2018-10-15, 11:19
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumptruck
Nej, verkligen inte, gissar på 5 eller 6, fast jag är social, positiv, glad och tjejen är grymt snygg. Dansare med en galet vältrimmad kropp så hon är en 8-9 i mina ögon.

Du säger själv att du är social. Grattis! Det är inte bara genom utseendet man kan ligga i toppen, korrekt, men jag gissar att du har en del sociala skills utöver det vanliga. De kan vara lätta att bagatellisera, men försök instruera någon som inte är lika charmig i hur man ska göra så ser du förmodligen att det är svårt. Jag har själv inga magrutor och sköter överlag inte om mitt utseende, utan får de tjejer jag får per charm, vilket jag å andra sidan har massor av.
Citera
2018-10-16, 22:43
Medlem
Stämmer inte alls att majoriteten inte får sex. Självklart finns det en grupp män som inte får sex men den är helt säkert <50%.
Citera
2018-11-03, 17:28
Medlem
Hade torka på flera år, låg med en tjockis, sen liten torka i en månad, ligger nu med ny något mullig brud. Aja, vad ska man göra?
Citera
2018-11-03, 17:45
Medlem
Va, det har jag inte varit med om eller hört att så många blir utan sex. Vad snackar vi om nu att 20% får inget ligg. Det är mycket men de som inte får måste ju vara gravt efterblivna, något fel är det där uppe och som måste ändras. Hur svårt ska det vara att sticka ut och ta med sig en kvinna hem för sex. Inget märkvärdigt direkt

För oss andra killar som får ligga blir mer för oss då jag kör på trekant ibland. 2kvinnor samtidigt är inte dumt men jag tar en tjej för mycket som hade kunnat gå till någon annan som är singel

Jag är helt enkelt en alfa hane och brudarna diggar mig hur jag ser ut och snacket då man måste bete sig korrekt inför tjejer då de fungerar på ett annat sätt än oss killar
Citera
2018-11-03, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Där har ni det, jag sa det.

Jag tror på fullaste allvar att detta påstående är sant, detta baserat på vad jag märker på universitet eller i min umgängeskrets.

En STOR del av killar får inget sex, men så här brukade det inte vara.

För bara 10 år sedan så var det annat, men nu för tiden så känner jag till så extremt många helt normala vanliga killar som ser helt vanlig ut, som inte får ett dugg.

Det är något som har hänt och jag vet inte vad.

När man säger detta, då kommer genast en hel drös med människor och säger: "neej nej detta är inte sant, se dig omkring!! de flesta killar har förhållanden och får sex eller hur?" ... nej ,det är inte sant, vissa killar är i förhållanden ja men många av dessa förhållanden är helt sexlösa och killen är undergiven och överkörd av tjejen.

Online dating är i stort sett helt kört, brudar som för 5 år sedan var normala och schyssta svarar nu för tiden inte ens, till och med RIKTIGT FETA OCH FULA TJEJER får enormt mycket uppmärksamhet och boostat ego.

Jag vidhåller därmed att den största delen av killar i dagens sverige inte får komma till, när dom väl får det så är det väldigt sällan. När dom väl får ett förhållande så har tjejen makten och dumpar ofta inom något år.

Tycker ni detta stämmer, inte, varför inte? Tror ni det är ett växande problem med manlig ensamhet och att bli utstött från samhället?

Jag märker fler och fler killar blir bittra, inklusive mig själv, det är något i hela atmosfären som förändrats de senaste åren, jag kan känna det tydligt.

Hej!

Jag tror du kan ha en poäng. Jag kopplar det till bla den könsobalans som råder i Sverige när det kommer till förhållande då statistiskt sätt finns det inte tillräckligt med tjejer i landet för att alla killar ska ''få'' en var, kombinerat med att tjejer från vissa kulturer är mindre ''tillgängliga'' för allmänheten om man säger så.

När det kommer till sex då törs jag inte säga särskilt mycket, då det kan vara möjligt att killar kan få sex med tanke på att moraliska koder (sexualmoralen) är nästan icke-existerande i den samtida Svenska kulturen.

I förhållanden kan det vara rätt, moralen är låg och de mer djupa aspekterna kring förhållandet verkar inte finnas hos särskilt många idag vilket är en observation jag gjort + många andra och det baseras bla på att skilsmässotalen är högre idag än på 1970talet ( feministerna kommer nu och säger att kvinnor var jättefötryckta i Sverige på den tiden och fick inte lämna yttterdörren ) samt som jag tidigare talade om, moraliska koder men även en familjekultur tillika att både många män och kvinnor inte är särskilt säkra i deras roller + att vi lever i en 'entitlement-culture' vilket betyder att vi tror vi är berättigade till väldigt mycket då vi existerar, även fast vi inte gör något.

Att något har förändrats i atmosfären gällande relationerna hos killar och tjejer med varandra kan jag hålla med om då jag delar den observationen med dig, dock finns internet och andra länder än Sverige där radikalfeminismen inte är lika varaktig och där det finns en överrepresentation av kvinnor som är annorlunda än de typiska svenska tjejerna.

