2018-11-04, 15:51
Medlem
Buffymyloves avatar
[quote=DoraF|65731249]Ja, det är klart att det gör ont att känna att man inte duger som man. Det är uppenbart när man ser alla dessa arga användare här i forumet som spyr invektiv omkring sig. Språkbruk säger mer än vad man tror.
Citera
2018-11-04, 15:52
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Klart att inte 90% går helt utan sex. Men ni kan inte förneka att det är svårt att få tillfälligt sex för män och att mediankvinnan troligtvis har mer sex än medianmannen. Hur stor denna diskrepans är, det kan vi diskutera. Men många män kan inte fixa ligg på löpande band men det kan faktiskt alla kvinnor mer eller mindre.
Ja, det är förmodligen lättare för kvinnor i genomsnitt att få tillfälligt sex än vad det är för motsvarande man.
Av detta kan man inte dra slutsatsen att kvinnor ligger mer än män, så som du gör. Sorry.
Citera
2018-11-04, 16:09
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ja, det är förmodligen lättare för kvinnor i genomsnitt att få tillfälligt sex än vad det är för motsvarande man.
Av detta kan man inte dra slutsatsen att kvinnor ligger mer än män, så som du gör. Sorry.

Med dessa beviskrav blir det mesta som sägs i denna forumdel rätt meningslöst, inte sant? Vi spekulerar ju hejvilt.

Mycket pekar på att mediankvinnan ligger mer.
Citera
2018-11-04, 16:19
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Med dessa beviskrav blir det mesta som sägs i denna forumdel rätt meningslöst, inte sant? Vi spekulerar ju hejvilt.

Mycket pekar på att mediankvinnan ligger mer.
Sorry, men det sista vet du ingenting om. Du vill att det ska vara så.

Unga har i dag mindre sex än tidigare generationer. Det gäller inte bara Sverige.
Så orsaken till att yngre män tycker att det är svårt att få sex är förmodligen att populationen har mindre sex än tidigare. Allt pekar på att det är så.
Citera
2018-11-04, 16:33
Medlem
snabelts avatar
MGTOW består mestadels av äldre män som har barn och varit gifta. Dom har i första hand fått erfara hur orättvist systemet är mot män i dagens samhälle.

Att kvinnor och svaga män väljer att trakassera dessa män förvånar mig inte ett dugg. Törstiga idioter som gör vad som helst för att få tillgång till ett hål är ingen förvåning och kvinnor beter sig som dom alltid har gjort.
Citera
2018-11-04, 16:50
Medlem
Kan någon vänligen förklara vad dom har emot MGTOW?

Har sett ett par videor, och det jag kan uttyda att det är en grupp män med dåliga erfarenheter med kvinnor och vill inte ha något med dom att göra, och motståndarna kallar dom för diverse namn.

Är det inte lika bra att låta dom vara, och ägna er åt annat, då ingen av er, vill bevisligen, ha med den andra att göra.
Citera
2018-11-04, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ditt påstående om att 90% av männen inte har sex vilket är direkt felaktigt. kommer man med vilda påstående åligger det dig att styrka dessa med trovärdia källor- annars tappar du all som helst trovärdighet själv också (och protip; Du gräver din egen grav med hora hit och dit, du framstår som en debil tourettes-angripen tok)
90 procent av männen på dejtingsidorna ja. Inte 90 procent av männen generellt, ditt rövhål. Är det kul att avsiktligt feltolka inlägg? Hoppas du hamnar i graven.
Citera
2018-11-04, 16:53
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Mig veterligen förs det ingen sådan statistik, så diskussionen blir jävligt knepig i och med att folk utgår från sin egen vardag (anekdotisk bevisföring) eller så hänvisar de till den klassiska OKcupid-undersökningen. Vilket knappast kan ses som en vetenskaplig källa.

