2018-09-28, 22:41
Medlem
En ytterst liten del av horden som kommit är flyktingar, då ekonomiska flyktingar.

I annat fall så är beteendet fullt normalt, inget konstigt alls. Det är så det har gått till vid erövringar och ockupationer sedan hedenhös, världen över.
Citera
2018-09-30, 18:15
Medlem
Oj, upprörd. Exemplet du tog upp från Strängnäs är ju påhittat, om dom var landsbröder. Är det nån speciell tjej du menar ?
Finns dom, du verkar vilja ge mig info ?
Citera
2018-09-30, 19:27
Medlem
Meningslöst att.... som inte bla bla. Jag tror inte du pysslar med tester alls, förutom på frivården och nån gång i samband vid häktning. Känna igen mönster, sånt sitter i från barnsben abstraktiostänk och lite logik lite reflex, klossarna går på tid. Det går att träna upp en en liten del av testen. Ca 15 % sägs det. Inte mer. Hur hade du tänkt påverka reaktionstest och uppmärksamhet ? Ett bra test skal vara klart till att användas till en som är analfabet, blind, lam. "Smart" eller "han måste ha hög IQ". Förstår du inte att testerna är gjorda av herrefolket. dvs väst. Man åker inte till nått inuitfolk formar och utför tester där. Hur skulle människor i väst få då. Normalbegåvning ärver du, precis som reflexer suga tugga titta dit ljud kommer. Mycket är inlärt. Ett lands framgång har inte med iq att göra. För att ta över ett land så gäller belöning rikedom och kunskap och ibland en lockande
religion. Du nervärderar de som inte tycker som du. Jag kan tänka mig att när du slänger testet på golvet, när tiden runnit ut, jävla skit test den är ju helt fel FEL. Du är hård i din åsikt... du kör en snabbgoggling, sätt dig in i ämnet istället, om du är osäker så fråga, du lär dig mer. På 80-talet så var det ballt att se dum ut, frånvarande och "vem bryr sig" stuket. Tips ha stängd mun det ser mer slipat ut, självkritik inger självkänsla... mer jagkänsla en medvetenhet utan fakta. Om du förstår mig. Tja
Citera
2018-09-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansBlixt
Oj, upprörd. Exemplet du tog upp från Strängnäs är ju påhittat, om dom var landsbröder. Är det nån speciell tjej du menar ?
Finns dom, du verkar vilja ge mig info ?

Citat:
Ursprungligen postat av HansBlixt
Meningslöst att.... som inte bla bla. Jag tror inte du pysslar med tester alls, förutom på frivården och nån gång i samband vid häktning. Känna igen mönster, sånt sitter i från barnsben abstraktiostänk och lite logik lite reflex, klossarna går på tid. Det går att träna upp en en liten del av testen. Ca 15 % sägs det. Inte mer. Hur hade du tänkt påverka reaktionstest och uppmärksamhet ? Ett bra test skal vara klart till att användas till en som är analfabet, blind, lam. "Smart" eller "han måste ha hög IQ". Förstår du inte att testerna är gjorda av herrefolket. dvs väst. Man åker inte till nått inuitfolk formar och utför tester där. Hur skulle människor i väst få då. Normalbegåvning ärver du, precis som reflexer suga tugga titta dit ljud kommer. Mycket är inlärt. Ett lands framgång har inte med iq att göra. För att ta över ett land så gäller belöning rikedom och kunskap och ibland en lockande
religion. Du nervärderar de som inte tycker som du. Jag kan tänka mig att när du slänger testet på golvet, när tiden runnit ut, jävla skit test den är ju helt fel FEL. Du är hård i din åsikt... du kör en snabbgoggling, sätt dig in i ämnet istället, om du är osäker så fråga, du lär dig mer. På 80-talet så var det ballt att se dum ut, frånvarande och "vem bryr sig" stuket. Tips ha stängd mun det ser mer slipat ut, självkritik inger självkänsla... mer jagkänsla en medvetenhet utan fakta. Om du förstår mig. Tja

Vad svamlar du om?
Citera
2018-09-30, 21:25
Medlem
RogerRogers avatar
Politikerna har ju med alla medel sett till att boosta deras självförtroende och fått dem att känna sig som hemma, på svenskarnas bekostnad. En mycket farlig och destabiliserande väg att vandra.
Citera
2018-10-01, 01:25
Medlem
Svamlar.
Jag följde en diskussion mellan två personer. En var lite väl kort, nästan otrevlig. Samma hyfs borde gälla här som i verkligheten tycker jag... utan att framstå som främlingsfientlig.
Citera
2018-11-04, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Men man får inte söka asyl i vilket land som helst om Dublinförordningen ska gälla. Viss skillnad.