Om man nu älskar svenska tjejer över allting på jorden och klickar med de så är det väl bra för de personerna, men dygder som trohet osv är slängda ut ur fönstret och förhållandet, äktenskapet värderas inte lika högt idag här ( tyvärr )

Jag har själv erfarit att manlig ensamhet är ett problem, av exakt vilken magnitud kan jag inte med full säkerhet säga men i min vänskapskrets är det nästan ingen som har en flickvän och även på internet märks det och i verkligheten får man känslan av det. Ett fåtal människor är väldigt högljudda men många är också ganska tysta, kanske de bara nickar eller inte säger någonting och det kan vara så att många av dessa män inte mår särskilt bra och suktar efter närhet, vissa efter temporär närhet andra efter ett seriöst giftermål och en livspartner som finns där livet ut.

Jag är själv mycket värdekonservativ så typiska kulturellt svenska tjejer fungerar inte för mig då det krockar ( feministerna blir triggade ) jag har mer spirituella värden och vill vara en ''provider'' i termer av att jag tar handom det finansiella mer till fördel för familjens väl, att någon ska vara mer med barnen osv för det är viktigt, leva ett enkelt liv där familjen ( fru + jag + barn ) är i centrum och faktumet att jag inte är för totalt fri abort är en annan käpp i hjulet hos många svenska kvinnor och lägg till avstående från alkohol och droger på det blev det plötsligt ännu svårare.

I länder som Polen, Portugal och Litauen är kyrkan starkare och det finns mer av en familjekultur, mindre individualism men samtidigt finns det likheter då de precis som oss är Européer.

Absolut finns det olika personer i dessa länder med, men att bla kyrkan är större och att det finns en notabel skara som tar moralen på allvar, som är värdekonservativa gör chansen större att hitta någon där än här om man är av de värderingarna.
Citera
2018-11-03, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo hela grejen med att kvinnor anser en allt större andel män helt värdelösa leder till mer psykiska problem hos män.

Om man nu skulle vilja minska dessa problem borde man se till att det kom fler kvinnor till Sverige , nu har man redan tagit in över 100 000 extra män , detta måste på något sätt kompenseras.

Ju fler män det är desto fler män ger upp eftersom det är för många och de når aldrig fram till någon kvinna.

Så om man är det minsta intresserad av att männen ska må bra så borde denna utjämning göras , dessutom bör man inte lära kvinnor att ogilla män det spär på den mentala ohälsan ytterligare. Även kvinnor skulle må bra av detta eftersom de har så gott som aldrig några problem att få killar utan deras problem är att de får för många förslag , de blir överväldigade.

Nu vet man av erfarenhet att myndigheterna och politiker inte styrs av att personer ska må bra utan det som styr dem är tillväxten eller i en del fall , att de ogillar män och helt enkelt vill göra deras liv så dåligt som möjligt.

Sen finns det en kampanj i hela västvärlden som går ut på att göra personer mer omoraliska: otrogna , delta i sex som är avvikande. Detta leder till att de personer som går med i detta inte kan ha relationer deras förmåga att känna någon kärlek sjunker och de får också mentala problem. Mentala problem ökar globalt och detta beror på att media sprider en massa ideer som sänker kärleksnivå och skapar problem. Hela vetenskapen som media och politiker använder sig av inom humaniora är så dålig att den ökar mentala problem istället för att minska dem.

Kanske inte är antalet kvinnor det är fel på, många blir hellre lesbiska eller lever ensamma nu när man inte måste ha en man.
Får man sämre liv med en man än utan, ja då är man hellre utan.
Kommer kvinnan hem till en romantisk man som är glad och gör sin del av hushållsarbetet så är det större chans hon vill ha ett förhållande än att komma hem till en sur grining mansgris som sitter i soffan hela dagarna och gnäller.
Fanns ett klipp på Malous för ett tag sedan om hur kvinnor skulle kunna lära sig bli lesbiska just därför att det var trevligare att bo ihop med en kvinna.
Citera
2018-11-03, 20:16
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Kanske inte är antalet kvinnor det är fel på, många blir hellre lesbiska eller lever ensamma nu när man inte måste ha en man.
Kommer kvinnan hem till en romantisk man som är glad och gör sin del av hushållsarbetet så är det större chans hon vill ha ett förhållande än att komma hem till en sur grining mansgris som sitter i soffan hela dagarna och gnäller.
Fanns ett klipp på Malous för ett tag sedan om hur kvinnor skulle kunna lära sig bli lesbiska just därför att det var trevligare att bo ihop med en kvinna.
Finns inget som säger att kvinnor behöver bli /vara lesbiska för att bo ihop. Det går fint att dela bostad med kompisar. Kallas för kollektiv.
Även om man som kvinna väljer bort att bo och leva med en man betyder det inte att man också avstår från sex med män.
Citera
2018-11-03, 20:20
Medlem
Konstig situation vi har i dagens Sverige, kvinnor har mer sex än någonsin och män har mindre sex än någonsin, det blir en väldig obalans mellan könen.
Citera
2018-11-03, 20:22
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Va, det har jag inte varit med om eller hört att så många blir utan sex. Vad snackar vi om nu att 20% får inget ligg. Det är mycket men de som inte får måste ju vara gravt efterblivna, något fel är det där uppe och som måste ändras. Hur svårt ska det vara att sticka ut och ta med sig en kvinna hem för sex. Inget märkvärdigt direkt

