2018-11-04, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Häj igen på er. Kul att se att samma folk hänger kvar i tråden efter vilan. Fast nu med lite vänligare attityd.
Lovar att jag ska försöka hålla mig till den nya uppförandekoden
Det här sektspåret ger jag inte mycket för. Säkert finns det många journalister som vet vad som hände i villan.
Och att dom inte skulle granska denna sekt lite mer i sömmarna finner jag som osannolikt.
Fast journalister kanske också har en viss fabless för sekteristiska yttringar i samhället?
Och om dom nu var så hängivna scientologer så varför testamenterade dom inte sina tillgångar till dom?
Hör du kukansikte, kom inte och spela besserwisser. Om journalisterna vet vad som hände i huset, varför skriver dom inte om det då? Varför skulle dom testamentera sina pengar till sc? Det vore ju ett direkt utpekande att dom skulle vara inblandade, det är det sista dom skulle önska för några hundra tusen.
Citera
2018-11-04, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hör du kukansikte, kom inte och spela besserwisser. Om journalisterna vet vad som hände i huset, varför skriver dom inte om det då? Varför skulle dom testamentera sina pengar till sc? Det vore ju ett direkt utpekande att dom skulle vara inblandade, det är det sista dom skulle önska för några hundra tusen.

Hej .
Jadu jag vet inte. Kanske för att det var en familjär depression som fick föräldrarna att gå över gränsen.
Journalister har väl, åtminstone utgivarna, en kodex om att inte skriva om självmord.
Fast dom har ju skrivit mer sista tiden. Men kanske dom inte skriver om det här för att trigga andra med dödssjuka barn att gå över gränsen..
Tror du inte att dom sket i ifall sc blev utpekade när dom ändå tagit beslutet. Som hängivna scientologer så vill dom väl helst att sekten får del av deras tillgångar och leva vidare. Fast vem vet, kanske bröder och systrar eller vilka det nu var som fick oturen att få tillgångarna testamenterade till sig också är hängivna scientologer.
Gå och lägg dig, lillbrorsan.
Citera
2018-11-04, 18:19
Avslutad
Förresten är det inte min uppgift att debattera om varför inte sc fick del av deras tillgångar.
Förklara det istället ni som tror på sektspåret.
Att dom inte ville utpeka sekten håller inte.
Citera
2018-11-04, 18:50
Medlem
Citat:
Förresten är det inte min uppgift att debattera om varför inte sc fick del av deras tillgångar.

Vad är din uppgift då? Sitta och vara dryg?
Vem vet, dom kanske redan har gett dom så mycket pengar när dom levde så dom faktiskt tyckte deras släkt skulle få lite?
Citera
2018-11-04, 19:01
Medlem
Citat:
Det är klart att det håller, det vore katastrof om det visade sig att det fanns en koppling. Det skulle påverka människors inställning för lång tid framåt och helbrägdagörarna som predikar på gator och torg skulle få besvara ständiga frågor. Det finns även en risk för att myndigheter skulle granska om det har förekommit kvacksalveri och olaglig medicinsk verksamhet.

Allt detta skulle kosta långt mer än den kvarlåtenskap som föräldrarna skulle ha kunnat donera.

Jag har fortfarande inte fått några svar med substans på hur det kom sig att en momsexpert och en skatteexpert hade alla sina tillgångar på vanliga bankkonton i stället för investeringar som hade kunnat generera avkastning. Förberedde man skilsmässa eller kollektivt självmord och omvandlade sina tillgångar till kontanter? Inklusive sina bilar som man sålde och ersatte med leasingbilar.
Citera
2018-11-04, 19:04
Medlem
Jag tror inte på sc spåren. Men är det orsaken så tror jag att man från officiellt håll kommer att informera kring det. Därför att man vill advara och därför att det skapa förståelse. Men en sak håller jag med om: sc teorin är den enda som hittills kan förklara för mig att man småpratande och kaffedrickande undertecknar ett testamente medan man planera att döda sin familj - om det var så och förutsatt att man vet om det (alltså att det handler om 2 gm)
Citera
2018-11-04, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Vad är din uppgift då? Sitta och vara dryg?
Vem vet, dom kanske redan har gett dom så mycket pengar när dom levde så dom faktiskt tyckte deras släkt skulle få lite?