Har man medvetet ignorerat säkra länder på vägen, har man upphört att vara en flykting.

Du måste syns fördraget närmare. "Söka asyl i första land" gäller vara om vissa kriterier uppfylls tex tidsaspekten, har den överskridits så är de fritt att söka någon annanstans. Läs så förstår du. "The lamb laid down in brodway
Citera
2018-11-04, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Det finns inget som tyder på att Sverige har räddat livet på några flyktingar överhuvudtaget.
Någonsin.

Hade vi tvingat de danska judar som flydde till Sverige 1943 att återvända till Danmark så hade majoriteten dött i tyska koncentrationsläger.
Citera
2018-11-04, 22:21
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Hade vi tvingat de danska judar som flydde till Sverige 1943 att återvända till Danmark så hade majoriteten dött i tyska koncentrationsläger.

Exaakt.
Sedan 1943 har Sverige förmodligen inte räddat livet på en enda flykting.
Citera
2018-11-04, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vissa av er har nog redan sett Samhällsnytts film om Lekeberg ("Tryggheten som försvann") som diskuteras i denna tråd. Om inte, så bör ni se den. För i denna film ges exempel på ett beteende som delas av många flyktingar från MENA och Afrika - nästan oavsett var i Sverige de bor.

De hotar svenskar med våld och våldtäkter och skriker "hora" mm. De knuffar, spottar och kastar sten på svenskar och stjäl och förstör svenskars saker. De kräver att få saker och blir aggressiva när de nekas. Vissa sysslar även med grövre brott mot svenskar.

Om det nu är så att de flyr från död och tortyr och vi ger dem en fristad, borde de inte vara tacksamma och hövliga och ödmjuka mot svenskarna? Varför beter sig många så här?

Jag är inte ute efter att diskutera själva filmen, det görs redan i en annan tråd, utan jag tänkte att vi i denna tråd ska ha en generell diskussion om varför vissa flyktingar beter sig så här - oavsett var i Sverige de bor. Vad ligger bakom deras beteende? Varför visar de inte tacksamhet eller åtminstone beter sig civiliserat?

(Det bör betonas att detta inte gäller alla flyktingar men det finns en del av dem som beter sig så här. Vi har nog alla mött dem i något sammanhang.)

För svenska samhället är äckligt och efterblivet och svenskarna är svaga och efterblivna människor som man kan slå på och håna ostraffat.

Svensk mesighet och svaghet och leder till aggressivitet från babbarna för de ser att svensken är en mesig hen-fitta som man ostraffat kan slå och sparka på och förgripa sig sexuellt på utan att den gör något tillbaka.

Varför skulle det vara annorlunda? Ska babbarna tacka svensken för att svensken är självutplånande efterbliven idiot eller?

I den riktiga världen blir den svage och efterblivna hånad, slagen och förnedrad, och inte tackad. Det kan den efterblivne svage svensken börja vänja sig vid.
Senast redigerad av niobium 2018-11-04 kl. 22:34.
Citera
2018-11-04, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
"I'm gonna fuck you little swedish girl". Sagt i Strängnäs vid den andra våldtäkten. Arabpolarn höll fast kvinnan.

Nej, det kommer inte hit folk för att spotta svensken i ansiktet.

Det finns så mycket annat de kan göra.

Jävla dåre.

Varför inte förgripa sig sexuellt på de efterblivna svaga svenskarna om man kan? Det är som att stjäla godis från en unge med downs syndrom.
Citera
2018-11-05, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
Varför inte förgripa sig sexuellt på de efterblivna svaga svenskarna om man kan? Det är som att stjäla godis från en unge med downs syndrom.
Det var en märklig jämförelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in