2018-11-04, 16:36
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldTalon
1. Hur får man in superlim i ett assa-lås?
2. Är det portkod eller "blipp" för att öppna porten mot gatan?

Jag kan åka nu om jag får svar.

Fint initiativ, som kanske borde förankras hos Valentin först?
Citera
2018-11-04, 16:37
Medlem
vargenbaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Valentin får locka ut fettot med lite KFC chickens wings i trappuppgången. När väl fettot tagit sig dit, så får Valentin slå honom i skallen med något järnrör som Bugs brukar göra på Elmer Fudd.

Det är nog ingen bra idé om han inte vill åka in på kåken .
Jag tycker som sagt att han ska utpressa dem och hota med att berätta för soc att de inte betalat någon hyra till honom.
Om soc får reda på att de gjort egna kvitton dår de låtsats vara Valentin dessutom kommer de bli återbetalningsskyldiga, bli anmälda för bidragsbrott och inte få nån hjälp av soc längre. På ett tag iaf...

Alltså, så här: eftersom de går på försörjningsstöd så betalar soc hyran åt dem. Men de har ju bott gratis hos Valentin. Så då måste de ju uppenbarligen förfalskat uppgifter för att få ut pengarna till hyranav soc ändå ,som ska ha gått till just hyran och inget annat, upp till typ 8000kr i månaden om man är två. Man måste redovisa ett kvitto på detta varje månad. Det kan vara handskrivet eftersom många inte har en skrivare hemma. Därför är det även således lätt att förfalska och få ut nästan en halv månadslön extra. :/
Citera
2018-11-04, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargenbara
Jag tycker som sagt att han ska utpressa dem och hota med att berätta för soc att de inte betalat någon hyra till honom.
Om soc får reda på att de gjort egna kvitton dår de låtsats vara Valentin dessutom kommer de bli återbetalningsskyldiga, bli anmälda för bidragsbrott och inte få nån hjälp av soc längre. På ett tag iaf...

Alltså, så här: eftersom de går på försörjningsstöd så betalar soc hyran åt dem. Men de har ju bott gratis hos Valentin. Så då måste de ju uppenbarligen förfalskat uppgifter för att få ut pengarna till hyranav soc ändå ,som ska ha gått till just hyran och inget annat, upp till typ 8000kr i månaden om man är två. Man måste redovisa ett kvitto på detta varje månad. Det kan vara handskrivet eftersom många inte har en skrivare hemma. Därför är det även således lätt att förfalska och få ut nästan en halv månadslön extra. :/

Jag kanske har missat något, men är det verifierat att soc betalar avgiften eller är det en trådsanning?
Citera
2018-11-04, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Inte så säker på att bidragssystemet är lika snällt om 30 år som det är nu. Jag är helt övertygad om att åldersbluffande kommer att slå tillbaka på bluffaren förr eller senare. Nu såg jag att dom verkar leva gott på soc. Tragiskt.

Jag fattar inte hur kriminella människors behov av boende prioriteras högre än en ärlig medborgares, som äger bostaden i fråga. Han är ju lika hemlös nu som det här paret kommer bli när dom vräks? Vem fan hjälper honom? Det värsta är att skulle han göra minsta lilla lagöverträdelse för att vräka paret så skulle polismyndigheten vara där och straffa honom direkt. Det är skevt!

Vilket socialtjänstkontor gör utbetalningarna? Vet man vilket kontor som betalar kan man göra en anmäla till dom.

Bara föreningen kan agera. Den som äger bostaden är ingen annan än föreningen, där medlemmar köper en andel i föreningen genom att köpa bostad som föreningen äger.
Senast redigerad av Anonymaalko 2018-11-04 kl. 17:05.
Citera
2018-11-04, 17:52
Bannlyst
Citat:

Men hur jävla dum är man om man hyr ut lägenheten till araber med försörjningsstöd? Han får fanimej skylla sej själv.
Citera
2018-11-04, 18:23
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tidigare framgick fö. i de flesta bostadsrättsföreningarns normalstadgar att lägenhetsdörren var den enskilde bostadsrättshavarens ansvar. På senare år har många BRF formulerat om den paragrafen så att lägenhetsdörren numera är föreningens ansvar.
Vår förening uppdaterade nyligen stadgarna och där framgår nu att föreningen är ansvarig för ytbehandling av ytterdörr medan innehavaren är ansvarig för dess karmar, gångjärn, LÅS och gud vet vad. Lustigt nog framgår det inte vem som är ansvarig för själva dörren... kristallklart, nä
Senast redigerad av DreamTwister 2018-11-04 kl. 18:34.
Citera
2018-11-04, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Precis vad det är. Det är föreningens ansvar eftersom ett godkännande gick från föreningens presentant när avtalet signerades.
Varför tar inte föreningen kostnaden eller halva kostnaden när man vill byta till sökerhetsdörr i sin bostad?
Citera
2018-11-04, 19:14
Medlem
Sven2s avatar
Citat:
De kommer åka dit på urkundsförfalskning, bidragsbrott och bli återbetalningsskyldiga.
Hur sannolikhet att de får fängelse?
Citera
2018-11-04, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven2
Hur sannolikhet att de får fängelse?

Det är mer sannolikt att dom får ett kombinerat freds och ekonomi pris från Alfred Nobel själv än att dom får fängelse tyvärr.
Citera
2018-11-04, 19:32
Medlem
Sven2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ater
Det är mer sannolikt att dom får ett kombinerat freds och ekonomi pris från Alfred Nobel själv än att dom får fängelse tyvärr.
Citera
2018-11-04, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Citat:
Ursprungligen postat av GoldTalon
1. Hur får man in superlim i ett assa-lås?
2. Är det portkod eller "blipp" för att öppna porten mot gatan?

Jag kan åka nu om jag får svar.

Fint initiativ, som kanske borde förankras hos Valentin först?

Då blir han ju medskyldig. Kör själv. Snåla inte med limmet.
Citera
2018-11-04, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Varför tar inte föreningen kostnaden eller halva kostnaden när man vill byta till sökerhetsdörr i sin bostad?

Jag misstänker att föreningen vill bli av med Val så att de kan sälja den. Deras agerande har varit mycket passivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in