Nejdå. Inte min mening att va dryg. Söker precis som ni sanningen utan sensationella tankar på det.
Men få se nu, förra månaden gav jag sekten 12000. Hur mycket gav du? Jasså du, 7000. Då vinner jag. Alltså gör vi som jag säger. Kanske våra släktingar skulle få lite av vår rikedom på några hundratusen. Jajamen, då är vi överens.
Citera
2018-11-04, 19:17
Avslutad
Citat:
Det är klart att det håller, det vore katastrof om det visade sig att det fanns en koppling. Det skulle påverka människors inställning för lång tid framåt och helbrägdagörarna som predikar på gator och torg skulle få besvara ständiga frågor. Det finns även en risk för att myndigheter skulle granska om det har förekommit kvacksalveri och olaglig medicinsk verksamhet.

Allt detta skulle kosta långt mer än den kvarlåtenskap som föräldrarna skulle ha kunnat donera.

Jag har fortfarande inte fått några svar med substans på hur det kom sig att en momsexpert och en skatteexpert hade alla sina tillgångar på vanliga bankkonton i stället för investeringar som hade kunnat generera avkastning. Förberedde man skilsmässa eller kollektivt självmord och omvandlade sina tillgångar till kontanter? Inklusive sina bilar som man sålde och ersatte med leasingbilar.

Vet inte om du förstått det men en katastrof är ju just det som drabbade den här familjen. Tror du på allvar att dom tänkte på människors koppling en lång tid framöver?
Dina teorier om bankkonton lämnar jag därhän. Du vet säkert lika mycket om dom som jag. Alltså nada.
Citera
2018-11-04, 19:22
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Man kan ju tycka att detta par med all sin kunskap borde ha placerat pengarna för en god tillväxt.
Nu spekulerar jag bara men skilsmässa tror jag inte däremot kan det hänga ihop med det kollektiva självmord som de visste skulle komma. Att till arvingar dela upp konton eller fonder spelar ingen större roll. Däremot kan jag tänka mig att om de placerat sina tillgångar i utlandet att det kanske kan krångla till det för arvingarna genom onödiga skatter, avgifter både i Sverige och i det land investeringarna finns samt krångel att få hem rena pengar
Citera
2018-11-04, 19:31
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Vet inte om du förstått det men en katastrof är ju just det som drabbade den här familjen. Tror du på allvar att dom tänkte på människors koppling en lång tid framöver?
Dina teorier om bankkonton lämnar jag därhän. Du vet säkert lika mycket om dom som jag. Alltså nada.

Ja händelsen var en katastrof men paret var tillräckligt iskalla att gemensamt upprätta ett testamente nästan en vecka innan. O och A ses den 5/1 ute på stan.
Detta är för mig obegripligt att de kunnat hålla masken framför barnen och grannarna när det visste om att de snart skulle vara döda allihop
Citera
2018-11-04, 19:45
Medlem
Citat:
Jag vet ganska mycket om deras bankkonton. Det är för att jag har läst bouppteckningen som finns länkad i tråden. Där står på kronan och öret hur mycket pengar som fanns på respektive bankkonto, det står till och med vem som förfogade över respektive konto. Det var faktiskt inte så svårt att läsa. Prova så vet även du. Jag tror även på allvar att de tänkte tillräckligt långt för att skriva ett gemensamt testamente där de lämnade sina kvarlåtenskaper till sina syskon mitt i den ”katastrof” som uppenbarligen utspelade sig under en längre tid.

Det är lite löjligt att påstå att de inte kan ha varit påverkade av en sekt för att de inte lämnade sina ägodelar dit, den teorin lämnar jag därhän eftersom den betyder nada.
Citera
2018-11-04, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ja händelsen var en katastrof men paret var tillräckligt iskalla att gemensamt upprätta ett testamente nästan en vecka innan. O och A ses den 5/1 ute på stan.
Detta är för mig obegripligt att de kunnat hålla masken framför barnen och grannarna när det visste om att de snart skulle vara döda allihop

Fortfarande finns det en liten, liten osäkerhet angående det där med gemensamt testamente, tycker jag. Vi har ännu inte fått något svar på frågan om varför inte H´s "sist sedd-datum" är den 3 januari. Var hon med hos de två vännerna som skulle bevittna namnteckningarna, eller var hon inte med? En gärningsman eller två? Gemensamt beslut eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in