Om jag nu ska försöka vara realistisk tror jag kvinnor generellt har det lättare att hitta både partner och lösa sexuella förbindelser. Att det dock skulle röra sig om någon slags 80-20 regel är osannolikt.

Som svar på den eviga fråga om kvinnor har mer sex än män skulle jag säga - Ja, den genomsnittliga kvinnan har både mer sex och fler partners än den genomsnittlige mannen. Däremot tror jag inte det rör sig om någon astronomisk diskrepans, den är nog rätt så marginell egentligen.
Visst och det har jag inte sagt något. Men du måste hålla med om att det är vansinningt att påstå att bara 10 procent av männen har sex. Jag kan också påstå att spagettimonstret existerar eftersom min tokiga gammelfaster såg honom i skafferiet en gång 1930.

Sen som DoraF säger så har vi mindre sex än förut. Vad det nu beror på kan man ju spekulera i men min gissning är att nätet har något med det att göra, människan är mer bekväm och utåtriktad pga det.
Citera
2018-11-04, 17:23
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
På samma tema var det väl Tinder som nyligen hade gjort en undersökning på hur kvinnor värderade mäns utseende. 85% av männen ansågs av kvinnorna vara "mindre snygg än medelmannen". Med ett så stort utbud som Tinder ändå har är ett sådant resultat statistiskt omöjligt, om kvinnor har en linjär "snygghetsskala". Den enda rimliga slutsatsen är att kvinnor dömer män enligt en utseendeskala där 85% av männen är för fulare än medelmannen....

----------

En väldigt kort lektion i statistik:
per definition så skall 50% av männen (och kvinnorna också, för den delen) vara snyggare eller fulare än medelmannen. Men detta håller bara om du tittar på tillräckligt många män, om gruppen du studerar är liten nog kommer slumpen att kunna inverka så att fördelningen ful<-->snygg blir skev. Men så skev som 85%<-->15% skall den inte kunna bli om man har en linjär skala man dömer efter.
Men bedöms verkligen utseendet objektivt på Tinder, och inte enligt en slags kravnorm man sätter för sig själv, som kanske inte ens motsvarar deras eget utseende eller chans att få en sådan man?

Om de varit tvungna att bedöma objektivt med givna referensramar, eller t ex "skulle du bedömt den här mannens utseende annorlunda om det var din son, bror eller vän?"
Citera
2018-11-04, 17:28
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Men bedöms verkligen utseendet objektivt på Tinder, och inte enligt en slags kravnorm man sätter för sig själv, som kanske inte ens motsvarar deras eget utseende eller chans att få en sådan man?

Om de varit tvungna att bedöma objektivt med givna referensramar, eller t ex "skulle du bedömt den här mannens utseende annorlunda om det var din son, bror eller vän?"

Det är intressanta är hur bedömningen ser ut när det gäller tillfälligt sex. Tjejerna kan sätta högre krav eftersom män är benägna att gå ner i utseende på sexpartners.
Citera
2018-11-04, 17:30
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
Självklart. Det tvivlar jag inte en sekund på och det är därför jag inte unnar män som är i relationer. Finns liksom inget att vara i

Kan det inte vara så enkelt att många på dejtingsidor vill ha en annan slags sex än de som lever i relationer?

Man söker kickar, inte trygghet. Därför avstår många från relationer. Detta gäller båda kön.

Det finns ju lika många anledningar som människor att vara på en dejtingsajt. Har märkt att vissa kvinnor vill bli uppvaktade, säkert av flera män, men kanske också bara av en specifikt, utan att vilja ha mer än så (utan att ens ses eller ha sex).

Andra vill ha sexuella träffar, ytterligare andra vill träffa en framtida partner.
Citera
2018-11-04, 17:31
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Det är intressanta är hur bedömningen ser ut när det gäller tillfälligt sex. Tjejerna kan sätta högre krav eftersom män är benägna att gå ner i utseende på sexpartners.

Definitivt. Därav att kvinnor får betydligt fler kontakter än män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in