2018-11-04, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Givetvis har inte postaren några sådana belägg eftersom de inte finns. Men du kanske är ironisk?
Agnes fick hemundervisning fyra dagar i veckan och Moa tre dagar i veckan. Skolan gjorde sitt yttersta för att tillmötesgå föräldrarnas önskningar, liksom döttrarnas rättmätiga, lagstadgade undervisning. Det kan inte ha rört sig om något annat än att dessa lärare ägnade flera timmar varje dag de var där, för att fullfölja sitt uppdrag att ge dem bästa tänkbara undervisning utifrån rådande förhållande. En undervisning som döttrarna dessutom tog till sig på ett föredömligt sätt, då de var nyfikna på lärandet och presterade bra enligt vad som framkommit. Alltså långt ifrån vad man kan förvänta sig, om de var allvarligt sjuka och nästintill döende som vissa har försökt framhålla.
Här ligger betydligt mer än en hund begraven, om du frågar mig!

Håller helt med dig gällande att fler än en hund är begraven här.
Makabert.
Citera
2018-11-04, 02:44
Medlem
Citat:
Givetvis har inte postaren några sådana belägg eftersom de inte finns. Men du kanske är ironisk?
Agnes fick hemundervisning fyra dagar i veckan och Moa tre dagar i veckan. Skolan gjorde sitt yttersta för att tillmötesgå föräldrarnas önskningar, liksom döttrarnas rättmätiga, lagstadgade undervisning. Det kan inte ha rört sig om något annat än att dessa lärare ägnade flera timmar varje dag de var där, för att fullfölja sitt uppdrag att ge dem bästa tänkbara undervisning utifrån rådande förhållande. En undervisning som döttrarna dessutom tog till sig på ett föredömligt sätt, då de var nyfikna på lärandet och presterade bra enligt vad som framkommit. Alltså långt ifrån vad man kan förvänta sig, om de var allvarligt sjuka och nästintill döende som vissa har försökt framhålla.

Det är inte enbart en rättighet för barnen. Det är faktiskt så att vi i Sverige har obligatorisk Skolplikt. Kommunerna är ålagda att tillgodo se att det också verkställs, en skyldighet.

Resten vad du fabulerar om är dina egna grundlösa fantasier.
Citera
2018-11-04, 04:45
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Med risk för att upprepa mig ang sc så postar jag de inlägg som BurlovsRicky gjort ang. sc
Inläggen blir snällare och snällare. Dock är informationen att Sc följer denna tråd ganska intressant

Jag lägger inläggen i spoiler så kan de som är intresserade läsa

Tack för dessa citat av postaren ”BurkövsRicky”.
Sökt runt lite, det verkar som informationen kommer från en familjemedlem till en mycket aktiv /högt uppsatt 65-årig SC-medlem i Eslöv som har många facebookvänner inom SCs huvudkvarter i USA och ytterligare hundratals andra SC medlemmar världen över. Hans hustru jobbar på Narcon.

Varför skulle postaren ”BurlövsRicky” ljuga om Henkows samröre med SC?
Hans/Hennes första inlägg kom 19-timmar efter att familjen hittats döda.

Ju mer man fördjupar sig i detta, desto mer framstår SC kontakter som den där extra ingrediensen som slutligen hjärntvättade och förvred huvudet på två olyckliga föräldrar med diffust sjuka/kroniskt trötta skolgångsoförmögna barn.
Som kanske fick dem att tro att barnen hade drabbats av något mycket klandervärt. När de såg att inte heller alternativmedicinska behandlingsmetoder botade flickorna - om de nu verkligen var sjuka bägge två - gav föräldrarna kanske upp?

En sund normal förälder med sjuka barn hade aldrig gett upp - men en hjärntvättad med förvriden världsbild kanske? Till och med två föräldrar som indoktrinerats på samma sätt?

