2018-11-04, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
En MC-klubb som blivit attackerad av ett blattegäng vid en fest hos MC-klubben?
Så kan det mycket väl vara
Citera
2018-11-04, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
En av bilderna ser ut som ett hus i nerfarten på Benarebyvägen, vänster sida om man kör mot centrum. Ett slitet hus enligt google street view. Har varit olika verksamheter där, djursjukhus nån gång (?).

Ja det verkar stämma, den nämnda MC-klubben har nån slags adress där.

Citat:
Ursprungligen postat av FB-Kissen
Google Streetview har gamla bilder.
Men det är vid Sats vid Hönekulla som vissa av bilderna har tagits.
Denna bilden lades upp i en lokal fb-grupp för ca 8 timmar sedan.
https://i.imgur.com/iZAp3C3.jpg

Jag kollade huset jag nämnde, på Furuhällsvägen 1. Det kan inte vara huset på ABs bild, huset har byggnadsställningar just nu. Fick också veta att det inte varit djursjukhus, däremot var det Mölnlyckes gamla Folkets Hus en gång i tiden.

Men lite konstigt är det att:

Beer Brothers MC dyker upp på en internetsökning, i detta hus.

Inga avspärrningar fanns runt huset för några timmar sedan. Däremot står det en bil med splittrade rutor på p-platsen utanför, med varningsblinkers på. Mattor och skit utrivna på asfalten runtikring.

Edit: nej jag vågade inte köra ända fram och gå ur o kika
Senast redigerad av Kickan 2018-11-04 kl. 11:13.
Citera
2018-11-04, 11:15
Medlem
labambass avatar
Industriområdet i fråga: https://www.google.se/maps/@57.6560412,12.1116159,211m/data=!3m1!1e3
Citera
2018-11-04, 11:19
Medlem
DyslexiKungens avatar
Personer med koppling till klubben Beer Brother MC och Hells Angels hör enligt uppgift till de skottskadade, de drabbade samman tydligen...
Citera
2018-11-04, 11:24
Medlem
allegragellers avatar
Från GP:

"Ett vittne som GP varit i kontakt befann sig i sin bostad när hen hörde att det var livat utanför. Personen gick då ut på altanen.

– Jag hörde rop, som om det vore någon fest. Väl ute hör jag upprörda mansröster från olika håll, säger vittnet och fortsätter:

– Sedan plötsligt bara smäller det, och jag blir livrädd.

Vittnet såg två grupper, som inledningsvis stod cirka 100 meter från varandra. Totalt ska de ha rört sig om 8-10 personer."

[…]

"– De skrek saker som "ta honom" och "döda honom".

Polisen var snabbt på plats. En stund senare, uppskattningsvis runt 21.40, såg vittnet att polisen ingripit mot ett par personer och höll ner dem mot marken.

De skottskadade personerna fördes till sjukhus med ambulans. Enligt polisen ska sju personer vårdas på sjukhus efter händelsen; fem för skottskador och två efter misshandel."
Citera
2018-11-04, 11:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Tycker faktumet att ingen dött lutar mer åt ett fyllebråk än att ett utomstående gäng kommit dit för att bråka.

Ska bli spännande att följa vart detta leder.
Citera
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prootkraaft
Trevligt att se ännu ett idylliskt samhälle i full fart mot integrering.

Det är väl snarast det motsatta, HA etc ønskar ju absolut inte att integrera sig, det är ju liksom hela affärsidén.
Citera
Medlem
För en stund sedan cirkulerade det en helikopter med söklampa på över området där polisen gripit misstänkta igår. Nu är helikoptern borta.
Citera
2018-11-04, 11:30
Medlem
https://www.facebook.com/pages/Beer-Brothers-MC/1516614195310303?fref=gc&dti=409279285782672&hc_lo cation=ufi - gängets egna Facebooksida innehållande bland annat rimlig adress till lokalen

För övrigt flög en polishelikopter över centrala Mölnlycke för ca 30 minuter seden men vet ju inte om det har med denna händelse att göra
Senast redigerad av dontyoumind 2018-11-04 kl. 12:06.
Citera
2018-11-04, 11:31
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det är väl snarast det motsatta, HA etc ønskar ju absolut inte att integrera sig, det är ju liksom hela affärsidén.
Haha, ja. De vill leva utanför samhället d.v.s. lagen och de senaste decennierna har det varit tyst kring dem (delvis p.g.a. den "nya" gängkriminaliteten som dragit åt sig all fokus) vilket säkert gett dem arbetsro. Gissar att en hel del HA-people är förbannade nu över denna oönskade uppmärksamhet.
Citera
2018-11-04, 11:35
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Tycker faktumet att ingen dött lutar mer åt ett fyllebråk än att ett utomstående gäng kommit dit för att bråka.

Ska bli spännande att följa vart detta leder.

De kan ju ha burit skyddsvästar.
Citera
2018-11-04, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Jag kollade huset jag nämnde, på Furuhällsvägen 1. Det kan inte vara huset på ABs bild, huset har byggnadsställningar just nu. Fick också veta att det inte varit djursjukhus, däremot var det Mölnlyckes gamla Folkets Hus en gång i tiden.

Men lite konstigt är det att:

Beer Brothers MC dyker upp på en internetsökning, i detta hus.

Inga avspärrningar fanns runt huset för några timmar sedan. Däremot står det en bil med splittrade rutor på p-platsen utanför, med varningsblinkers på. Mattor och skit utrivna på asfalten runtikring.

Edit: nej jag vågade inte köra ända fram och gå ur o kika
https://se.placedigger.com/beer-brothers-mc1585369760.html

Och ja, det ligger ca 500 m promenad från festlokalen vid Råda stock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in