2018-11-04, 22:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Ja det var en som flög på SD och det blev lite tumult. Polisen kom dit men de stod mest och kollade på folk.
SD var senare ute i skogen med andra deltagare under kvällen och deltog i aktiviteterna. Såg men hörde inte vad som sas

Tack för uppdatering. Människor borde verkligen inte bete sig på det viset. De förstår inte att SD bara får sympatier.

Så länge han bara är skäligen misstänkt är det en del som nu tänker att en eventuellt oskyldig man och dennes familj utsätts för pöbeln.

Nu är risken stor att han snarare ses som ett offer. Väldigt dumt gjort. Nu fick även advokaten anledning att sätta press på polisen att avskriva hans klient snarast möjligt om de inte hittar mer bevis.
Citera
2018-11-04, 22:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tack för uppdatering. Människor borde verkligen inte bete sig på det viset. De förstår inte att SD bara får sympatier.

Så länge han bara är skäligen misstänkt är det en del som nu tänker att en eventuellt oskyldig man och dennes familj utsätts för pöbeln.

Nu är risken stor att han snarare ses som ett offer. Väldigt dumt gjort. Nu fick även advokaten anledning att sätta press på polisen att avskriva hans klient snarast möjligt om de inte hittar mer bevis.
Under vilket lagrum då menar du?
Citera
2018-11-04, 22:07
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koriander
Ska man tolka det som att kläderna satt på kroppen eller låg bredvid. Skulle man inte säga klädesplagg som kvinnan hade på sig om det var så. Jag tror nog mest på att de låg bredvid https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/person-hittad-dod-i-orebro-polis-och-ambulans-pa-plats/

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag har vid ett par tillfällen fört fram teorin om att ”klädesplagg” skulle kunna vara en morgonrock men inte vunnit särskilt mycket gehör för det. Tvärtom. Carinah78 är en av de få som tyckte att ”morgonrocken rockar”.

(Det var för övrigt Schazz som först tog upp det här med morgonrocken, och jag tycker att det är en mycket intressant teori. Eftersom jag tycker att Schazz har kommit med många bra inlägg och annorlunda vinklingar så har jag inte släppt att klädesplagg = (eller kan vara lika med) morgonrock.

Jag citerar igen från det av koriander länkade artikeln i Expressen:
" Sent på lördagskvällen fördes kroppen bort från platsen i politivagn efter en flera timmar lång teknisk undersökning, där teknikerna bland annat säkrade flera klädesplagg. Även rättsläkare var på brottsplatsen under kvällen. "

Det finns inget i denna artikel (det kanske finns någon annan stans men inte här) som säger att kläderna inte sattkroppen. Flera klädesplagg är inte endast en morgonrock.
Mitt fetade
Citera
2018-11-04, 22:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Under vilket lagrum då menar du?

Inte vet jag. Men advokaten har bett dem avskriva honom förut. Åklagaren har redan sagt i en artikel att hon ska besluta om hon ska gå vidare med den misstänkte eller avskriva honom.

Nu är det bara att åberopa att det är fara för SD:s liv så länge ingen avskrivning finns. Antingen hittar man bevis för sannolika eller så avskriver man då. Tror inte man kan riskera en människas liv på detta vis, om allmänheten ska leka pöbel.

Vi får se vad advokaten gör.
Citera
2018-11-04, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det snackas en del överallt även om ingen vill prata med media. Att HW skulle vara en nära vän till familjen stämde för många år sedan. Hon och LW hade inte mycket kontakt de sista åren. HW skulle ha gift sig denna höst men bröt plötsligt upp den relationen och bor alltså hos UW nu. Hennes instagramm är numera stängd men hennes budskap fick vingar hit in.
Det där tolkar jag som att det inte bara är journalister på NA som läser denna tråd..

Men skadan (att offentligt ha uttalat vilja att hämnas LW:s död) är redan skedd. Anden är ur flaskan. Katten är ur säcken. Inget kan nu återställa status quo, det som rådde före Instagram-inlägget om hämnd.
Sorry, men det där inlägget var extremt dumt och säkert upplagt för att få sympatikramar.
Det slutade i diket.
Eller hos Örebropolisen kanske?
Citera
2018-11-04, 22:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Inte vet jag. Men advokaten har bett dem avskriva honom förut. Åklagaren har redan sagt i en artikel att hon ska besluta om hon ska gå vidare med den misstänkte eller avskriva honom.