Att SC har beskyllts för att hjärntvätta medlemmar är välkänt. I Grekland är SC-sekten förbjuden. I Tyskland fick SC-medlemmar inte inneha statliga positioner 1998, då de ansågs indoktrinera och påverka medborgare.
Såvitt jag har förstått det tror SC på reinkarnation. En sjuk individ som dör och skött sig enligt SC, kommer att återfödas i en frisk kropp.

I bouppteckningarna efter OH och HB slår man fast att alla fyra personer dog samma datum - men inte vilket datum. Att det var planerat den 3/1 framgår av testamentet. Liksom att OH och Agnes var vid liv 5/1.
De har således under minst ett par dygn förberett själva morden och självmorden. Det har absolut inte sket i affekt.

Händelsen i Bjärred liknar egentligen mycket andra mass-självmord där sektmedlemmar alla återfinns döda, ibland med packning för nästa liv. Även där har föräldrar ibland dödat sina barn först.

Dalaröpappan dödade barnen av hämd, Mamman i Gtbg dödade sina tre barn av sociala/ekonomiska/skammotiv, spårvagnsförare dödade frun och barnen pga egen psykisk sjukdom, pappan i Danmark dödare sina fem familjemedlemmar troligen på grund personlighetsförändring och psykos av en hjärnskada efter en trafikolycka.
Man utplånar inte sin familj utan en orsak. Inte ens barns sjukdom - hur svårt sjuka de än är - räcker som enskild orsak.

Alltmer framstår idag morden och självmorden i Bjärred orsakade av sektinfluerad hjärntvätt.
För det talar bland annat ”locket-på”, omgivningens tystnad = egna SC-kontakter?
Familjens isolering. Uppgifter att Moa hade nämnt att de inte trodde på Jesus utan på något annat.
Misstron mot psykiatrin.
Och säkert ännu fler indicier som jag inte kommer på.
Senast redigerad av Solglittret 2018-11-04 kl. 04:50.
Citera
2018-11-04, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Sökt runt lite, det verkar som informationen kommer från en familjemedlem till en mycket aktiv /högt uppsatt 65-årig SC-medlem i Eslöv som har många facebookvänner inom SCs huvudkvarter i USA och ytterligare hundratals andra SC medlemmar världen över. Hans hustru jobbar på Narcon.

Ju mer man fördjupar sig i detta, desto mer framstår SC kontakter som den där extra ingrediensen som slutligen hjärntvättade och förvred huvudet på två olyckliga föräldrar med diffust sjuka/kroniskt trötta skolgångsoförmögna barn.
Som kanske fick dem att tro att barnen hade drabbats av något mycket klandervärt. När de såg att inte heller alternativmedicinska behandlingsmetoder botade flickorna - om de nu verkligen var sjuka bägge två - gav föräldrarna kanske upp?

En sund normal förälder med sjuka barn hade aldrig gett upp - men en hjärntvättad med förvriden världsbild kanske? Till och med två föräldrar som indoktrinerats på samma sätt?

Att SC har beskyllts för att hjärntvätta medlemmar är välkänt. I Grekland är SC-sekten förbjuden. I Tyskland fick SC-medlemmar inte inneha statliga positioner 1998, då de ansågs indoktrinera och påverka medborgare.
Såvitt jag har förstått det tror SC på reinkarnation. En sjuk individ som dör och skött sig enligt SC, kommer att återfödas i en frisk kropp.

I bouppteckningarna efter OH och HB slår man fast att alla fyra personer dog samma datum - men inte vilket datum. Att det var planerat den 3/1 framgår av testamentet. Liksom att OH och Agnes var vid liv 5/1.
De har således under minst ett par dygn förberett själva morden och självmorden. Det har absolut inte sket i affekt.

Händelsen i Bjärred liknar egentligen mycket andra mass-självmord där sektmedlemmar alla återfinns döda, ibland med packning för nästa liv. Även där har föräldrar ibland dödat sina barn först.

