2018-11-04, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Det var bra att Aftonbladet, tror jag, lyfte fram saken och att Flashback hängde på och fick anledning att diskutera detta kan man tycka elände på u-landsnivå. Men så är det inte längre i Sverige. Säkert kan fakta tjäna som Varnagel för ännu troskyldiga och rädda dem från ett litet helvete vi annars inte varit vana vid i Sverige. Men det är bara för andra mänskor från hela världen att komma hit till Sverige och bete sig precis som de vill eftersom hela samhället inbjuder till och erbjuder utan motkrav detta från första fotsteget på svensk mark!

Kan tänka mig att släktingarna hemma i Iran också blir sugna på att komma hit när Patrick berättar att det är fritt fram att byta namn, personnummer, leva på bidrag och roffa åt sig andras lägenheter utan repressalier. Eller låter han bli att nämna allt detta tro?
Citera
2018-11-04, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Okej, hands down, två araber beter sig invasivt, vilken nyhet.
Fattas bara att deras pedofilkultur om att "det" mer eller mindre är okej och normalt, invaderar så har araberna en varm liten puppa att utarma.

Ja skriva kontrakt med slutdatum är ju inte dumt men Valentin hade uttalat att han hyr tills han är åter?
Iranier är lika mycket araber som svenskar är ryssar. Sluta stoltsera med din okunskap.
Citera
2018-11-04, 12:23
Medlem
Om han nu skulle ta sig in i lägenheten och byta lås, så skulle väl det omvända hända?
Dvs att polisen inte kan slänga ut han och dom får vända sig till kronofogden för sina ägodelar.
Eller?
Citera
2018-11-04, 12:29
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Ytterligare en anledning till att enbart hyra ut möblerat!
Att hyra ut möblerat eller inte spelar väl ingen roll!
Citera
2018-11-04, 12:30
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Har tagits upp i liknande trådar tidigare. Du får inte stänga av elen. Du får inte stänga av vattnet. Du får inte byta lås när de är ute.

I dessa situationer så finns inget stöd från myndigheter och jag är lika förvånad varje gång detta kommer upp över att folk är lika förvånade varje gång detta kommer upp.

Det är mycket man inte får. Men ibland händer ju saker ändå för allas trevnad.
Citera
2018-11-04, 12:35
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minnesota
Folk har börjat kommentera Patricks facebookprofil nu, bland annat länkas det till den här tråden.

Hoppas han får tillbaka lägenheten snart, kanske "drevet" på nätet kan göra en positiv skillnad för en gångs skull.
Det är väl bara att han tar bort sin Facebookprofil. Störst skada om vänner o släktingar kontaktas.
Citera
2018-11-04, 12:44
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Det låter som en kanonlösning! Vi som varit med ett tag och kommer ihåg hur det var när samhället fungerade som det skulle kan bara beklaga Hr Valentin. Lärdom för er som läser tråden; skriv avtal, kontrakt osv.
Valentin hade ju skrivit ett kontrakt!
Citera
2018-11-04, 12:54
Medlem
Ännu ett exempel på varför Sverige är en laglös bananrepublik.
Citera
2018-11-04, 13:11
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minnesota
Folk har börjat kommentera Patricks facebookprofil nu, bland annat länkas det till den här tråden.

Hoppas han får tillbaka lägenheten snart, kanske "drevet" på nätet kan göra en positiv skillnad för en gångs skull.

Ja, det här är ju riktigt bra, förhoppningsvis ställer det till det för dem rejält. Svårt att få jobb, hyra lägenhet etc då deras namn och förehavanden dyker upp på google . Förhoppningsvis blir de även av med bidrag om det visar sig att han/de jobbar också. Märkligt att deras Facebook-profiler fortfarande är "vidöppna", kanske har de inte nåtts av nyheten ännu... .
Citera
2018-11-04, 13:14
Medlem
Mycket har redan sagts men vem fan hyr ut sin bostadsrätt till två fikusar? Patrick ser ut som ett indiskt inavel och hans kvinna ser ut som en zigenare. Redan där ringer och exploderar varningsklockorna.

Hur svårt ska det vara?! Tog Valentins indoktrinerade "Vi gillar olika" hjärna över?

Hur ut din bostadsrätt till svenskar!! Hur jävla pantad kan man bli? Riktigt tråkig situation för Valentin, men vad är det för jävla naivitet?

Om jag skulle hyra ut min BR så skulle jag riktiga in mig på följande;

1) Svensk
2) Kvinna
3) Ålder 28-35

Då har du förmodligen en hyresgäst utan problem. Svårare än så är det inte. Men här valde Valentina att gå zigenarspåret före en Svensson, och då är det inte så jävla konstigt att det blir problem.

En ny läxa lärd!
Citera
2018-11-04, 13:21
Medlem
Svensken.

Reagerar såhär på en sketen lägenhet.
När en hel värld blundar åt att man ockuperar hela länder.

Då är svensken tyst.
Citera
2018-11-04, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Folk får lära sej ta referenser när man hyr ut... Finns man belastningsregistret då man vara riktig försiktig när man hyr en lägenhet.. Sedan har man ett ansvar som granne oxå, att inte släppa in hästen i Troja.

Haha älskar att Valentin bara "Snubben hade lite skulder, men jag ville inte vara dömande".

Då går det såhär. Jävla sopa. Antingen tuffar han till sig eller så fortsätter han och vara en cuck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in