Citat:
Ursprungligen postat av
57Emma
Med risk för att upprepa mig ang sc så postar jag de inlägg som BurlovsRicky gjort ang. sc
Inläggen blir snällare och snällare. Dock är informationen att Sc följer denna tråd ganska intressant
Jag lägger inläggen i spoiler så kan de som är intresserade läsa
Tack för dessa citat av postaren ”BurkövsRicky”.
Sökt runt lite, det verkar som informationen kommer från en familjemedlem till en mycket aktiv /högt uppsatt 65-årig SC-medlem i Eslöv som har många facebookvänner inom SCs huvudkvarter i USA och ytterligare hundratals andra SC medlemmar världen över. Hans hustru jobbar på Narcon.
Varför skulle postaren ”BurlövsRicky” ljuga om Henkows samröre med SC?
Hans/Hennes första inlägg kom 19-timmar efter att familjen hittats döda.
Ju mer man fördjupar sig i detta, desto mer framstår SC kontakter som den där extra ingrediensen som slutligen hjärntvättade och förvred huvudet på två olyckliga föräldrar med diffust sjuka/kroniskt trötta skolgångsoförmögna barn.
Som kanske fick dem att tro att barnen hade drabbats av något mycket klandervärt. När de såg att inte heller alternativmedicinska behandlingsmetoder botade flickorna - om de nu verkligen var sjuka bägge två - gav föräldrarna kanske upp?
En sund normal förälder med sjuka barn hade aldrig gett upp - men en hjärntvättad med förvriden världsbild kanske? Till och med två föräldrar som indoktrinerats på samma sätt?
Att SC har beskyllts för att hjärntvätta medlemmar är välkänt. I Grekland är SC-sekten förbjuden. I Tyskland fick SC-medlemmar inte inneha statliga positioner 1998, då de ansågs indoktrinera och påverka medborgare.
Såvitt jag har förstått det tror SC på reinkarnation. En sjuk individ som dör och skött sig enligt SC, kommer att återfödas i en frisk kropp.
I bouppteckningarna efter OH och HB slår man fast att alla fyra personer dog samma datum - men inte vilket datum. Att det var planerat den 3/1 framgår av testamentet. Liksom att OH och Agnes var vid liv 5/1.
De har således under minst ett par dygn förberett själva morden och självmorden. Det har absolut inte sket i affekt.
Händelsen i Bjärred liknar egentligen mycket andra mass-självmord där sektmedlemmar alla återfinns döda, ibland med packning för nästa liv. Även där har föräldrar ibland dödat sina barn först.
Dalaröpappan dödade barnen av hämd, Mamman i Gtbg dödade sina tre barn av sociala/ekonomiska/skammotiv, spårvagnsförare dödade frun och barnen pga egen psykisk sjukdom, pappan i Danmark dödare sina fem familjemedlemmar troligen på grund personlighetsförändring och psykos av en hjärnskada efter en trafikolycka.
Man utplånar inte sin familj utan en orsak. Inte ens barns sjukdom - hur svårt sjuka de än är - räcker som enskild orsak.
Alltmer framstår idag morden och självmorden i Bjärred orsakade av sektinfluerad hjärntvätt.
För det talar bland annat ”locket-på”, omgivningens tystnad = egna SC-kontakter?
Familjens isolering. Uppgifter att Moa hade nämnt att de inte trodde på Jesus utan på något annat.
Misstron mot psykiatrin.
Och säkert ännu fler indicier som jag inte kommer på.