2018-11-04, 18:58
Medlem
Min slutsats efter att ha läst alla inlägg.
Skaffa inte barn.
Och måste man ha ett pröva med katt eller hund först.

Har man efter det fortfarande ett sug för ett skrikande barn så adoptera en kines. Eller nåt
Citera
2018-11-04, 19:44
Medlem
MrKleins avatar
Som sagt, det blir nog adoption för mig. Tänker INTE dejta någon som bajsat på sig inför hela sverige. vi tänkte livestreama det nämligen men jag vägrar nu.
Citera
2018-11-04, 19:47
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKlein
Som sagt, det blir nog adoption för mig. Tänker INTE dejta någon som bajsat på sig inför hela sverige. vi tänkte livestreama det nämligen men jag vägrar nu.
Fundera ett varv till på det där med adoptionen med. Ni kanske kan skaffa en katt istället
Citera
2018-11-04, 20:52
Medlem
volvo 240s avatar
Men gud abortera. Det behövs färre personer på jorden så folk som inte till 110% vill ha barn bör undvika det. Och kejsarsnitt är inget alternativ heller då det lämnar fula ärr.
Citera
2018-11-04, 21:24
Medlem
Vad händer om man klämmer på en tub fylld med kaviar? jo det kommer ut kaviar.
Citera
2018-11-04, 21:24
Avslutad
Citat:
Jag och min sambo har bf mars 2019. Har precis sett på mina favorityoutubers Jocka och Jonne och då bajsade hon på sig.

Jag vill inte vara med någon som folk vet har bajsat på sig. Vill heller inte ha nån som spruckit eller eller blivit slapp.

Hur vanligt är detta egentligen? Kan man underlätta förlossningen genom att ha sex flera gånger kort före?

Tacksam för tips.

Sälla dig till Darwin Awards. Inte förvånad över yngre förmågors oförmåga att inse livets gång. Dock förvånad hur i h---ete ni lyckas överleva en vanlig dag. Antingen trollar TS eller har otur med kromosomerna. Förmodligen både och.
Citera
2018-11-04, 21:36
Medlem
Citat:

När man föder har man inga byxor eller trosor på sig så det räknas inte som att bajsa på sig, man bara bajsar.
Citera
2018-11-04, 23:26
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Förväntade han sig att barnet var av annan färg eftersom han misstog fekalierna för att vara det faktiska barnet?

Haha detta svar säger mer än man tror. Du tänkte inte alls på att skribenten kanske är av annan hudfärg än dig? Även svarta människor kan få barn vet du, och dom finns i Sverige hör och häpna.
Citera
2018-11-04, 23:32
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Du skriver i trådstarten att ni har bf i mars 2019... Låter ganska sent att ångra sig. Troll? Trodde läsloven var över och det skulle bli mindre trams. Verkar ha fel.
Citera
2018-11-04, 23:59
Medlem
Oknussligts avatar
Man behöver vare sig bajsa på sig eller spricka. Och framför behöver man inte bli slapp!! Och det behöver inte ha med barnets storlek att göra heller. Även om det skulle komma bajs så är det inte din tjej egentligen, hon har noll kontroll på kroppen. om det händer och det blir så av kroppens egna sammandragningar.
Jag som föderska var rädd för att det skulle komma nåt, för att det skulle vara pinsamt.. Jag gick så mkt på toa som jag bara kunde innan det satte igång, släpade med droppställning in dit osv. Jag behövde dock inte oroa mig för att bli lämnad om det skulle hända 😧

Om ni ska livesända så kommer ni väl ändå inte ha en kamera riktad rakt in i underlivet antar jag? Och skulle det du har sån skräck för hända så basunerar ju inte de på förlossningen ut det utan fixar det snabbt och diskret. Oroa dig inte för det.

Och som sagt, jag var tajt innan och tajt efter, bajsade inte ned mig, sprack inget, vare sig med bebis i mindre storlek och inte heller med bebisen i större size. Och den biten har heller inget med slapphet att göra. Är man orolig tränar man upp sig på insidan och det kommer även läkaren säga till henne. Det är nämligen jätteviktigt att vi gör det för anledningar som har med annat än bara sex att göra.
Citera
2018-11-05, 00:58
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuptik
SVT kallar det för "det finska greppet"

Ej att förväxla med "det finska rycket" som är mycket användbart för att undvika behov av "det finska greppet".

Fakta kring "det finska rycket": http://www.fittkramp.se/svordom/sv/visa-ord/finska-rycket.397.html

Låter f.ö lite märkligt att svenska barnmorskor skulle ha missat en så pass enkel och fungerande lösning eftersom den åtminstone låter som nåt man inte behöver vara raketforskare för att klura ut.
Citera
2018-11-05, 01:46
Medlem
Incendios avatar
Det är väldigt vanligt och normalt(och till och med bra för barnet) att bajsa under en förlossning. Att spricka är också vanligt. Däremot beror det inte på att man använder samma muskler, det beror på att barnet trycker på ändtarmen på väg ut. Lavemang, som någon nämnde, rekommenderas inte längre eftersom att det lätt leder till uttorkning och matthet.

Jag läste efteråt i min förlossningsjournal att hag bajsade lite. Det var inget varken jag eller maken märkte. Jag sprack lite grann och fick sy 2-3 stygn. Det läkte på en vecka och vi återupptog sexlivet efter tre veckor då jag slutat blöda( dock rekommenderas det att man väntar i sex veckor).

Ska du bli förälder bör du vänja dig vid kroppsvätskor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in