Citat:
Ursprungligen postat av
kejsarinnakanel
Nej har inte plus, tyvärr men jag reagerade på ordet VILL! Få vill prata.
Ger en känsla av att man tror att fler vet något men inte vill.
För att det finns hot?
För att de har lojaliteter?
Vi har ju sett exempel på båda delarna här inne.
Ja, nog är många rädda för att prata, men om ett par veckor ska tydligen polisen kunna göra uttalanden och det kanske i samband med en häktning tredje gången gillt? Jag skulle inte bli förvånad om flera personer häktas - kanske för att få dem att prata eller för medhjälp.
LW:s GM hade tid att ångra sig, men hen fortsatte och mördade henne fullt medvetet. Kanske de var flera?
MGM visar inga tecken på ånger. Jag får en känsla av att han är en person som njuter av en fruktansvärt sjuk lek där han driver med utredarna, andra geocachare, kanske familj/släkt och vänner. Jag tror han främst leker med dem som uppvisar tvivel på hans egen uttalade oskuld.
Människor blir bekymrade och kanske de upplever dolda hot på mer eller mindre olika sätt. Vem/vilka vågar berätta då? Inte många och detta vet MGM, men säker kan han inte bli/vara. En dag tar någon modet och berättar vad hen vet.
MGM:s närboende fru och hans nära vän med amerikanskt ursprung hamnar med automatik på listan för medmisstänkta. Frugan mest för att hon följer med på resor, låter karln visa upp barnen på bild och för att skilsmässan tydligen inte blivit av. Antingen står de vid hans sida och tycker han gjorde rätt eller så är de medhjälpare. Kan också vara så att de inte vågar ifrågasätta något. Om MGM är skyldig så kan de även vara rädda för honom eller så tror de verkligen på att det inte är han som är GM.
MGM:s barn bör skyddas, men det verkar den misstänkte tycka är egalt. En oskyldigt misstänkt normal pappa hade sannolikt inte lagt ut på bilder på sina barn. Jag är rädd för att MGM är galen och att ingen bör träffa honom ensam.
Förstår att ingen vill prata om man tänker att det jag sett, hört och vet inte ensamt är ett bevis. Det kan ju faktiskt vara en pusselbit som passar i mordpusslet. Såå, snälla! Berätta det ni vet. Lenas mördare ska/får inte gå fri. Hennes efterlevande måste få svar och skyldige/a ska till fängelse eller sluten psykvård.