Dalaröpappan dödade barnen av hämd, Mamman i Gtbg dödade sina tre barn av sociala/ekonomiska/skammotiv, spårvagnsförare dödade frun och barnen pga egen psykisk sjukdom, pappan i Danmark dödare sina fem familjemedlemmar troligen på grund personlighetsförändring och psykos av en hjärnskada efter en trafikolycka.
Man utplånar inte sin familj utan en orsak. Inte ens barns sjukdom - hur svårt sjuka de än är - räcker som enskild orsak.

Alltmer framstår idag morden och självmorden i Bjärred orsakade av sektinfluerad hjärntvätt.
För det talar bland annat ”locket-på”, omgivningens tystnad = egna SC-kontakter?
Familjens isolering. Uppgifter att Moa hade nämnt att de inte trodde på Jesus utan på något annat.
Misstron mot psykiatrin.

Så möttes då våra tankar till slut. Jag har också landat i tanken att det är verklighetsförvirring orsakad av religiösa grubblerier som ligger bakom tragedin. Det är dom mekanismerna som har orsakat kollektiva självmord tidigare. Att vara övertygad om själavandring och pånyttfödelse sänker naturligtvis tröskeln för att ta sitt liv. Att man även tar med sina barn har hänt tidigare. Detta är en möjlighet som bör undersökas grundligt, antingen för att fastslå den eller för att förkasta den. Om det finns en koppling till någon sekt så bör detta alltid beaktas som en riskfaktor för föräldrar i kris.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Domedagssekt
Citera
2018-11-04, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Barnen hade särskild skolundervisning i hemmet. Det betyder att dom hade rätt till exakt samma antal t
lektionstimmar som alla andra skolbarn. Det är specificerat i skollag, läroplan och den enskilda kommunens timplan hur många timmar av varje ämne eleverna har rätt till. Alla barn som går i grundskolan i Sverige ska ha i stora drag samma antal lektionstimmar. Dessa barn hade anpassning och fick inte riktigt alla ämnen, idrott var till exempel borttaget så någon lektionstid saknades. Har du något belägg för att påstå att lärarna bara kom ”några timmar då och då”?
´
Du har alldeles rätt i din frågeställning: nej, jag har inget belägg för att skolundervisningen ägde rum "några timmar då och då." Kanske var det någonting jag utgick ifrån med tanke på att barnen ska ha varit så svårt sjuka. Det verkar litet osannolikt att de skulle ha orkat med så omfattande undervisning, och om de verkligen hade tillräckligt med krafter för att orka så borde de kanske istället ha varit i skolan. Men jag vet så klart inte.
Citera
2018-11-04, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Misstron mot psykiatrin.

Det verkar faktiskt troligt att det skulle kunna handla om påverkan av sekt . Jag har egentligen ingen kunskap om hur vilka uttryck sektpåverkan kan ta sig, men det verkar finnas all anledning att vara vaksam på hur barn i "sektfamiljer" kan ha det.

För egen del tänker mig att det måste röra sig om
1.antingen sektpåverkan,
2.eller psykisk ohälsa hos en av eller hos båda föräldrarna
2.eller så "bara" förvirring i fråga om synen på psykisk sjukdom.

Det sistnämnda alternativet (synen på psykisk ohälsa) började jag fundera över när jag såg att O's syster var med i en Facebook grupp som kallas "Alternativ vård för psykisk ohälsa."

Man ska väl inte dra några slutsatser om personers preferenser utifrån vad deras syskon tycker och tänker, men det slog mig att det möjligen kunde vara så att det fanns en negativ inställning till exempelvis psykofarmaka i släkten.

Obehandlad psykisk ohälsa kan ju bli väldigt plågsam och medföra att livet känns outhärdligt - obehandlad depression, till exempel.

