Citat:
Ursprungligen postat av
koriander
Ska man tolka det som att kläderna satt på kroppen eller låg bredvid. Skulle man inte säga klädesplagg som kvinnan hade på sig om det var så. Jag tror nog mest på att de låg bredvid
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/person-hittad-dod-i-orebro-polis-och-ambulans-pa-plats/
Ovan uppgifter om klädesplagg har jag missat totalt. Detta är dock väldigt intressant om det stämmer.
I tråden finns också uppgifter från skribenten MV som säger att blodspår hittats i och direkt utanför Lenas bostad, vet inte om denna uppgift är bekräftad av utredningen.
Angående klädesplaggen så tillhör dom antingen gärningspersonen eller Lena själv vilket kan ha stor betydelse för utredningen i form av spår. Man har hela tiden endast pratat om SD som en potentiell mördare, men börjar personligen misstänka att man inom utredningen just för tillfället inte på något sätt kan innesluta SD som GM i fallet.
Utredningen har beslagtagit den misstänktes fordon, dator och mobil samt annat smått och gott ifrån hans bostad.
Man har tillgång till Lenas bostad, bil, mobil, kropp mm.
Man har antagligen dödsorsak
Man har haft tillgång till FP
Man har tillgång till samtliga spår och fynd som säkrats på FP
Man har säkert gjort husrannsakan i andra byggnader som SD har eller har haft tillgång till
Man har även tillgång till samtliga förhör och iakttagelser i utredningen
Utredningen har tillgång till allt de behöver för att kunde binda mördaren till dådet, men man har hitintills misslyckat med detta.
Varför har man inom utredningen uttalat sig i media om dessa klädesplagg? Det måste vara Lenas kläder man avser, men betyder detta att kläderna fanns på FP och inte burna av henne? Jag tolkar texten så, vad tycker ni?
Varför ligger Lenas kläder på FP?