Citat:
Ursprungligen postat av
Josef.K.33
Ja, alltså det är ju stor humor att kniv-Micke tycker att folk har orättfärdigade fördomar om ansiktstatueringar. Mina fördomar om ansiktstatueringar är väl typ att dom som skaffar dom antagligen lider av psykiska problem eller missbruk.
Micke lider av både och.
Visst var det VÄL så att när de deltog i programmet om unga föräldrar, så höll han på eller skulle genomgå laserbehandling för att försöka bleka ner sina ansiktstatueringar? Att det var som att han kommit till insikt att det faktiskt inte ser klokt ut? Men sedan, i samma serie, gick Sindy och tatuerade hårfästet, för jag vill minnas att jag tyckte att det var lite konstigt av henne. Lite som om ena parten skall sluta röka, så skall den andra som aldrig rökt, bara röka lite grann. Även om tatueringar så klart inte är beroendeframkallande på DET viset, så det var väl jag som tänkte knäppt.
Men hur som så undrar jag varför han slutade försöka lasra bort sina och egna och nu tycker att det är okej att tatuera en ung kvinna i ansiktet?
(Off topic:En äldre tatuerare påstod till mig att innan det blev inne med tatueringar och pluppade upp tatueringstudios som svampar på hösten, så var det en hederspolicy tatuerare emellan att man tatuerade aldrig någons ansikte, personligen tyckte han heller inte att hals eller händer borde tatueras så det vägrade han att göra. Men den policyn verkar ju vara utdöd....)