Sen kanske det även skulle kunna vara en kombination av psykisk ohälsa och (religiösa) grubblerier - med eller utan sektpåverkan?
Citera
2018-11-04, 09:47
Medlem
Citat:

Ja, visst är det svårt att få ihop tankegångarna! Å ena sidan är barnen för sjuka för att vistats i skolan ens på deltid. Å andra sidan klarar de av omfattande hemundervisning med goda resultat.
Citera
2018-11-04, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Ja, visst är det svårt att få ihop tankegångarna! Å ena sidan är barnen för sjuka för att vistats i skolan ens på deltid. Å andra sidan klarar de av omfattande hemundervisning med goda resultat.
Man behöver inte vara obegåvad för att man är sjuk. Stephen Hawkin till exempel hade säkert anpassad undervisning med befrielse från idrott. Det gäller att försöka hålla flera saker i huvudet samtidigt och inte dra felaktiga slutsatser baserat på fördomar.
Senast redigerad av N.Armstark 2018-11-04 kl. 12:48.
Citera
2018-11-04, 12:52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Man behöver inte vara obegåvad för att man är sjuk. Stephen Hawkin till exempel hade säkert anpassad undervisning med befrielse från idrott. Det gäller att försöka hålla flera saker i huvudet samtidigt och inte dra felaktiga slutsatser baserat på fördomar.

Är det så att de utreddes för ME så är det väl iofs rimligt att man tog bort idrottsämnen för att se hur de "svarar" på det om man nu antar att fysisk aktivitet ger försämring. Med andra sjukdomar med exempelvis inflammatorisk symptom är det väl lite annorlunda. På inflammatoriskt stadie avråds väl ofta fysisk ansträngning men om det utvecklas till autoimmun, som reumatism så kan ju fysisk aktivitet hjälpa i någon grad.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-11-04 kl. 12:57.
Citera
2018-11-04, 13:01
Medlem
Citat:
Man behöver inte vara obegåvad för att man är sjuk. Stephen Hawkins till exempel hade säkert anpassad undervisning med befrielse från idrott. Det gäller att försöka hålla flera saker i huvudet samtidigt och inte dra felaktiga slutsatser baserat på fördomar.

Nej, så klart inte obegåvad utan jag tänkte mer på trötthet, matthet, orkeslöshet. Ok, vi kan ju tänka oss att barnen var trötta och kanske ljudkänsliga, och att de därför inte orkade vistas i skolan. Det kanske gick bättre att sköta skolarbetet med bara en lärare och i en tyst hemmiljö.

Jag tänker bara att för att över huvud taget få hemunderviisng beviljad, och för att föräldrar ska tycka att det är motiverat att låta barnen undervisas i hemmet och därmed gå miste om så mycket social samvaro, så bör det ha varit väldigt påtagliga symptom och svårigheter. Men nu var det tydligen så att tjejerna orkade med sina studier i hemmiljö.
Citera
2018-11-04, 15:11
Avslutad
Häj igen på er. Kul att se att samma folk hänger kvar i tråden efter vilan. Fast nu med lite vänligare attityd.
Lovar att jag ska försöka hålla mig till den nya uppförandekoden
Det här sektspåret ger jag inte mycket för. Säkert finns det många journalister som vet vad som hände i villan.
Och att dom inte skulle granska denna sekt lite mer i sömmarna finner jag som osannolikt.
Fast journalister kanske också har en viss fabless för sekteristiska yttringar i samhället?
Och om dom nu var så hängivna scientologer så varför testamenterade dom inte sina tillgångar till dom?
Citera
2018-11-04, 15:55
Avslutad
Åsså har vi det här med incestpedofili. Ett ord som inte ens finns, men som vi alla vet vad det betyder.
Skulle både O och H utsatt sina barn för det? Polisen gick ju ut och uttalade sig om att det här var ett gemensamt beslut.
Men nej nej. Dom skyddar kanske sin vapenbroder. Klart att polisen bedriver incestpedofili också.
Och en mor skyddar alltid sina barn med liv och lem. Så även 99,9% av svenska män. Så varför tog hon inte ungarna med sig och flyttade är en fråga jag ställer till de som tror att O bedrev incest mot barnen
Nån gång måste man ju sluta upp med att söka sensationella fakta med diverse sensationella teorier.
Mvh./P944
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in