Vi är alltså överens om att deformeringen av örhänget var oavsiktlig, right?
Och det "våld" som SD brukade i sitt försök för att få LW ut ur den bil hon inte hade ägarandel i och som åkl, sett till omständigheterna som rådde, ansett vara "försvarligt", det "våldet" skall ses som en tidig indikator hos SD på en önskan att få döda, right?
För mig ter sig det här i min del 2 liite långsökt.
Vad gäller örebroare med aggressionsproblematik ser jag bättre kandidater till att vara bärare av svart bälte i Våld.
Jag vet inte var i det jag skrivit du hittar nåt att basera den slutsatsen på. Så not right, bortsett från örhänget.
Det står inget i princip då ingen vill uttala sig.
Något som jag undrar över är ett överstruket ord som handlar om den anmälda misshandeln (ja, det står "misshandel" på flera ställen!): "Det var ett ....................." Skulle det svärtade ordet kunna vara "våldtäktsförsök" i originaldokumentet?
Jodå. Det har dom allt haft. Ett komplicerat sådant, där han ville mer än hon.
Snart dyker den där bunten av SMS/MMS, som polisen ansåg räckte för anmälan, upp ur skrymslen också. Dom där som SD trakasserade LW med.
Allt som skrivits här finns också för evigt på pränt.
(mitt fetade)
Riktigt så har det väl inte sagts/skrivits tidigare?
Tvärtom var det. Då.
Har du nya uppgifter som skulle stödja din version av vem av dem som "ville mer"?
"...så hårt så att ett örhänge deformerades."
Inte för att jag intresserar mig för vem du är, men för mig verkar du inte ha alltför stor erfarenhet av att bära örhängen.
Beroende på storlek och utförande, behövs det inte särskilt mycket "våld" för att ett örhänge skall deformeras. Säger jag.
OnT: Att öht i tråden diskutera örhängens form- och hållfasthet kan tyckas vara off, men eftersom detta LW:s örhänge, det deformerade, ges ett sånt stort värde för att påvisa SD:s "våldskapacitet", så är det enl min mening viktigt att sätta lite sunt perspektiv på hur mkt (läs: lite) Nm som krävs för att omforma ett örhänge likt LW:s.
Det lär knappast ha varit tillverkat i nån titanlegering i alla fall..
Vi vet inget om materialet i örhänget.
Vi vet inte heller om hur omfattande våldet varit- ord står mot ord.
Det väsentliga i det våld som innefattas i begreppet misshandel är intentionen.
Om någon råkar svänga med armen och på så sätt får in ett slag i misstag, då pratar vi inte om en misshandel. Då är det en olyckshändelse.
Här har våldet inte varit av misstag. Det finns en vilja att skada.
Det här sättet att inte kunna kontrollera sin ilska i en situation, det är det som är alarmerande. Att vilja skada. Det tyckte LW också. Annars skulle hon inte ha anmält honom.
Att örhänget blir deformerat är ju ett bevis/indicie för att våld har hänt mot örhänget. Sedan att detta inte går att koppla till händelsen i bilen är begripligt, då det inte finns andra bevis vad vi känner till. Om det vid örat/huvudsvålen finns skador som motsvarar hängets form/ kan har orsakats av det är det ett bevis på att något slags yttre våld mot huvudet har skett. Polisen tog dock ett foto på örhängena.
Jmf en situation där SD och LW suttit i bilen och SD som sitter i förarsätet skulle vrida sig mot baksätet för att ta upp en väska. Han råkar då slå till LW i huvudet så hårt att smärta uppstår och hennes örhänge blir deformerat.
I det läget finns ingen intention om att slå. LW får kanske lika ont som i den anmälda misshandelsanmälan, och örhänget blir lika deformerat. Men LW förstår ju att det var en olyckshändelse. Hon anmäler inte.
(Tips! Låt varje bild ligga öppen ett tag, eftersom tillhörande informationstext "fadar" in ganska långsamt).
Tack för tipset!
Intressant att få se örhängena i bild. Intressant också att NA skriver att ett örhänge gick sönder. I mina ögon ser det inte trasigt, utan deformerat ut, precis som tråden anger.
Något som jag undrar över är ett överstruket ord som handlar om den anmälda misshandeln (ja, det står "misshandel" på flera ställen!): "Det var ett ....................." Skulle det svärtade ordet kunna vara "våldtäktsförsök" i originaldokumentet?
15 bokstäver, överstrykningen ser ut att vara något längre. Kan vara grafiken som spökar. Det är absolut en väldigt intressant tolkning av dig.
För man undrar ju varför är det sekretessbelagt?
"Det ska vara ett ..............."
Våldtäktsförsök som vid nästa försök blev till mord?
Karaktären SVARA SVARA SVARA
Otrogen
Sms:at kvinnor med sexanspelningar?
Trakasserianmäld
Hotat?
Sms/messenger-bombat?
Falskloggat BO
Misshandel (våldtäktsförsök?)- Fasthållit och huvudknogat
Bildposering med underliggande budskap
Använder döttrarna och visar upp dem
Medverkar på event - ingen förståelse för att andras obehagskänsla
Har du möjlighet att citera några delar ur artikeln?
Mikael Nykvist på polisens avdelning för grova brott meddelar att han inte kan ställa upp på intervju förrän tidigast om ett par veckor.
"Jag måste försöka disponera mina krafter på de absolut viktigaste uppgifterna och fokus ligger på arbetet", skriver han i ett mejl.
Många följer nätforumet Flashback där mordet på Lena Wesström diskuteras i tusentals inlägg. Flera gånger varje dag uppdateras tråden med nya svar. Vissa är rena spekulationer, några elaka, snaskiga och insinuerande, andra sansade och relevanta.