1,67%
5 röster
New York Rangers
6,02%
18 röster
Ottawa Senators
1,34%
4 röster
Philadelphia Flyers
4,01%
12 röster
Pittsburgh Penguins
4,68%
14 röster
St. Louis Blues
1,67%
5 röster
San José Sharks
6,69%
20 röster
Tampa Bay Lightning
3,01%
9 röster
Toronto Maple Leafs
5,02%
15 röster
Vancouver Canucks
7,02%
21 röster
Vegas Golden Knights
4,35%
13 röster
Washintgon Capitals
3,01%
9 röster
Winnipeg Jets
4,35%
13 röster
Följer inget lag
5,69%
17 röster
2018-11-04, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y8t3
Jag tycker det är rätt värdelöst att man får poäng för andra assist. Har det alltid varit så, ni som har koll på historien? Vad säger det om en spelare egentligen att man får en poäng för andra assisten? Det säger väl bara att man har bra spelare runtomkring sig. Om nån ska kunna utmana Gretzky, Jagr etc i poängligan så gäller det att vara en grymt bra i ett grymt bra lag. Lite synd om t.ex. McDavid tex som bara har medelmåttor omkring sig. Kommer aldrig få en schysst chans på de där rekorden. EP kanske får det dock?

Andra assister har funnits sedan alltid. Vet inte varför. En del andra assister är ju själva öppbande pasdningen, en del är att bara peta pucken till lagets stjärna. Men eftersom alla spelat på detta villkot i alla år, så är det åndå rättvist. McDavid har både RNH Draisaitl, Klefbom på backen iaf. Tror inte det finns någon perfekt vinge till McDavid, någon med hockeyhjärna och spelsinne utöver det vanliga isåfall.

Crosby är för övrigt "kung" på andra assisten. Många sådana i sin karriär. I sitt andra och tredje år i ligan hade han bågra åtta poängs matcher, ca fem sex st var väl andra assister, resten mål.

Croaby är en sådan spelare som hade kunnat få mer poäng om han hade satsat på det, och inte fått så många hjärnskakningar, minst 135 - 140 p tror jag iaf
Citera
2018-11-04, 21:04
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Edmonton scoutar inte lika bra som andra lag i ligan, samt har edmonton ofta draftat speed. Det andra lag ser, och undviker, verkar inte edmonton undvika, och bara draftar och tror att de vann.

Du har helt missat poängen, Puljujärvi va aldrig ämnad för Edmonton.
NHL-kolumnen: Varför sitter Jesse Puljujärvi på läktaren – är det bara att se sig i spegeln som gäller för en ung stortalang när förväntningarna inte uppfylls?
#nyhetskollen

https://svenska.yle.fi/artikel/2018/...a-att-se-sig-i
Citera
2018-11-04, 21:24
Medlem
Vad har hänt med Blues och Flyers egentligen? Hade tippat båda som topp 10 men fortsätter det så här lär de inte ens ta sig till slutspel.
Citera
2018-11-04, 22:19
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Vad har hänt med Blues och Flyers egentligen? Hade tippat båda som topp 10 men fortsätter det så här lär de inte ens ta sig till slutspel.

Funderat på samma sak faktiskt. Samtidigt som flera bottentippade lag kör hårt. Men det är fan NHL i ett nötskal, sinnessjukt svårt att ens få in en dubbel. Eller tom en singel
Citera
2018-11-04, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn

Flyers är ju Flyers. Enda laget i ligan som både kan förlora och vinna med 5-0 mot vilket lag som helst, vilken dag som helst. Läst en del klagomål på hur laget coachas också, och så hjälper det väl inte att JvR knappt gjort en match än heller.

Sen har de inte fått något vidare målvaktsspel. Samma med Blues där Allen vart i stort sett värdelös. Men jag vet inte, det är något annat med St. Louis också. Loser-stämpel? Varje gång jag ser dem känns de så jäkla trötta.
Citera
2018-11-04, 23:55
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Flyers är ju Flyers. Enda laget i ligan som både kan förlora och vinna med 5-0 mot vilket lag som helst, vilken dag som helst. Läst en del klagomål på hur laget coachas också, och så hjälper det väl inte att JvR knappt gjort en match än heller.

Sen har de inte fått något vidare målvaktsspel. Samma med Blues där Allen vart i stort sett värdelös. Men jag vet inte, det är något annat med St. Louis också. Loser-stämpel? Varje gång jag ser dem känns de så jäkla trötta.

Förra hösten så dominerade Flyers, de kändes som faktiskt det mest garanta bettet. Nu blankas dom kraftigt. Noll koll på dem dock i övrigt förutom på pappret
Citera
2018-11-05, 01:42
Medlem
appendixxivs avatar
jag e rätt förvånad över att new york islanders går så bra - leder metro. att offensiven fortf e bra utan tavares är jag inte speciellt förbryllad över,då lee,bailey,barzal,eberle etc alla e kvar (dom är och var rätt giftiga) men vad har hänt med försvaret? det läckte som ett såll förra året men nu plötsligt e dom fjärde bäst på att inte släppa in mål . det kan inte bara betyda att greiss & lehner spelar bra? är det ngn ny taktik av trotz`? backarna e inga stjärnor direkt...storspelar dom? nått har hänt iaf.
Citera
2018-11-05, 01:51
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
jag e rätt förvånad över att new york islanders går så bra - leder metro. att offensiven fortf e bra utan tavares är jag inte speciellt förbryllad över,då lee,bailey,barzal,eberle etc alla e kvar (dom är och var rätt giftiga) men vad har hänt med försvaret? det läckte som ett såll förra året men nu plötsligt e dom fjärde bäst på att inte släppa in mål . det kan inte bara betyda att greiss & lehner spelar bra? är det ngn ny taktik av trotz`? backarna e inga stjärnor direkt...storspelar dom? nått har hänt iaf.

Dom fick Filppula 😁
Citera
2018-11-05, 08:51
Medlem
bnks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Förra hösten så dominerade Flyers, de kändes som faktiskt det mest garanta bettet. Nu blankas dom kraftigt. Noll koll på dem dock i övrigt förutom på pappret

Eh, alltså förra hösten när dom förlorade 10 matcher i rad. Efter det gick dom ju iof bra men det var ju från december och framåt typ.
Citera
2018-11-05, 10:16
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Dom fick Filppula 😁

lulz...om det e hans förtjänst att dom håller tätt bakåt detta år bör han ha selke
Citera
2018-11-05, 10:57
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bnk
Eh, alltså förra hösten när dom förlorade 10 matcher i rad. Efter det gick dom ju iof bra men det var ju från december och framåt typ.

Jo så va det nog, blandade förmodligen med st Louis
Citera
2018-11-05, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv

Trotz är väl erkänt bra på att sätta en stabil defensiv i sina lag. Det var när Ovie köpte Trotz defensiva upplägg som pokalen bärgades. Trotz var perfekt som coach för Islanders. I många lagsporter kan lag med sämre trupper nå riktigt bra resultat om alla underordnar sig ett system som en skicklig tränare implementerar. Och har man en sämre trupp är det sällan fel att sätta defensiven först.

Nu har jag inte följt Islanders mer än med ett öga, men har noterat att de gått bra på slutet. Säsongen är dock lång, så det kan svänga mycket ännu. Men det är alltid roligt med lag som överraskar och roligt för Lehner om det kan gå bra i Islanders efter hans personlig kamp. Just nu ser det dock ut som om Greiss har förstaspaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in