Nu är det bara att åberopa att det är fara för SD:s liv så länge ingen avskrivning finns. Antingen hittar man bevis för sannolika eller så avskriver man då. Tror inte man kan riskera en människas liv på detta vis, om allmänheten ska leka pöbel.

Vi får se vad advokaten gör.
Det är helt normalt att försvararen agerar för sin klients bästa men jag undrar om det finns nån precedent för att visst beteende från vissa delar av allmänheten skulle leda till att misstankarna avskrivs?

Låter imho en smula befängt men någon kanske känner till liknande situationer där detta blivit utfallet?
Citera
2018-11-04, 22:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är helt normalt att försvararen agerar för sin klients bästa men jag undrar om det finns nån precedent för att visst beteende från vissa delar av allmänheten skulle leda till att misstankarna avskrivs?

Låter imho en smula befängt men någon kanske känner till liknande situationer där detta blivit utfallet?

Jag tror nog inte der finns så många fall där någon bara är skäligen misstänkt men ändå blir påhoppad fysiskt av allmänheten.

Men det är en intressant fråga. Hoppas vi får ett svar.
Citera
2018-11-04, 22:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det där tolkar jag som att det inte bara är journalister på NA som läser denna tråd..

Men skadan (att offentligt ha uttalat vilja att hämnas LW:s död) är redan skedd. Anden är ur flaskan. Katten är ur säcken. Inget kan nu återställa status quo, det som rådde före Instagram-inlägget om hämnd.
Sorry, men det där inlägget var extremt dumt och säkert upplagt för att få sympatikramar.
Det slutade i diket.
Vad får dig att tro att inlägget på IG var utlösande faktor för vad som ev. hände i Sundsvall?
Citera
2018-11-04, 22:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Hon var påklädd men inte prydligt
då man förmodar att djur gjort sitt med klädseln. Det fanns någon form av ytterplagg vid sidan om. Som kan ha åkt av vid mordtillfället eller slitits av när något djur velat komma åt kroppen.

Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag citerar igen från det av koriander länkade artikeln i Expressen:
" Sent på lördagskvällen fördes kroppen bort från platsen i politivagn efter en flera timmar lång teknisk undersökning, där teknikerna bland annat säkrade flera klädesplagg. Även rättsläkare var på brottsplatsen under kvällen. "

Det finns inget i denna artikel (det kanske finns någon annan stans men inte här) som säger att kläderna inte sattkroppen. Flera klädesplagg är inte endast en morgonrock.
Mitt fetade

Enligt MV låg något plagg vid sidan om.
Ingen har väl heller sagt att LW endast bar en morgonrock.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2018-11-04 kl. 22:30.
Citera
2018-11-04, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det har tidigare i tråden funderats kring detta. Och annat kring SD:s händer.
Jag vill minnas att slutsatsen blev att SD troligen är högerhänt.
(Ibland är det lite rörigt eftersom det kan vara svårt att veta när det handlar om upplagda selfies. Vilket är höger och vilket är vänster? 🤓
Dessutom har SD ibland haft skada/bandage och då vet man inte heller riktigt om han varit tvungen att använda fel hand.
Så atteh... troligen högerhänt.
Om mitt minne inte sviker mej. Vilket det kan göra.)
På fotot skriver han med höger hand här trots bandage så vi kan nog utgå från att han är högerhänt.
http://forumbilder.se/H8LUM/7377cf3d-c496-4aac-a6e5-07995438ea5a
Citera
2018-11-04, 22:38
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
På fotot skriver han med höger hand här trots bandage så vi kan nog utgå från att han är högerhänt.
http://forumbilder.se/H8LUM/7377cf3d-c496-4aac-a6e5-07995438ea5a
Då får det anses vara utrett!
Citera
2018-11-04, 22:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

Det slutade i diket.

Extremt dumt. Förståeligt att närstående kanske har kommit till ilska-fasen i sorgearbetet men ge inte vatten på SD:s kvarn (hoppas jag använde uttrycket rätt nu).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in