För oss andra killar som får ligga blir mer för oss då jag kör på trekant ibland. 2kvinnor samtidigt är inte dumt men jag tar en tjej för mycket som hade kunnat gå till någon annan som är singel

Jag är helt enkelt en alfa hane och brudarna diggar mig hur jag ser ut och snacket då man måste bete sig korrekt inför tjejer då de fungerar på ett annat sätt än oss killar

Du formulerar dig själv som om du vore gravt efterbliven. Om du sett något av samhället skulle det inte vara konstigt att vissa blir utan. Jag själv får inget och jag är inte osmart, eftersom jag kommer in på alla utbildningar. Sen har jag ett bra betalt jobb som är gjort för extroverter och det klarar jag också. Bara det att jag klickar inte med tjejer.

Konstigt att jag ännu inte träffat en kille som hånat mig. Men det är för att ni inte ser vad som är fel med mig. Så tagga ner med dina analyser.
Citera
2018-11-03, 20:24
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:

Dom män vi pratar om här får inte ens en chans, mansgrisarna vräker sig dock i fitta.
Citera
2018-11-03, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av helsvensken
...moraliska koder (sexualmoralen) är nästan icke-existerande i den samtida Svenska kulturen...skilsmässotalen är högre idag än på 1970talet ( feministerna kommer nu och säger att kvinnor var jättefötryckta i Sverige på den tiden och fick inte lämna yttterdörren )...I länder som Polen, Portugal och Litauen är kyrkan starkare och det finns mer av en familjekultur, mindre individualism men samtidigt finns det likheter då de precis som oss är européer.

Absolut finns det olika personer i dessa länder med, men att bla kyrkan är större och att det finns en notabel skara som tar moralen på allvar, som är värdekonservativa gör chansen större att hitta någon där än här om man är av de värderingarna.

Ja det är bra i öst, mycket bättre än här. Öst är vår nya förebild efter att de befriade sig från kommunismen.

Citat:
Kanske inte är antalet kvinnor det är fel på, många blir hellre lesbiska eller lever ensamma nu när man inte måste ha en man. Får man sämre liv med en man än utan, ja då är man hellre utan.

Fy fan, Malou den gamla häxan. Ja jag är ingen feminist inte och lyssnar inte på dig. Lyssna på mig! En glad kvinna är trogen sin man och har 3 barn före det hon fyller 29 istället för att föda sitt enda barn vid 35. Ett sätt på vilket feminismen förstörde var att skicka ut kvinnorna ut i arbetslivet. Stort misstag för välbefinnandet. Men du är inrökt på den manshatande störda feminismen så detta har du glömt att förstå.
Citera
2018-11-03, 20:32
Medlem
Citat:

Det finns en hel del män som är bra men det finns också de som är mindre bra.

Jag tycker inte de dåliga männen ska ha någon kvinna eftersom de mer förstör för kvinnor , säkert är 10 % av kvinnorna och minst 10% av männen odugliga som partners.

Jag personligen tror att män behöver kvinnor mer som stöttepelare i livet , att det är någon som hjälper dem att hålla uppe kärleksnivån. Tror att har mannen ingen kvinna så är det stor risk att han misslyckas , därför så vill jag att män ska ha kvinnor , i alla fall de som kan bidra till kvinnors liv.

Det fanns en viss balans förut när män producera och hjälpte kvinnor ekonomiskt i utbyte hjälpte kvinnor män känslomässigt , fast ju rikare kvinnor blir desto mindre nytta har de av män. Det är ju tråkigt för männen och jag tror att en större andel män kommer misslyckas i framtiden.

Lösningen kan vara att män hjälper kvinnan känslomässigt och blir bra på det. Man kan förstå kvinnor om de inte vill vara med män som gör att de blir ledsna eller nedstämda. Män borde alltså lära sig hur man ska göra kvinnor glada , inte så lätt alltid , eftersom det är inte alltid kvinnor litar så mycket på män att de berättar vad de känner. Fast ändå de män som kan få en kvinnas förtroende och hon litar på honom kommer antagligen ha större chans att behålla henne. Sättet män ska hjälpa kvinnor är inte så komplicerat , utan de bara handlar om att vara intresserad av henne och hennes verklighet och få henne berätta så det blir en gemensam verklighet.

De flesta kvinnor tröttnar på män om de får mer förluster än vinster och den största förlusten är att män är illojala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in