2018-11-03, 20:36
Medlem
Så se upp att hyra ut till..... Ja ni får fatta själva
Citera
2018-11-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Edit: såg henne (mitra) facebook, tänkte först att hon var ryss sedan insåg jag att hon var ... bam bam bam - ARAB!
'

....sarabi är ett iranskt efternamn.
Citera
2018-11-03, 20:44
Medlem
Jag hade gått in med en yxa, kan lova att de inte skulle vilja bo kvar där....
Citera
2018-11-03, 20:48
Medlem
tinybitss avatar
Vad hade hänt rent juridiskt om personen hade tagit dit en låssmed eller brutit sig in och slängt ut ockupationsmaktens tillhörigheter?
Citera
2018-11-03, 20:52
Moderator
blomvattnares avatar
För sammanfogning med befintlig tråd.

(FB) Hyresgästerna kapade Valentins lägenhet

Aktuella brott och kriminalfall --> Bostad, hem och trädgård
/Moderator
Citera
2018-11-03, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ater
Hade det varit min lägenhet så en tanke är att ta mig till lägenheten spruta in superlim i låset och göra det så pass ofta att dom blir utelåsta var och varannan dag. Det skulle kunna få dom som bor där att tycka att det är så pass jobbigt att dom flyttar ut.

Man kan nog hitta på en hel del såna djävulskap som kräver liten egen insats men gör det riktigt jobbigt att bo kvar för parasiterna.

Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Vad hade hänt rent juridiskt om personen hade tagit dit en låssmed eller brutit sig in och slängt ut ockupationsmaktens tillhörigheter?
Skadestånd och olovligt förfogande är tråkigt.
Citera
2018-11-03, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Finns väl en tråd här om tjuven Patrick? En bedragare. Snodde bilar då.

På så vis? Ja, jag kände på mig att han själv hade fuffens för sig som beblandade sig med andra brottslingar. Det står, fritt citerat av mig, i artikeln att trots att paret hade viss ekonomisk belastning(han hade kollat upp dem)så valde han att hyra ut, han ville vara snäll.
Det stämde inte, tyckte jag?
Men det han råkat ut för kan man råka ut för om man hyr ut, så så långt stämmer det.

För egen del hyrde jag en lägenhet av Allmännyttan och tidigare hyresgäst hade blivit vräkt och ville inte byta adress.
Då fick jag kontakta Skatteverket och de litade på mina ord så allt ordnade sig ändå till slut. I det fallet var den vräkte skuldsatt upp över öronen och trodde sig väl bli oåtkomlig bara för den vägrade byta adress till sitt nya boende- där hade jag och som tog över adressen SKYLDIGHET att tömma brevlådan och att hänvisa all post vidare och skriva på varje kuvert "Adressaten okänd".
Att någon vägrar byta adress kan också ställa till det, dock inte i mitt fall.

Idag får man vara mycket på sin vakt vad gäller den egna bostaden- lgh, b- rätt, eget hus, sommarstuga, ja, kanske även husvagnen
Citera
2018-11-03, 21:04
Medlem
Lägenhetsinnehavaren slipper ju rasiststämpeln ialla fall
(FB) Metro: Muhammed har ingenstans att bo för att du är en rasist
Citera
2018-11-03, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det där tänkte jag också på. Ta dit en låssmed, byt lås, och vips så är dom ute.

Men vad gäller egentligen?; har inte låssmederna nåt ansvar för att kolla upp vem dom byter lås åt?
Har alltså ingen egen uppfattning, undrar om nån vet.
Kan väl ändå inte bara vara att ringa låsjouren och begära att de kommer och byter ut låseriet, känns ju isf som upplagt för 'missbruk'.🤔

Fö en smått tragikomisk formulering från AB-artikeln: "– De sa att de skulle ta hand om lägenheten som om det vore deras egen. Det har ju fått en helt annan betydelse efter allt som hänt."
Citera
2018-11-03, 21:11
Medlem
Upplåtelse av bostadsrätt enligt lagen om uthyrning av egen bostad ("privatuthyrningslagen")
Lagen började gälla den 1 februari 2013. Hyresgäster som har träffat avtal om att hyra en bostadsrättslägenhet i andra hand efter det att lagen har börjat gälla saknar helt besittningsskydd.

Om en bostadsrättshavare upplåter två lägenheter, till exempel var sitt rum till två inneboende, saknar hyresgästen i den första upplåtelsen helt besittningsskydd medan hyresgästen i den andra upplåtelen får besittningsskydd enligt hyreslagens regler när hyresförhållandet har varat längre än två år i följd.

Upplåter bostadsrättshavaren tre eller fler lägenheter handlar det normalt om uthyrning i näringsverksamhet och då gäller hyreslagens regler för samtliga upplåtelser.

Det är så strategiskt så det bara visslar om det och svenska staten gör inget... Hmmm måste betyda att man har insider människor som hjälper???
Svenska folket ni är fuckade.... Okej.... Varnar er läs och lär!!!!!!!!!! Ni kommer bli lurade... Vi tvingas leva som fattiga idioter medans dom får alla bidrag... Så jövla äckligt land
Citera
2018-11-03, 21:13
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men vad gäller egentligen?; har inte låssmederna nåt ansvar för att kolla upp vem dom byter lås åt?
Har alltså ingen egen uppfattning, undrar om nån vet.
Kan väl ändå inte bara vara att ringa låsjouren och begära att de kommer och byter ut låseriet, känns ju isf som upplagt för 'missbruk'.🤔

Fö en smått tragikomisk formulering från AB-artikeln: "– De sa att de skulle ta hand om lägenheten som om det vore deras egen. Det har ju fått en helt annan betydelse efter allt som hänt."

Fast killen är ju lägenhetsinnehavaren.
Citera
2018-11-03, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Fast killen är ju lägenhetsinnehavaren.

Jo men ockupanterna hade ju bytt ut låset. Tänker att en auktoriserad låssmed i det läget borde ha kontaktat innehavaren för att kolla så att allt stod rätt till.
Men de har kanske inte alls då nåt sånt ansvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in